12.11.10

Ahoj, Harry Pottere. Nashledanou.

...aneb pár slov o tom, proč zde nenajdete recenzi nejnovějšího Harryho Pottera.

Dnes měl novinářskou projekci nejnovější Harry Potter. Přesněji řečeno, první polovina nejnovějšího a posledního Harry Pottera. Místo kina jsem se šel raději projít se psy podél Rokytky a užil si posledního sluníčka.

Viděl jsem prvních pět filmů o Harrym Potterovi (pátý jsem sledoval s vybranými lidmi a zvířaty na tajném místě). Pak jsem určitě nejméně jeden neviděl (nešťastnou shodou okolností). A nyní jsem neviděl tento (je sedmý, ne?).

Z knih o Harry Potterovi jsem přečetl polovinu první z nich a pak ji znuděně odložil (přesněji řečeno smazal). Nejméně od čtvrtého dílu filmu (a možná už od třetího) byly moje recenze velmi podobné: "Je to slušné řemeslo s kvalitními triky a hudbou, herecké výkony mě neuráží (ani u dětí), jenom mě trochu uráží dabing (především u dětí)."

Hlavně jsem ale přinejmenším od čtvrtého dílu psal, že nechápu co se ve filmech děje, neorientuji se v postavách a nechápu základní dějové zvraty, které bych zřejmě chápal, kdybych knihu četl. Fanouškům knih toto jistě problém nedělá, protože na Harryho Pottera stále chodí. Já fanouškem knih nejsem a tvrdím, že filmy o Harry Potterovi nejsou dobré filmy pro někoho, kdo není fanouškem předlohy.


Jsou filmy, které fungují i pokud neznáte literární předlohu: Namátkou Hvězdná pěchota, Hvězdný prach, Scott Pilgrim, Dějiny násilí... Filmy o Harry Potterovi (přinejmenším čtvrtý a pátý díl) k nim nepatří.

Je možné, že nejnovější Harry Potter takovým filmem je. Ale abych to zjistil, musel bych se nejdřív podívat na předposledního, a to se mi opravdu nechce.

P.S: Pokud mi někdo potvrdí, že Hermiona má v některém z posledních dvou dílů odvážnou erotickou scénu, možná změním názor.

65 komentářů:

  1. Ja mam stejny nazor jako Franta, akorat, ze jsem knihy odlozil po prvnim dile, videl i sesty dil... nektere nekolikrat, ale stejne krom hlavni zapletky (ktera je o nicem)... vubec nevim o cem to je a motivace, nekterych postav... howk

    OdpovědětVymazat
  2. Konečně stejný názor, jako mám já. Všude jen čtu recenze jak je to přinejmenším úžasné a mě to tedy úplně minulo. Chtěla jsem si přečíst čtvrtou knihu (i když předchozí mě také nebavily), abych pochopila čtvrtý film, ale nevydržela jsem to. Šestý film jsem ještě shlédla, ale už vůbec nevím, o co v něm šlo. Takže na nový film také nepůjdu. Ten dabing to také skutečně dorazí.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě to docela baví (na jedno shlédnutí) a tyto knihy jsem nečetl žádné..., asi záleží na rozpoložení, ale asi na to Františku nechoď, laserové zbraně tam (tuším) zatím nepoužívají.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem s pochopením filmů potíže neměl. Knížky jsem četl až potom a po druhém dílu s nezájmem skončil. Po šestém filmu jsem se ale ke čtení vrátil, abych zjistil "jak to bylo doopravdy" a skutečně, vše co mi v posledním filmu nedávalo smysl tam bylo navíc. A teď jsem tak trochu fanda (druhé poloviny knih, v originále) a poprvé jsem na nový film zvědavý. Tak.

    OdpovědětVymazat
  5. uz v prvnim filmu byly sceny, ktere bez znalosti knihy nedavaly smysl. Ona je to spis takova rozhybana ilustrace

    OdpovědětVymazat
  6. Pro nekoho kdo necet ani nevidel zadny dil a nechce se mu to hledat: Co je zvlastniho na tom dabingu? Sou moc stary, moc mlady nebo neco extra?

    OdpovědětVymazat
  7. Já tomu celkem rozumím, ale když tu vidím, na jaké sračky občas chodíš, Franto...malinko pózovité. Možná stačilo:Omlouvám se, moc mě to nebere, ale budiž.

    OdpovědětVymazat
  8. Hermiona je v jedné scéně sedmičky bez podprsenky a bezostyšně se u toho líbá s Harry Potterem. (Asi to tak vypadá, ale nelžu.) Není to odvážná erotická scéna, ale i tak...

    OdpovědětVymazat
  9. Moc nevím, co si o tom myslet. Knížky mám docela rád, kromě té poslední, ta mě štvala. Z filmů se mi líbil ten od Cuarona, ostatní se kromě čtyřky dají přežít... Stejně na to půjdu, ale nic od toho nečekám. Pro Frantu by pak mohly být aspoň ty fotky, co bulvár nafotil k příležitosti osmnáctin té slečny.

    OdpovědětVymazat
  10. když chválíš filmy jako je Hvězdná pěchota, tak se nediví, že nečteš knížky a nekoukáš Haryho Pottera, je to mimo tvé chápání. Ale abych upřesnil svůj názor. V dnešní době je kolem jen samé zlo a dobro vítězí jen sporadicky. Dnešní generace dětí nevyrůstá na pohádkách jako my kdysi. Proto jsem s obrovským povděkem přivítal tuto serii, kde dobro zvítězí nad zlem a kde děti nejsou jen Batmanové a jiní superhrdinové, ale jsou i kluky a holkami s pohledem na svět daný věkem. Bude lepší, když nebudeš svoje bludy šířit veřejně, alespoň tě nepřemístí do Bohnic.

    OdpovědětVymazat
  11. no nevim ... prijde mi, ze to same jde ric klidne i o Star Wars. clovek musi mit chut si 4/5 domyslet, jinak je to cele obdobne neuchopitelne, zejmena pak puvodni serie. coz ovsem neznamena, ze to neni dobry film.

    HP evidentne nevzbuzuje ve FF onu VULI chtit si veci domyslet ... ok, to beru. ale prijde mi, ze duvod, ktery uvadi, je zastupny.

    resp. v cem kdo vidi zasadni rozdil v pochopitelnosti deje mezi HP a SW?

    OdpovědětVymazat
  12. To je to samý jako u pána prstenů. Vzal jsem tenkrát do kina na první díl jednu slečnu a ta vůbec nechápala co jsou ti divní lidé se špičatýma ušima, proč tam je ten samý herec v historii i teď a hromadu dalších věcí c člověk, který viděl už někdy nějaký fantasy považuje za samozřejmost.

    OdpovědětVymazat
  13. Vidím to úplně stejně. Kacířsky napsáno, ale krásně. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Můj kamarád se nedávno bavil s pánem co se naprosto nevyzná v kopání hrobů, a na konci toho večírku řekla, ne! Za což jsem jemu velmi vděčný, protože mi jistě dá každý elektrikář za pravdu, že Tam, opravdu hřebíky nepatří.

    OdpovědětVymazat
  15. Nečtenářům doporučuji pohledat na internetu audioknihy HP z edice pro nevidomé (čte pan Hyhlík). Je to pohodlný a nenásilný způsob, jak si "přečíst" knihu, zatímco děláte něco jiného. ;-) Papírovým vydáním bych se ani já v životě neprokousal, ale audio bylo celkem snesitelné.

    OdpovědětVymazat
  16. Jako souhlas .. tohle je filmovy blog, ne serialovy :-)

    OdpovědětVymazat
  17. nechci bodat do vosiho hnizda, ale fanousky knizni predlohy jsou vetsinou lide, kteri maji minimalni literarni rozhled a HP je vicemene jediny produkt, kteri jsou ochotni (a schopni) prelouskat..toto mi rika moje nekolikaleta zkusenost..ja na nalehani sve tehdejsi pritelkyne kdysi precetl prvni dil..a nas vztah kratce nato skoncil...takze tak:)

    OdpovědětVymazat
  18. Nejde o to, zda má či nemá někdo literární rozhled. Člověk má číst to, oc ho zaujme, co ho baví. 1, Harry rozpoutal v mnoha dětech chuť číst, což mu nikdo neupře. 2, Harry je klasická pohádka - dobro vítězí nad zlem, což je taky v pořádku. 3, Hlavní zápletka Harryho je primitivní, dá se shrnout snad jednou větou: Harry musí bojovat proti nejmocnějšímu kouzelníkovi všech dob. 4, Knihy nicméně mají spousty vedlejších dětjů, pročež působí složitě. 5, Filmy přirozeně knížky zjednoudušují, ovšem téma "literární adaptace" je asi na delší diskuzi.

    OdpovědětVymazat
  19. Vtipné keď ti niekto vynadá do za to že chváliš blbosti, keď napíšeš, že Hviezdna Pechota sa dá vidieť aj bez knižnej predlohy. Každý normálny človek snáď pochopí, že tým nechceš povedať chodťe na to, je to úžasný film a skvelé spracovanie predlohy ;-))))

    OdpovědětVymazat
  20. Samozrejme reagujem na ten príspevok začínajúci "když chválíš filmy jako je Hvězdná pěchot..."

    OdpovědětVymazat
  21. Hermiona samozřejmě má v posledním díle velmi odvážnou erotickou scénu:
    http://www.youtube.com/watch?v=8AOfbnGkuGc

    OdpovědětVymazat
  22. Anonymní 8:34 - Neřekla bych, že fanoušky Pottera jsou lidé bez literárního rozhledu. Já mám kupříkladu dobře načtenou klasiku minulého a předminulého století, a přesto jsem fanouškem HP. To proto, že je to velmi milý příběh, pohádka, která nepatří jenom dětem, ale všem, kterým se chtějí při čtení odreagovat. Lituju vás, pokud jste se rozešel s přítelkyní kvůli HP, malichernější důvody jste už mít ani nemohl...

    OdpovědětVymazat
  23. pro R:
    klasiku minulého i předminulého století načtenou nejspíš máte, ale s "načtením" příspěvku, na který reagujete, jste si tu práci nedala.
    U tak sečtělého člověka bych očekával, že pochopí smysl původního příspěvku lépe.
    Anonym zmiňoval většinu, ne všechny. A netvrdí, že se rozešel s přítelkyní kvůli HP. Alespoň jedna věc je prima - je vidět, že sečtělost má vliv na fantiazii a představivost. Čtěme více...
    A ne, nejsem autor toho příspěvku...

    OdpovědětVymazat
  24. ->T: Máte pravdu, ta většina mi nějak unikla :) Také jsem tím nechtěla říct, že jsem nějak sečtělá, jen že i fanoušek HP může číst něco jiného. A co se týče té přítelkyně, nepředpokládám, že by se někdo rozcházel kvůli knížce nebo nějakému literárnímu rozhledu. Když to tu ale Anonymní 8:34 zmínil, tak to třeba nějaký vliv mělo, co vy víte ;)...

    OdpovědětVymazat
  25. Cetl jsem vsechny HP a podle me bude sedmy dil v kine koukatelny i bez znalosti predlohy. Ta knizka ma o dost jinou a IMHO linearnejsi strukturu nez predchozi dily (pripominalo mi to Uprchlika s H. Fordem). Zaroven se tam v porovnani treba s patym dilem zas tak moc nedeje. A navic je rozdelena do dvou filmu.


    PS: Z filmu me znechutila petka (strasne orezali dej, Dolores Umbridge byla v knizce mnohem, mnohem lepsi a celkove z toho udelali fantasy telenovelu), takze HP 6 jsem jeste nevidel, ale sedmicce dam mozna sanci.

    OdpovědětVymazat
  26. IMHO bys na to Fuxofte mel jit, protoze i kdyz tam Emma asi moc erotickych scen mit nebude, tak je to mozna jeji posledni film (teda dvojfilm).

    OdpovědětVymazat
  27. Ať je to jak chce, věta "Místo kina jsem se šel raději projít se psy podél Rokytky a užil si posledního sluníčka." by se dala tesat do kamene, tedy přinejmenším třeba na náhrobek FF, protože mnohdy je to jediná rozumná věc,která se dá podniknout ku spokojenosti všech zůčastněných. Takže tak.

    OdpovědětVymazat
  28. Hvězdná pěchota se sice dá vidět i bez znalosti knihy, akorát že má s knihou pomalu společný jen název, společných myšlenek tam moc nezůstalo. Vlastně je to úplně něco jiného, kontroverzní ideologie byla vypuštěna a zbyl jen boj s brouky.
    Jinak souhlasím s tím, že je špatné, když se filmy dělají tak, že předpokládají znalost knižní předlohy a bez ní místy nedávají smysl.

    OdpovědětVymazat
  29. šmarjápano, oni opravdu existují lidé, kteří nepochopili Hvězdnou pěchotu?

    OdpovědětVymazat
  30. šmarjápano, oni opravdu existují lidé, kteří pochopili Hvězdnou pěchotu?

    OdpovědětVymazat
  31. 2 lucastej: Připomělo Ti to jeden film? Přečti si vše ještě jednou a podívej se ještě jednou na všechny ty HP filmy. Pokud máš jakous takous znalost filmů a literatury zjistíš, že HP neexistuje, to si jen spousta toho, co už bylo napsáno a zfilmováno, dalo sraz na jednom, papíře, v jednom filmu. Autorka je totiž sečtělá, jinak by HP nikdy nespatřil světlo světa.

    Já volím verzi polívka-hlavní jídlo-dezert. Jde to i všechno strčit do mixeru a zkonzumovat najednou, ale pak to nějak není ono. ;-)

    OdpovědětVymazat
  32. a co teprve kdyby František recenzoval filmové zpracování bible....ten pán co ho ukřižovali je v dalším díle zase živej a potom bez vysvětlení zmizí...

    OdpovědětVymazat
  33. zcr: smarjapano, vono jde "pochopit" Hvezdnou pechotu?

    OdpovědětVymazat
  34. No jistě že jde, akorát se u toho musí přemýšlet, žeano. Předně je to výborná satira.

    OdpovědětVymazat
  35. Jindra: "to si jen spousta toho, co už bylo napsáno a zfilmováno, dalo sraz na jednom, papíře, v jednom filmu." Plk, to se dá říct téměř o každé rozsáhlejší knížce a filmu. Každý režisér a spisovatel vědomě nebo nevědomě "stojí na ramenou obrů". A taky vůbec netvrdím, že mi HP 7 připomíná JEN jeden film.


    Ad Hvezdna pechota: to je zrovna blby priklad "dobre zfilmovane knizky". Film je v podstate satira knizky a ani dejove s ni nema moc spolecneho (ale jinak je vyborny, WTZ). Pro me jsou dobre filmove adaptace knizky napr. Klub rvacu, Plaz nebo Master & Commander.

    OdpovědětVymazat
  36. Lucastej: Ja ale nepsal nic o tom, ze Hvezdna pechota je "prikladem dobre zfilmovane knizky"...

    OdpovědětVymazat
  37. Fuxoft: "film, který funguje i pokud neznám literární předlohu" se dá vyložit i jako "dobře zfilmovaná knížka". Ale uznávám, ty jsi to přímo neřekl, spíš ti to tady podsouvají ostatní v diskuzi.

    OdpovědětVymazat
  38. Lucastej: To se tedy neda. Touto formulaci jsem rekl, ze jde o filmy, jejichz dej je pochopitelny i pokud nevim zhola nic o jejich predloze. A schvalne jsem uvedl jak filmy, ktere se verne drzi knizni predlohy, tak filmy, ktere se ji nedrzi vubec (a vsechny pritom funguji JAKO FILMY).

    OdpovědětVymazat
  39. Kdyby se u Hvězdný pěchoty muselo přemejšlet, jak píše zcr, zdaleka by mě tak nebavila.

    OdpovědětVymazat
  40. Hvězdná pěchota je jeden z mála filmů, kde je film lepší než kniha. Kniha je taková polofašistická agitka na téma jak by nám bylo fajn , kdybysme žili ve vojenské diktatuře. Jestli byl Heinlein tak hloupý nebo až takový nácek, to je těžko říct. Film je sice o tom, jak by to bylo supr žít ve fašistické diktatuře, ale režisér na nás neustále pomrkává a mezi řádky ukazuje tu absurditu té základní myšlenky. :-)

    OdpovědětVymazat
  41. U Hvězdný pěchoty se muselo sakra přemejšlet, pokud si člověk chtěl vychutnat ty režisérovy vtípky a tynáznaky , co si myslí o předloze (tj. že je to sračka) :-).

    OdpovědětVymazat
  42. 2 lucastej 14. listopadu 2010 14:11

    Plk je spíš ta fráze, co jsi někde opsal. Jaký ramena obrů? Trochu to pleteš. Jedna věc jsou ustálené procesy a postupy a jiná věc vykrádání děje. Ona netěží z filmové klasiky (tedy ... pokud si fanda HP, možná že filmová klasika je opravdu to, z čeho podle Tebe těží), ona si pujčuje v kdejakým akčňáku a fantasy. Prý ramena obrů ... :-D

    Kolikrát jsi viděl poslední díl stmívání?

    OdpovědětVymazat
  43. Je to škoda. Hlavně proto, že by byla potřeba i nějaká záporná recenze... Zatím všechny u nás, co jsem viděl (krom dvou, z nichž jedna byla navíc moje), měly hodnocení 80% a výš. A to není dobré.

    OdpovědětVymazat
  44. Franto, četl jsi hvězdnou pěchotu? Dyk kniha a film jsou naprosto o něčem jiném! Kniha se bere setsakramentsky vážně což film nedělá!

    OdpovědětVymazat
  45. Anonyme z 15. listopadu 2010 1:18
    Četl jsi diskuzi, kde je tvoje otázka již vysvětlena? Evidentně ne.

    OdpovědětVymazat
  46. ty blaho, marku, ty se musis celkem ukrutansky nudit..."videl jsem i sesty dil, nektere nekolikrat, krom hlavni zapletky, ktera je o nicem, vubec nevim, o cem to je"...nechci radit, ale mozna je spousta jiejch duvodu, jak travit volny cas. pokud jsi upoutan na luzko a moznosti, co s volnym casem, jsou limitovany, tak se omlouvam. btw nic ve zlym.

    OdpovědětVymazat
  47. Hypnotoad!! :) Mě je informace z tohoto blogu úplně jasná. FF se nebude vyjadřovat ke kvalitě filmů o HP, protože tento film se nedá ohodnotit bez znalosti knihy a nikdo nikoho nemůže nutit, aby četl určité knihy jen kvůli tomu, aby pochopil a byl schopen ohodnotit film. Naproti tomu existují filmy podle filmové předlohy, které se dají ohodnotit i bez znalosti knihy. Respect...

    OdpovědětVymazat
  48. tiez mam pocit, ze si to zatial pochopil ako jediny cech ;) spravne.

    hp som cital komplet, citam dost a precitat hp nie je nejaky problem. Ale ja som precital napr. aj cca 50 knih od prachetchetta ako zabavnu bokovku pri inom. Chapem aj ludi, ktori maju problem s citanim, rozne dislekticke problemi to neulahcuju. Poznam aj ludi co necitaju vobec, dost to poznat pri konverzacii ale nie su urcite pre to blby. Je zopar jedincov ktori to dokazu nejak zazracne dohnat filmom, ale to je skor vynimka. Hodnotit Hp bez znalosti knih je fakt kravina. Fuka urobil rozumne.

    OdpovědětVymazat
  49. pice ;)
    prachetchetta = pratchetta. No holt to len dokazuje, ze citat a pisat nie je to iste.

    OdpovědětVymazat
  50. jindra: "na ramenou obrů" je samozřejmě fráze, ale neřekl bych, že je to plk. Ty snad znáš nějakého spisovatele nebo režiséra, který se nikdy ničím neinspiroval a je naprosto originální? Já teda ne. Netroufám si říct, jak moc jsou HP filmy originální, takový znalec zase nejsem - ale tam jde stejně hlavně o režiséra, ne o Rowlingovou. Co se knížek týče, Rowlingová se inspirovala na dost místech a nijak to nepopírá (http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_influences_and_analogues), ale žádné očividné vykrádání tam nevidím.

    Můžeš být konkrétní a říct na příkladech, co se tam kde vykrádá? A nejlépe uvést seznam knih, který bych si měl přečíst místo HP (protože ten je podle tebe beztak vykrádá)? Rád se nechám poučit.

    Vykrádáním myslím např. Saturnina od Jirotky, který očividně kopíruje Jeevese od Wodehouse.

    OdpovědětVymazat
  51. Předestírám, že nejsem fanda HP, ale filmy jsem viděl a vcelku se mi líbily. Můžete mi někdo říct, čemu jste tam nerozuměli, k čemu byla nutná kniha, abyste to pochopili?

    OdpovědětVymazat
  52. 2 Anonym 14. listopadu 2010 18:58
    Verhoven napsal scénář k filmu Bug-hunt. Název Hvězdná pěchota tomu dalo studio když si všimlo dějové podobnosti (lidé bojují s brouky v obou dílech a tím to končí).
    Verhoven knížku viděl až po začátku filomvání a nečetl ji (jen tak prolistoval, zjistil, že tam není nic co by chtěl použít a tak ji zase odložil).
    Jinak společnost posaná v knížce je svobodnější než byla v USA v době jejího vzniku (žádná segregace apod.) Celkově je to spíš úvaha na téma "volit by měli pouze lidé co kladou společný prospěch nad svůj osobní prospěch" říznutá popisem mezihnězdné války s Arachnidy (respektive Druhé světové v pacifiku).

    OdpovědětVymazat
  53. To je samozrejme blbost. I kdyz je HP (hvezdna pechota) jina nez film, nezustaly nejenom kulisy a postavy, ale mnohdy i jednotlive sceny. Jenom je to cele postavene na hlavu.


    Prvni polovina knihy je, jak ve vycvikovym tabore hlavniho hrdinu uci, ze musi neco obetovat, aby mohl spolurozhodovat o osudu svoji vlasti (volit muze jenom obcan - at' uz vam to pripada nacisticky jak chce) a druha polovina knizky je o tom, ze chce byt hlavni hrdina dustojnik, a tak JDE DO SKOLY ;)

    Ve filmu neuposlechne rozkaz a skace na brouka. Prijde bozan a ejhle.. je z vas dustojnik (nikdo do skoly chodit nemusi). Ve filmu DEZERTUJE a jde hledat svoji slecnu - za to by ho v knizce popravili bez soudu.

    Film je mozna pro nekoho zabavnej a kdyz se vypne mozek tak asi dobry, ale jinak to s knihou nejde srovnavat. Zaroven ale nejde rict, ze to neni podle knihy. Jenom je to prvni 10, prostrednich 10 a poslednich 10 stranek ;)

    OdpovědětVymazat
  54. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  55. Největší fašistické spiknutí v knižní Hvězdné pěchotě je asi to, že je Rico Filipínec...

    V knížce mají volební právo pouze občané, občanem může být kdokoli, kdo určitou dobu pracuje pro stát. Armáda je pouze nejrychlejší cesta, ale jde to i jinak. Ricovi rodiče jsou pracháči, jen nemůžou volit, protože neprošli státními službami. Za fašismus to označují jen ti, pro které uniforma=fašismus.

    OdpovědětVymazat
  56. Knihy jsem četl a hodně se mi líbily, ovšem filmy už méně. Jediný film, který mě hodně nadchnul bylt 3. díl této ságy. První dva a čtvrtý neurazí a zbytek je děs a hrůza.

    OdpovědětVymazat
  57. Můj táta býval důstojník a mám spoustu kamarádů, co jsou v armádě. Jednoho dokonce v Afghánistánu. Ale to nic nemění na faktu, že považuju heinleinovu myšlenku za naprostou pitomost. Připadá mi srovnatelná komunistickými utopiemi, které vypadají krásně jako teorie, ale v realitě končí špatně. Nechme vládnout vojáky mi zní podobně jako nechme vládnout dělníky. V historii se vyzkoušelo obojí a objí nefungovalo. jsou vojenské diktatury, které fungují relativně dobře-např. Turecko. Ale nikdo zvyklý na západní svobodu by tam moc spokojený nebyl. (Nehledě na genocidu, kterou na začátku vlády armáda provedla na Arménech a která se nikdy nepřizná, právě ,proto, že tam ta samá armáda vládne dodnes). Mně přijde směšné, jak může relativně inteligentní autor takhle plácat bez přihlédnutí k tomu, co jsem napsal výše. Žádná utopie nikdy nefungovala. Navíc jako military sci-fi je Věčná válka od Joe Haldemana asi 100x lepší ! :-)

    OdpovědětVymazat
  58. 2 anonym 16. listopadu 2010 17:39
    Předtím než budeš o nějaké knížce psát, je dobré si ji taky přečíst.
    Dočetl by ses tam pak, že Heinlein černé na bílém psal, že vojáci nesmí volit, a taky že v době před válkou pocházelo přes 90% občanů z nevojenských služeb.

    OdpovědětVymazat
  59. Ta scéna tam je !!!!

    OdpovědětVymazat
  60. Jsou i v knizni verzi Pottera nejake paralely k nacismu? V sedmem dilu mi vadily a prisly mi neustrojne (napr. cteni jmen pohresovanych v radiu).

    OdpovědětVymazat
  61. Františku, buď rád, že jsi tu recenzi na hp7 nijak nerozváděl, teď jsem si četla komentáře pod recenzí Kamila Fily na centru a masakrují ho za to, co si to dovolil napsat o jejich milovaném potterovi :)

    OdpovědětVymazat
  62. Jakub Riha>> Jo, to poslouchání rádia bylo podané v knize, ale tam to bylo trochu jinak, přišlo mi to spíš jako představa anglické autorky o tom, jak funguje poslech Svobodné Evropy v totalitních zemích. Já v knize viděla paraely spíš s komunistickým totalismem, ale ve filmu to bylo jasně nacistické (i když ta paraela s komunismem je asi spíš jen můj pocit; podle - knižního - Kruma je mezi určitou částí (východní) kouzelnické populace brán symbol relikvií jako něco podobného hákovému kříži. To ve filmu vynechali (a nevadí mi to).)
    Jo, jsem HP fanoušek, ale ne nekritický obdivovatel. Líbí se mi ten svět, ale je tam příliš mnoho nedomyšlených záležitostí, nedotažených konců a nelogických zvratů.
    Film nebyl špatnej, ale jako hodně lidí si myslím, že to je vlastně dvouhodinovej trailer na poslední část.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.