27.7.11

Recenze: Intimní past [The Resident] - 30%

Hilary Swanková se nastěhuje do podnájmu ve velkém a podezřele laciném newyorském bytě, jehož majitelem je Jeffrey Dean Morgan (Komediant z Watchmen), který se s Hilary začne docela sbližovat, protože je sympaťák. A v bytě se dějí podezřelé věci...



Jistě nebude spoiler, když vám prozradím, co se dozvíme přibližně ve čtvrtině filmu: Morgan je Swankovou posedlý a záměrně to narafičil tak, aby si pronajala právě jeho byt. Má do něj tajný přístup a díry ve stěnách, kterými Swankovou sleduje když se převléká. Dále si jí občas lehá pod postel, čichá k jejím šatům a podobné zamilované věci.

Když mu Swanková po intenzivní líbačce oznámí, že o něj nemá zájem a spíš se vrátí ke svému bývalému, Morgan začne provádět OPRAVDU psychopatické věci, které vrcholí tím, že jí na noc uspává drogami, osahává a zřejmě i znásilňuje. Ke konci filmu na to Swanková konečně přijde (za pomoci nainstalovaných skrytých kamer) a následuje honička po domě, ve které figurují temná zákoutí a pistole na hřebíky.

Jde o nejnovější film resuscitované společnosti Hammer, která patřila před desetiletími ke králům hororů. Intimní past působí jako několik desetiletí starý film, jehož autoři netuší nic o tom, že za posledních 50 let vzniklo mnoho zajímavých, napínavých a zábavných thrillerů.

Film je špatně obsazen: Swanková působí spíš jako hysterická kráva, než jako žena v úzkých, o kterou se máme obávat. A Morgan je spíš roztomilý sympaťák než brutální úchyl. Když má zamilovaně čichat k dámským šatům nebo si zamilovaně čistí zuby dámským zubním kartáčkem, je to spíš roztomile debilní než zlověstně strašidelné.

Režie i scénář jsou naprosto rutinní, bez nejmenšího náznaku invence nebo překvapení. Kameraman občas předvede něco trochu zajímavého, ale hudba Johna Ottmana patří k tomu nejhoršímu, co jsem v posledních měsících v kině slyšel.

P.S: Ve filmu hraje také řádně sešlý Christopher Lee, což má být zřejmě jakási pocta jeho účinkování ve starých Hammer hororech. Je tam jen pár minut, má asi tři věty a jeho postava (Morganův dědeček) je ve filmu zhola zbytečná.



9 komentářů:

  1. A co Full Frontal, je tam?

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, to je těch pár minut s Christopherem Leem.

    OdpovědětVymazat
  3. Kdo vymýšlí ty kravské české názvy filmů? Intimní past? Co to je? Vložka s vystřelovacím hřebíkem?

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle: http://inventorspot.com/articles/rapeaxe_female_condom_designed_trap_rapists_40114

    OdpovědětVymazat
  5. doufam, ze sceny s Christopherem Leem do Hobita jsou uz natoceny... jineho Sarumana si snad nelze ani predstavit...

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, jiný než Sarumanův full frontal si nelze představit.

    OdpovědětVymazat
  7. Sranda je ta Frantova uvodni obava ze spoilerovani zapletky, nedejboze deji celeho filmu :-) (Ne ze by mi to v pripade tohoto filmu nejak vadilo.)

    Nicmene na rekord to tentokrat nejni, to by musel vyspoilerovat alespon dalsi tri filmy v jedne recenzi.

    OdpovědětVymazat
  8. Na jednu stranu me ty mnohdy debilni prejmenovani filmu taky serou, ale na druhou stranu se tohle dela vsude na svete takze si nevyberes.
    Nejde na to nadavat jako na nakej blbej ceskej vymysl.

    OdpovědětVymazat
  9. Na obranu Johna Ottmana, během diskuse v Chotěboři letos v červenci povídal o tom, že s některými režiséry je potíž ohledně temp tracku. Režisér si totiž může sám navrhnout, jakou hudbu použije a nemusí to být ve finále pouze hudba skladatele uvedená v titulcích. Jeden režisér mu třeba vnutil do filmu hudbu Hanse Zimmera z nějakého staršího filmu :-) V případě, že testovací publikum rozhodne, že nechtějí nic měnit, může se skladatel stavět na hlavu a neudělá nic. Pak stojíte před otázkou, můžu si za tohle vzít peníze?:-) To je ovšem v Hollywoodu spíš akademická debata.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.