5.5.12

Recenze: Tomorrow Will Be Better - 60%

Dokument o Liboru Podmolovi, mladém Čechovi, který slaví úspěchy na mezinárodních soutěžích Freestyle Motocrossu (FMX).

Přiznávám, že jsem v životě neslyšel o sportu jménem "FMX", natož o Liboru Podmolovi. Podle filmu to vypadá, že každý soutěžící musí projet stejnou trasu s několika skoky (sám), načež je nějak ohodnocen jeho kaskadérský výkon (možná i čas?). Každopádně, ve filmu nejsou pravidla sportu a princip hodnocení sportovců vůbec vysvětlována.

Tomorrow Will Be Better totiž není dokumentem o FMX, nýbrž o Liboru Podmolovi, který zřejmě (aspoň podle tvůrců) je mezinárodní superhvězdou tohoto sportu. Není ovšem snadné vyvodit si to z filmu, neboť ten se soustředí především na jeho osobní život, na jeho trénink, na jeho filosofování, na jeho pokecy s kámoši o motorkách a na jeho pokecy s matkou a snoubenkou o nemotorkách.

Samozřejmě, že ve filmu (kterých zachycuje několik měsíců jeho života, včetně cesty do USA) uvidíme i motocyklové soutěže. Jsou ale vždy zachyceny nezvykle stručně, jen pár vteřinami sestřihu nejlepších skoků, jmen soutěžících (která mi samozřejmě nic neříkala) a novinových titulků, zmiňujících výsledky klání.

Zprvu mě překvapilo, že se o tomto pro mě obskurním sportu a o vítězstvích Libora Podmola píše na titulních stránkách věhlasných novin, ale v polovině filmu jsem si všiml, že text většiny "screenshotovaných" článků začíná slovy "Lorem ipsum dolor sit amet...". Takže zřejmě šlo hlavně o latinské noviny...

Tím nechci tvrdit, že tvůrci filmu záměrně lžou. Zřejmě si mysleli, že každému bude jasné, že ve skutečnosti se o FMX v novinkách nepíše, a že každý pochopí, že jde o humor. Takže já opět nepochopil...

Podle očekávání Libor občas vyhrává, občas prohrává, občas se více nebo méně zraní, a občas dostane pohár. To vše je ale oznamováno jaksi "mimochodem" a film se více orientuje na pohledy do jeho soukromého života, který - nemůžu si pomoct - mi nepřišel ničím výjimečný. Původně jsem chtěl napsat, že je obdívuhodné přinejmenším to, jak se o sebe tenhle mladičký kluk dokáže postarat a víceméně sám se protlouká světem a životem, ale podle Facebooku to vypadá, že je starší, než vypadá... Nevím.

Film je (v rámci svého minirozpočtu) velmi zručně natočen,a střih s hudbou mu dodávají zdání slušné atmosféry. Nemohu se ale zbavit dojmu, že jde především o dokument cílený na lidi, kteří se v prostředí FMX běžně pohybují a Libora Podmola už znají. Protože já do této skupiny nepatřím, cítil jsem se při sledování filmu jako medvěd mimo svůj rybník, nebyly mi jasné souvislosti (proč je právě tam, kde je, co tam dělá, co jsou zač ti lidi) a především jsem se nedozvěděl, proč bych se o tohoto člověka měl zajímat.

57 komentářů:

1. Není to pátý syn Bohdana Slámy?

2. Liborovo full frontal npkc?

3. "Podle očekávání Filip občas vyhrává"
    Filip?

1. Filip je mužské jméno, které pochází z řeckého Philippos (Φίλιππος), což znamená „přítel koní“. Ve starověkém Řecku si koně mohli dovolit jen bohatí lidé, kteří měli dostatek prostředků na jeho uživení, proto je jméno spojováno právě s láskou k něčemu vznešenému. Co do symbolického významu, jméno symbolizuje krásu, bohatství a ušlechtilost, což je také spojováno s aristokracií, tedy vrstvou, která nejčastěji vlastnila koně.

2. Děkuji, teď už je mi to jasné.

3. mne teda ne

4. Luděk Štípal May 5, 2012 11:05 AM:

Dik za vysvetleni. Ted je nam to Karle uplne jasny ;)

5. Neustale jiz tri roky tady do mne kopou neznami telepati proudem a snazi se me paralyzovat ci dohnat k infarktu (momentalne miri do srdecni krajiny, patere, ledvin, hlavy, koncetin, genitalii). Olomouc v okruzich ulic Karafiatova 1, Komenskeho 9, Kosmonautu 29 a v obci Zeruvky u Olomouce. Dne 7. 1. 2003 me v Olomouci u obchodniho centra "Senimo" okradli! V patek 10. 1. 2003 jsem na Karafiatove 1 v Olomouci omdlel! Vykradli mi 3x chatu, a postupne mi ji nici v obci Huzova u Stemberka na Morave. Mousi se na me domluvily! Pokazily mi opet oba domovni zvonky. Dnes mi prokoply schranku. Jeste ten den zastrel na nohy + ukajeni hlasu. Rikaji mi ze jsem omyl, buzerant, "uchyle", kurvousek, kurvila, neknuba, hajzl, debil, zmetek, "zhlopni", "de s tim pokoj", "prosim te odendi", "mas picu", "soun", "uhon si", "devko", "masturbuj", "ticho bud", "gumo", "sbohem", "chci tvou smrt", "nudis", "nebud", "uhoris", "prasata", "mizere", "cikane", "spatniste", "koncist", "nebud", "hovadiku", "silen", "zdechni", "smrdis", "pruso", "hovade", "mizero", "otevri se", "spadniz", "nech nas na pokoji", "nechod tady", "pubertaku", "jdi do hajzlu", "hajzliste", "smoliste", "zrudo", "chces dite", "nedele me takovy vece", "vyser si voko", "brecilku", "sulinkove", "lisk ho po tlame", "sbohem", "bez do pate", "maluj se", "sou oraze", "soustavne podvadime te", "odsoudime te k smrti", "zabijeme te", "picneme te", "zakroutim ti krkem", "obesime te", "slapnem te", "mame granat", "pichneme ti injekci", a v neposledni rade "muz Vas prejede" od urednice! Pri sepisovani zastrel na tyl, do ledvin a do hlavy. Neustale mi cuka prave oko v pravem koutku. Ko pou mi take stridave do obou usi. Skodna mi kazi pristup na sit! Posmivaji se mi, ze jsem teplous, homosexual a nechteji mi dat divky o ktere stojim, ackoli jsem heterosexual! Nektere servery mou zpravu mazou. 14. 3. 2003 mi pokazily emailovou postu. Dne 15. 2. 2003 mi neznami telepate zlikvidovali vysavac! Kopou take do meho psa a do kocky, kterym se tvori podkozni nadorky a bradavice! Dne 27. 6. 2003 mi otravili pejska, ktery na hodinu zcela ochrnul! Pes se mi nakonec ztratil uplne! Dnes jiz vim, ze mou setru srazily autem a mne srazily z kola hned 2x, o cemz jsem si myslel, ze jde o nahodu. Prolevam se mineralni vodou "Magnesii", odvarem z medunky, cajem "Zeleny drak" spim v alobalove krychli, pojidam horcikove tablety, ale to vse mou situaci pouze zmirnuje... nechavaji vracet me postovni zasilky k odesilateli, rozdrbavaji pocitace,nevyplaceji vyplaty a nechteji dat socialni podporu do vyse minimalniho prijmu! P. S.: Prosim vsechny, kteri se Zkopanym sympatizuji, aby tuto zpravu sirily siti!

4. Já jsem narozen 4. července 1984 a teď mě trápí otázka jestli mám tedy 27 nebo 23? Méně by bylo lepší, studentský slevy na jízdenku a tak...

1. zalezi, jaky rok je idnes

2. How are You tomorrow?

3. Ježíš, tys nepochopil ten umělecký záměr? On je "Born on 4th of July", což odkazuje na Vietnam, to je umělecká reference na Lovce Jelenů, Lov + PodMol = PodLov = Love Pod a Pod není ve sféře artfilmů nic jiného než odkaz na iPod, čili Apple, čili globalizace a jsme u Occupy Wallstreet!!!

5. Volal jsem režisérovi a ten říkal, že Libor je syn Věry Čáslavské.

6. Luděk Štípal je nový mulťák Petry Polachové? :(

7. To ne. Luděk se snaží bejt vtipnej, Péťa takovou snahu nikdy neměla.

8. "Dokument o Liboru Podmolovi, mladém Čechovi, který slaví úspěchy na mezinárodních soutěžích Freestyle Motocrossu (FMX)."

proc nekdo kdo nevi coje FMX nebo kdo je Libor Podmol, a dalsi lidi v tomhle snimku ma vubec potrebu psat recenzi? Jak hodnotna asi ta recenze bude? Jasne ze je to pro lidi co se motaj kolem freestylu, motokrosu a podobne, jini na to nejspis nepujdou! tak jako jini nechodi na filmy o fotbale (priklad) a rozhodne pak nepisou recenze jak nechapou jak se 22 lidi muze honit za jedinym kulatym nesmyslem a o co ze tma vlastne jde!

pokud by autor znal fmx nebo Libora a videl dalsi dokumenty nebo movies z tohoto sportu, tak by pochopil ze tenhle dokument je udelany naprosto super jak po strance kvality (kamera, hudba, ...) tak svym obsahem (snimku kde se resi jen triky nebo souteze je mraky, ale film ktery zachycuje nejuspesnejsi rok v zivote nejlepsiho ceskyho fmx ridera: zisk titulu MS, narozeni syna, atd...) tak takovych snimku je opravdu malo a Tommorrow Will Be Better patri k tem nejpovedenejsim!

1. Potřebu psát recenzi mám proto, že tento film bude uváděn v normálních kinech, za normální peníze, kam na něj budou chodit normální lidi, z nichž většina v životě neslyšela o Podmolovi ani o FMX. Pokud tito lidé film nepochopí, pak to není dobrý film.

Spousta lidí si ráda zajde na dokument o něčem, co neznají, aby se o tom víc dozvěděli. Pokud se o tom z film nic moc nedozvědí, pak to není dobrý film.

2. tak jestli to berete takto, tak perdpokladam ze recenze je tu od toho aby lidi do kina nalakala, nepredpokladam ze lidi jdou napred do kina a az pak ctou recenze.

V tomto pripade Vase recenze stoji za prd, protoze pochybuji ze nekoho do kina nalaka. lidi co fmx neznaji maximalne odradi, lidi co fmx znaji tam bud pujdou nebo budou po Vasi recenzi na vaskach.

A to cele jen proto ze tu recenzi psal nekdo kdo vubec nevi o cem pise :)

3. Ne, to si pletete. Recenze rozhodně není od toho, aby "nalákala lidi do kina". To je reklama. Recenze je něco jiného než reklama. Recenze je od toho, aby se lidi dozvěděli, jestli mají nebo nemají jít do kina. V tomto případě je verdikt "spíš ne, pokud FMX neznáte".

4. a myslite ze Vy jste ten pravy kdo muze lidem rikat jestli na to maji nebo "spis nemaji" jit do kina? :)

5. Já si to myslím. Ale je úplně jedno, jestli si to myslím já. Důležité je, jestli si to (na základě zkušeností s mými předchozími recenzemi) myslí čtenáři těchto stránek. Můžete zkusit je přesvědčit o tom, že nejsem ten pravý a že mi mají přestat posílat finanční příspěvky, protože nerozumím tomu, kdo se kdy zabil při trojitém saltu na motorce.

6. asi si budeme stale kazdy trdit to svoje a nikam se nehneme.

necetl jsem zadnou vasi dalsi "kritiku", ale predpokladam ze v mainstreamovych filmech se asi orientujete a tam si klidne kritizujte jak je libo, kor kdyz vam za to i nekdo "plati", ale prosim kritiku uzce zamerenych snimku nechte na lidech co se v tom orientuji a maji k danemu tematu opravdu co rici. podle reakci tady ale i na jinych webem (kde jsem odkaz na vas clanek nasel) bych rek ze nejsem sam kdo si to mysli.

7. Takže chcete říct, že film "Tomorrow Will be Better" je podvod, který je pouštěn v normálních kinech, bez varování, pro nezasvěcené diváky, ale přitom je určen jen pro diváky, kteří se orientují v problematice? To kdybych věděl, tak bych k němu byl mnohem kritičtější, protože to je od jeho tvůrců hodně nefér jednání...

8. Nevím jak vy, ale já se rozhoduju jestli na film půjdu nebo ne podle obsahu, ne pro hezkej plakát nebo název.. Každej kdo si přečte o čem to je a shlédne trailer si rychle udělá obrázek. A pokud vidíte že je to o sportu ke kterému nemáte žádný vztah, je to ztracenej čas tam chodit. Tak jako chodit na motokros když máte rád kritek. Ale v každým případě si myslim že ten film nezklame lidi co k tomu mají blízko. Už se moc těšim na premiéru. A taky si myslím že je to konečně něco novýho co tady na scéně dost chybělo.. takže pro celej projektu BIG UP

9. Promiň ale tady ty lidi něco dokázali, natočili o tom dokument a je to ryze srdcová záležitost. Ale dík za to zesměšnění

10. Já jsem udělal kdysi několik úžasných, slavných počítačových her. A kdybych o tom dneska nakreslil obraz, tak to nebude znamenat, že ten obraz automaticky za něco stojí.

11. "Takže chcete říct, že film "Tomorrow Will be Better" je podvod, který je pouštěn v normálních kinech, bez varování, pro nezasvěcené diváky, ale přitom je určen jen pro diváky, kteří se orientují v problematice?..."

NE! snazim se tu celou dobu ric ze jestli ma pravo ten film nekdo kritizovat tak by to mel neco vedet! je to tak tezky pochopit? OMG!

12. Zkuste o tom natočit dokument a uvidíte. Nicméně i v traileru se píše že jde o příběh mistra světa v fmx roku 2010.

13. V tom případě mi příjdete jako hlupák když jdete na film jehož obsahu nerozumíte a pak ještě o něm píšete recenzi. Protoe je snad logické když člověka něco nebaví nebo ho to nezajíma tak ani nemůže kladně na to pohlížet :) přítelkyně by mi taky neřekla hele ten real si to dneska dal nebo hemilton jel fakt boží jízdu :) Holt když je pro někoho maximálním adrenalinovým zážitkem hledání min tak ať si u něj zůstane :) A přesně jak psal Greg né všichni jsou tupci, kteří by si nebyli schopni přečíst obsah filmu ať už v malých letáčcích distribuovanými multikinami nebo si hodit TWBB do google :)

14. Hodil jsem si TWBB do Google a vylezlo mi gay porno s černochama. Je to tak správně?

15. Možná je to pro vaší recenzi to pravé :)

9. co to je za debilní recenzi? ten člověk co to psal by se měl raději jít dívat na fotbal.

10. Fakt nechápu tě člověče co tu píšeš za sračky =) když FMX Mx a podobné sporty, neznáš jasný že tomu nebudeš rozumět a nechápu proč tady tohle ?! Jako nabudit lidi aby nechodili do kina, kvůli tomu že Vás to nebavilo... to je trochu moc... at tam prostě jde ten kdo z toho chce něco mít. Běžte radši dělat trenéra tam těm hopsajícím panáčkům na hřišti, kteří ( což taky nikdy nepochopím) se jen tak kvuli góóĺu honí z jedné strany na druhou za kulatým nesmyslem ;) .. pravdu to zas byla rádoby recenze

1. To je celkem dost vidět, že to nechápeš, nemusíš na to ještě upozorňovat, motocyklisto...

11. Františku.... Je hezké jak si tady hrajete na velkého drsného recenzenta, který diktuje svým ovečkám co je dobré a co ne. Jenže tohle je dokumentární film. Není nějaké hollywoodská sračka kterou nám tady posílají abychom je hltali jak můžeme... Pokud jste měl aspoň trochu energie stačilo se podívat co to vůbec FMX je a pak se teprve podívat na snímek jako takový... To je něco jako kdyby šel milovník komedií na horor a ani se nepodíval co to vůbec je za žánr... A ty vaše (závorky) opravdu patří na solidní kritiku filmů... Tento dokument je impulzem do fotbalem (a hokejem... vidíte taky píšu závorky a je to opravdu nevkusné) prorostlé a zmanipulované země a kdyby jste měl problémy s tím co tady píšu tak sám mám na starosti podobný dokument, který se týká sjezdu na horských kolech a podobných disciplínách (další závorka a v ní odkaz aby jste věděl o čem o tady píšu :) http://www.youtube.com/watch?v=1hvtKwrurAk ) tohle mi dalo další energii snímek dodělat a to nemáme žádný rozpočet a děláme jen na ochotě lidí, kteří se snaží ukázat že svět se netočí jen kolem sportů ve kterých potřebujete jen jednu kouli ale jsou i sporty, kde potřebujete koule 2 ;-) A ano dobře recenze je recenze :) Jenže má to své hranice, recenzent by neměl odrazovat lidi ale jen ohodnotit snímek. Děkuji s Pozdravem Adam Bělík

1. Ne, nemáte pravdu. Recenzent by rozhodně měl i odrazovat lidi, proto recenzuje. Najděte si někde ve slovníku, co je to "recenzent". To, o čem mluvíte vy, je "reklamní agent", nebo "filmový distributor", a to je něco úplně jiného než recenzent. Viděl jsem hodně filmů, které byly o sportech nebo odvětvích, o kterých jsem netušil vůbec nic, a právě ty snímky mě něco naučily něco o těch (předtím neznámých) disciplínách a lidech. Tomuto filmu se to nepovedlo, tudíž mu dávám jenom 60 procent (což mimochodem pořád znamená "doporučení vidět ho").

Milovník hororů na komedie asi chodit nebude, ale to neznamená, že nepozná dobrou komedii od špatné.

To, že nějaký film NASAZENÝ DO NORMÁLNÍCH KIN vyžaduje, aby se jeho divák předem seznámil s odvětvím, o kterém je, je indikátorem špatné kvality toho filmu, nikoliv selháním jeho recenzenta.

Nechápu vaši obsesi fotbalem a hokejem, kterou mi tady někdo pořád cpe. O fotbalu a hokeji vím ještě mnohem méně než o FMX, na poslední fotbalové nebo hokejové utkání jsem se koukal možná před 10 lety.

2. A já si myslím, že zase nemáte pravdu vy :) Ale to je jedno nebudu vám vnucovat můj názor. A jak jste se zmínil cituji " především jsem se nedozvěděl, proč bych se o tohoto člověka měl zajímat" Tak když víte že je tento dokument o mistru světa v FMX tak je asi logické, že by jste se mohl také zajímat že jsou zde i lidé kteří naši malou zemi proslavují. A to že dáváte 60% a pro vás to znamená "Doporučení vidět ho" tak si celkem ve Vaší recenzi protiřečíte. A stejně další věc dokumentární film je nasazený do kin s prostého důvodu a to, že má své fanoušky, kteří by chtěli někdy do kina na něco co se jim líbí :) A furt ho označujete jako film... film je většinou hraný, čili v něm vystupují herci, kteří se svou rolí ve skutečném životě nemají nic společného. Ale tady se jedná o DOKUMENTÁRNÍ FILM (Ano již jsem se o tom zmínil ale vy jej furt označujete za pouhý film). Naše obsese fotbalem a hokejem je prostá, jenže vám ji vysvětlovat nebudu, protože by jste ji stejně nepochopil :) A další věc takže v tomto DOKUMENTU by měl Libor ještě vložit prezentaci nejlépe z wikipedie o tom co je to FMX aby to divák pochopil?

3. Já jsem se zřejmě nachytal, protože jsem až teď poznal, že si ze mě děláte srandu. Well done! :)