11.4.15

Recenze: Noční běžec [Run All Night] - 60%

Liam Neeson tentokrát není drsnej polda, ale drsnej zabiják pro mafii, který toho už před lety nechal a teď jen chlastá, ponocuje a nějak přežívá. Jeho syn (Joel Kinnaman, alias nový RoboCop) s ním nechce mít nic společného, snaží se živit férově, ale jednoho dne se náhodou stane svědkem vraždy, má být zlikvidován jako nepohodlný svědek, ale tatínek Liam Neeson včas zabijáka odbouchne.

Bohužel, zabiják byl shodou okolností synem mafiánského bosse Eda Harrise, pro kterého Neeson před lety dělal všechny ty vraždy. A nyní Harris dospěje k rozhodnutí, že i když se jeho syn zachoval jako debil, spravedlnost je spravedlnost a Neeson i Kinnaman musejí zemřít, nejlépe s celou rodinou.

I když chce Kinnaman jít vše ohlásit na policii, Neeson mu to rozmluví (celá policie je podplacená Harrisem) a chce synkovi nějak pomoct vlastními metodami - i když přitom třeba sám obětuje život.

A ještě v tom všem figuruje drsnej ale férovej polda Vincent D'Onofrio, jediný nepodplacený v New Yorku.


Při prvních desítkách minut jsem byl z tohoto filmu hodně nadšený, neboť herci jsou skvělí (včetně Kinnamana), atmosféra je hutná a celá story je příjemně lidská a uvěřitelná. Bez problémů jsem věřil, že Neeson a Harris už mají dost všeho toho zabijení, chtěli by si užít důchod, ale situace si holt žádá, aby zase zabíjeli, co se dá dělat. Bez problémů jsem věřil, že Kinnaman nechce mít s Neesonem už nikdy nic společného a chce si poctivě žít s krásnou manželkou (Genesis Rodriguezová) a dětmi.


Celé to fungovalo velmi dobře, včetně občasného vizuálního videoherního excesu - klidně bych věřil, že se dívám na něco kvalitního od Scorseseho nebo De Palmy!



Bohužel, postupně se začne ukazovat, že nejde o film Scorseseho nebo De Palmy, ale toho francouzského pána, který natočil Non-Stop nebo Neznámého (obojí také s Neesonem).

To znamená, že je celá ta zajímavá a napínavá story stále přerušována akčními scénami, které nejsou řemeslně špatné, ale jsou příliš supermanské a neuvěřitelné na tento typ psychologické kriminálky. Čím víc přestřelek, honiček a těsných úniků jsem viděl, tím méně mě celý film zajímal. Když filmaři vytáhli trumf v podobě narychlo povolaného "nejlepšího elitního zabijáka na světě" (Common), už jsem skoro obracel oči v sloup. A při závěrečné přestřelce v lesích už jsem se chytal za hlavu a koukal na hodinky.

Je škoda, že tvůrci neznali míru a chtěli z filmu za každou cenu udělat akční podívanou (a natáhli tuto jednoduchou story zcela zbytečně na téměř dvě hodiny). Tím si totiž podkopli vlastní židli a zničili většinu toho kouzla, které měla úvodní neakční půlhodina...

8 komentářů:

  1. ten pán není francouzský, ale španělský

    OdpovědětVymazat
  2. The show so far: A Walk Among the Tombstones: 65%, Non-Stop a Run All Night: 60%, Taken: 58%, Battleship: 34%, Taken 2: 21%, Taken 3: všivých 10%. Shnilá rajčata se v tomto případě rovnají bulvám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kundovský semeno, Taken je minimálně za 90%... i když chňápu, na tebe tam bylo moc málo zasraných gejů, že, ty buzno?

      Vymazat
    2. To není mé hodnocení, milý mentálně zaostalý a hormonálně nestabilní Gay Porno Filmový Znalče, to je hodnocení na Rotten Tomatoes. Ale samozřejmě můžeš napsat všem americkým kritikům, kteří hodnotili Taken, a pokusit se je přesvědčit, aby své rozhodnutí přehodnotili. Něco jim nabídni, nebo jim pohroz. Ale použij dopisní, ne toaletní papír.

      Vymazat
  3. kinnaman neni jen novej robocop, ale taky the killing a snabba cash. hodne solidni svedskej herec jeste pred robocopem.

    OdpovědětVymazat
  4. To jo, Horák má pravdu, přecedo!

    OdpovědětVymazat