21.3.18

Recenze: Pacific Rim: Povstání [Pacific Rim: Uprising] - 80%

Uplynulo 10 let od vítězství lidstva nad mimozemskými netvory Kaiju (na konci předchozího filmu z roku 2013). Hlavním hrdinou je tentokrát mladý John Boyega (syn Idrise Elby z jedničky), který žije ve zničené zóně a zde krade / šmelí. Ale je samozřejmě povolán do akce, protože je to potřeba.


Nový Pacific Rim pro mě kupodivu byl o trochu zábavnější než první. Přesto (nebo proto?), že v něm nevystupují skoro žádné hlavnější postavy z jedničky.

Film režíroval jistý Steven S. DeKnight, který jím celovečerně debutuje (předtím točil televizní seriály), a byl jsem příjemně překvapen, jak hladce a svižně většina filmu "šlape".


Námět je samozřejmě zcela dementní ve všech ohledech (z hlediska logiky, techniky, fyziky i zeměpisu). Zcela záměrně (stejně jako jednička). Ale tentokrát je dementní o něco roztomilejším způsobem a v nejlepších okamžicích mi svou radostnou "dokážeme to!" atmosférou připomínal třeba Den nezávislosti nebo Hvězdnou pěchotu. Pilotní akademie je plná mladých supermodelů a supermodelek, každou chvíli dojde k nějakému úplně nečekanému zvratu a každou chvíli se ukáže, že je někde tajně připravený nějaký super vynález, na kterém někdo poslední týden pracoval. Traumata z minulosti a psychologická zamyšlení jsou naštěstí omezena na naprosté minimum.



A po svižných 80 minutách nastane závěrečná řežba, která je naprosto batshit crazy, a kdyby takový byl celý film, dal bych mu 100 procent. Hodně dělá také hudba od Lorne Balfeho, která je výrazně nadživotnější než Djawadiho hudba v jedničce, i když používá její motivy. A Trololo song...

Dneska už nestačí pouhá přítomnost velkých robotů ve filmu k tomu, aby to vyvolalo nějaký "wow efekt" nebo příjemný pocit. Ti roboti musí dělat originální věci, musí to být přehledné a musí to šlapat. Druhý Pacific Rim šlape. I když si z něj dvě hodiny po skončení už skoro nic nepamatuju, docela se těším na trojku.

P.S.: 3D je zhola zbytečné, ale vadilo mi méně než v prvním filmu, neboť tentokrát se většina scén odehrává za jasného dne.

P.P.S.: Ve filmu se na dvě vteřiny objeví originální Gundam, respektive jeho socha. Doufal jsem, že by mohl... nějak magicky... Ale ne. Jenom se tam na dvě vteřiny objeví...

P.P.P.S.: Budu rád, když mi někdo vysvětlí, co znamená název filmu a kde se v něm vyskytuje jaké povstání.

36 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Třeba má Boyega povstání, když viděl Rinko Kikuchi.

    OdpovědětVymazat
  3. Ty vole, podle všeho je to totální píčovina a dáš tomu 80. Kdyby to bylo batshit crazy, ať už to znamená cokoliv, dáš tomu 100. Jsi infantilní kretén. Chápu, že tě to baví, ale sám si přece musíš uvědomovat, že je to blbost. Dej tomu 60 a vychval to do nebe s tím, že víš, že je to kokotina, která tě prostě baví. Ale vyhrožovat 100 procenty je u Pacific Rim 2 spáčilovsky dementní. Je to fukovsky batshit crazy. Není to cool, frko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně ty jsi cool, hromský blbečku. Co sem vůbec lezeš?

      Vymazat
    2. I totál pitchovina může být zábavná a pokud se nenudil, tak proč ne. Ale i mě se těch 80 zda dost. 70 asi jo, pokud je to zábava.

      Vymazat
    3. Změň doktora nebo prášky.

      Vymazat
    4. Wow a já myslel, že totální pitchovina, která je zábavná má mít 0%. Podle této logiky by to mělo mít -20%.

      Vymazat
    5. Fanouš má pravdu. Dobře natočená totální píčovina má mít 80%. Za řemeslo 100%, za scénář -20% ;-)

      Vymazat
  4. Trololo song? Awesome! UPRISING znamená NÁRŮST tržeb (wink).

    OdpovědětVymazat
  5. Pacific Rim = Pacific rimjob, presne ako akykolvek rimjob, ale musi sa odohravat na pobrezi Pacifiku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A bejt provadenej pacifistkou a nasledovanej paci-fistingem.

      Vymazat
    2. V tomhle smyslu se tady vtipkovalo už u jedničky. Dneska už nestačí přítomnost slovní hříčky, aby to vyvolalo nějaký ůwow efekt".

      Vymazat
  6. OT: bude recenze (zpetne) i na Annihilation?

    OdpovědětVymazat
  7. Takže film má radostnou "Wir schaffen das!" atmosféru, no to se bude líbit v Německu...

    OdpovědětVymazat
  8. Mňa na jednotke bavilo všetko. Hudba obzvlášť. Po všetkých tých príšerných Transformeroch konečne film kde som mal pocit, že roboty sú skutočne ťažkopádne mašiny, že voda je voda, že každá tona má svoju patričnú odozvu vo zvuku a pohybe na plátne. Proste parádny zážitok. Z kina som išiel domov vyškerený ako cheshirská mačka z alice v krajine zázrakov. Ešte som si to potom párkát pozrel a vždy ma to bavilo. Keď to dostalo 80% od teba, je veľká nádej, že ma bude baviť aj toto, len dúfam, že to neztransformerovatelo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. po kine...
      Hrůza. Uponáhľané. Priblblé. Rýchlo zabudnúť.

      Vymazat
    2. Si snad robíš srándu či co - som chcel hodit čučku a vono je to vo hovnu... tak budem čakať až bude k dispozícii na nejakom alternatívnom elektronickom úložisku

      Vymazat
  9. Dneska už nestačí pouhá přítomnost velkých robotů ve filmu k tomu, aby to vyvolalo příjemný pocit.

    František Fuka (49 let)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Roboti musí být přítomni nejen ve filmu, ale i v určitých otvorech, aby to vyvolalo příjemný pocit.

      Vymazat
  10. Františku, nepoužívej prosímtě ta pomocná anglická slovíčka, když stačí napsat česky, že závěrečná řežba byla "šílená."
    A zejména už NIKDY, prosím, nepoužívej píčovinu "batshit."
    Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aby také někdo odpověděl na Františkovu otázku: ve filmu se nemusí vyskytovat povstání, aby se v názvu objevilo slovo povstání. Producenti vědí, že slova jako uprising, revolution nebo podobně zvyšují zájem potenciálního diváka o 25%. Zejména u dvojek. Tam se producenti snaží dosáhnout stejného vývaru, kterého dosáhli v jedničce. Pomocí těchto triků se snaží vtáhnout diváky do kin. Svět je krutý a lidé často neříkají pravdu.

      Vymazat
    2. Ale původně jsem vlastně chtěl reagovat na Karla: nikdo nepoužívá slovo batshit jinak, než ve spojení batshit crazy. Jen snad speleologové.

      Vymazat
    3. Dědek chtěl ukázat mladejm, že je "in" a dopadlo to přesně naopak.

      Vymazat
  11. jaktoze se ve filmu nevyskytuje povstani / nebo spis vzpoura teda /, proc by tam jinak meli tu zaverecnou silenou bitvu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neviděl jsem ani trailer a vůbec nevím, o čem to je, ale jsou tam nějací těžce ozbrojení bojoví roboti? Zjevně jsou. Proto tam prostě musí být závěrečná šílená bitva. Byl bych velmi příjemně překvapen, kdyby si sedli a celý film hráli šachy.

      Vymazat
    2. Grime ty už opravuješ úplne všetkých.

      Vymazat
  12. Dalsi dukaz o Fuxoftove degeneraci, tohle zlo a zabiti franchise dostane 80%, no, parada. Nejen ze tam je ten podelanej nigga kterej uz stihl zabit SW ale jeste dalsi stado nehercu, demetni scenar, temer zadna akce... Jednicka je skvela, tohle je zlo.

    OdpovědětVymazat
  13. Název Pacific Rim jsem taky nevěděl, a netuším, proč František nepoužil Wiki, kde na to jasně odpověděli https://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Rim je to okruh pobřeží kolem Pacifiku, a co víc, píše se tam: The Pacific Rim roughly overlaps with the geologic Pacific Ring of Fire.. Což je dost důležité, protože o tom přeci mluví jeden z těch šílených vědců (ten nekontaminovaný) přímo ve 2ce.
    "Povstání" mi také není záhadou. Emzáci "prekurzoři" použili infiltraci, aby vyvolali vzpouru strojů, která umožní další invazi.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.