4.12.09

Recenze: Artur a Maltazardova pomsta [Arthur et la vengeance de Maltazard] - 50%

O ději nic psát nebudu, nic moc se totiž neděje a to, co se děje, není pochopitelné, pokud si nepamatujete první díl.

Z řemeslného hlediska je na co se koukat (a poslouchat). Postavičky, dopravní prostředky a vůbec kulisy jsou nápadité a hodily by se do videohry, případně do série videoher. V rámci filmu ale máte neustálý dojem, že je vám předhazována spousta nových věcí a postaviček, ale než je stačíte pochopit nebo si je aspoň užít, už jsme zase někde jinde a vidíme jiné věci / postavičky.

Bohužel, animovaná je menší polovina filmu. Zbytek je hraný, ne moc zajímavý a v některých ohledech dost "ideologicky zvláštní". Nejdříve je nám cpáno do hlavy, jak je to super být "zajednou s přírodou" a pak jsme najednou v hypermoderním miniměstě s kurvami, pasáky a zlými jednorožci, aniž by se z toho něco vyvozovalo. Po chvíli jsme zase pryč a zjišťujeme, že existence toho města s jednorožci neměla pro děj filmu vůbec žádné opodstatnění. Tedy aspoň pro děj tohoto konkrétního filmu, který končí titulkem "To be continued" a pravděpodobně bude continued a my se konečně dozvíme, v čem tedy spočívá ta Maltazardova pomsta.

Pokud vám tyto odstavce připadají takové nějaké nemastné - neslané, tak to je v pořádku. Přesně takový je i film. Připadalo mi, jako kdybych se koukal na Star Wars Epizodu II, aniž bych věděl něco o existenci Epizod I, III, IV, V a VI.