6.6.12

Prometheus megaspoilerfest

Jak jsem slíbil v recenzi Prometha (který má dnes o půlnoci premiéru), vracím se znovu k tomuto filmu, protože bych v jeho případě opravdu rád nalezl nějaký smysl děje, aniž bych musel čekat na pochopitelnou tříhodinovou verzi na BluRayi.

Nejenže je tento článek plný spoilerů, ale pokud jste film ještě neviděli, nemá ani smysl ho číst, protože prostě nepochopíte, o čem píšu.


Pokusím se víceméně chronologicky shrnout základní kostru filmu, neboť jsem zjistil, že někteří diváci měli v některých zvratech slušný zmatek.

Prolog:

Film začíná záběrem na planetu, ozářenou zezadu (jako ve 2001: Vesmírné odysee). Vypadá hodně jako Země. V následujících záběrech sledujeme něco, co také vypadá hodně jako Země. Předpokládejme, že je to Země.

Na Zemi u vodopádu tedy stojí Tvůrce a sleduje odlétající loď (která se vůbec nijak nepodobá žádné jiné následující lodi ve filmu). Napije se něčeho hnusného slizkého a následuje detail jeho DNA, která se začne rozkládat.

Rozloží se celý Tvůrce, spadne do vodopádů a následuje CGI sekvence, která má dle mého názoru znázorňovat, jak z Tvůrcovy mimozemské DNA vznikla lidská DNA. Netuším ale proč. Protože se ten Tvůrce záměrně obětoval? Protože to byla nehoda?

První záběr Promethea:

Je jasně řečeno, že loď má 17 členů posádky a že se nachází 327 bilionů km od Země.

Během následujícího děje poznáme tyto členy posádky:
  • 2 archeologové
  • Android David
  • Starý Weyland
  • Kapitán a dva piloti / navigátoři
  • Fordová (doktorka s divným přízvukem)
  • Vickersová
  • Fifield a Millburn (zabiti "kobrami")
To je celkem 11 lidí. Tři další jsou později zabiti zombo-Fifieldem. Jeden další bezejmenný je zabit na mimozemské lodi spolu s Weylandem. Takže pořád zbývají nejméně dva další členové posádky, kteří buď někde beze stopy zmizeli, nebo zemřeli při závěrečné srážce a kapitán neuznal za vhodné zeptat se jich, jestli jim náhodou nevadí, že je zabije.

Poznámka: Narozdíl od jiných jsem schopen akceptovat to, že posádka někam dva roky letí a teprve pak se dozví, proč tam letí. Je docela dobře možné, že dostali dobře zaplaceno za to, že poletí do neznáma, protože Weyland chtěl všechno pečlivě utajit.

Přistání na měsíci:

Aneb krátce k tomu, proč se Prometheus rozhodně neodehrává na planetě, kde se odehrává Vetřelec.

Vetřelec se odehrává na malé planetce (planetoidě), kde "den trvá 2 hodiny" (citace z režisérské verze filmu). Prometheus se odehrává na měsíci, kde den trvá mnohem déle, viz citát "Za šest hodin se stmívá".

Povrch je zcela zásadně jiný než ve Vetřelci.

V obou filmech je stejně vypadající mimozemská loď, jejíž interiér a náklad jsou ovšem tak zásadně jiné, že se to dá těžko vysvětlit nějakou mutací / oxidací za čtvrt století mezi Prometheem a Vetřelcem.

Vzhledem k tomu, že v Prometheovi i ve Vetřelci se cíl cesty nachází velmi blízko velké planety s prstencem, a že měsíc v Prometheovi je na navigačním hologramu označena jako "LV-223" (zatímco Vetřelec a Vetřelci se odehrávají na LV-426), nabízí se možnost, že je to "někde poblíž", a že loď, odlétající z LV-223 v úplném závěru Promethea, je tatáž, která leží ve Vetřelci na LV-426. Například. Ale je to teorie hodně přitažená za vlasy. Podobně jako teorie, že to oboje je stejná planeta, která mezitím byla přejmenovaná, změnil se její povrch, stal se z ní měsíc, vázy zmutovaly ve vajíčka atd...

Poznámka: Bouře v obou filmech vypadají velmi podobně.

Poznámka: Mimozemská pyramida je dost podobná pyramidě, kterou H.R. Giger původně navrhl pro prvního Vetřelce (a nakonec byla místo ní použita kosmická loď).


Podpoznámka: Jediná původní věc, kterou má Giger na svědomí v Prometheovi, je nástěnná malba ve svatyni, která je vidět ve filmu asi 3 sekundy.

"Kobry":

Když členové posádky naruší ochrannou atmosféru ve "svatyni" (místnost s velkou hlavou, respektive s velkou hlavou a menší useknutou hlavou), z kanystrů začne vytékat černý DNA sliz a do něj se dostanou malé neškodné žížalky, které vědci přinesli dovnitř na botách (je tam na ně pár detailních záběrů). Z nich pak mutací vzniknou ty "kobry", které zabijí Fifielda a Millburna.

"Svatyně" je ve skutečnosti zřejmě riziková "výrobna" biologického černého DNA slizu, který je pak odsud přenášen do nákladového prostoru lodě.

Proč je David zlý?

Proč vlastně android David vezme nepozorovaně ve svatyni jeden kontejner se slizem a dá jeho vzorek do pití Hollowayovi? Proč takhle experimentuje a ohrožuje bezpečnost mise, ve které by mu mělo jít pouze o to, aby starý pan Weyland neumřel a získal věčný život / zdraví / whatever? Myslí si snad, že ten sliz je nějaký superlék a takto nevědecky ho testuje? V tuto chvíli přece nikdo (ani pan Weyland) nic netuší o žádných potenciálních biologických zbraních.

Zombo-Fifield:

Když se objeví Fifieldova mrtvola před lodí, je podivně "složená", má nohy přehozené přes hlavu. Následně je asi něco vystřiženo, protože v příštím záběru normálně humanoidně stojí.

Space Jockey:

Ty "divné věci v křesle" v Prometheovi a ve Vetřelci jsou si trochu podobné, ale v mnoha detailech se velmi zásadně liší.


Zřejmě spolu nějak souvisí, ale rozhodně to není tatáž bytost / krunýř. Přitom lodě, ve kterých se tyto dvě bytosti nacházejí, vypadají skoro exaktně stejně.

Vzdálenost od Země:

Když se Vickersová baví s kapitánem, řekne, že "letěla půl miliardy mil od Země", což je o mnoho řádů jiný údaj, než stojí na titulku v prvním záběru lodě Prometheus.

Proto-facehugger:

To, co si vyndá Ellie z břicha, vyroste do jakéhosi předchůdce klasické "chobotničky" z Vetřelce (jen je to mnohem větší). Úplně stejně to naklade vajíčka do něčího jícnu a přitom to samo chcípne.

Poznámka: Nabízí se otázka, proš má Vickersová ve svém privátním modulu drahý operační přístroj, který funguje pouze na muže.

Vetřelec:

Ta věc, která úplně na konci vyleze z Tvůrce, rozhodně není královna (nesouhlasí tvar hlavy, těla, ani počet a tvar končetin). Něco společného s ní asi má, ale co? Nezapomínejme, že z Tvůrce vyleze uvnitř záchranného modulu Vickersové, který zůstal na LV-223, zatímco Ellie v letuschopné mimozemské lodi už odletěla pryč.

Proč to všechno?

Zůstává nám docela zásadní otázka, jaká vlastně byla základní zápletka filmu. Proč se Tvůrci okolo začátku našeho letopočtu rozhodli vyhladit lidstvo? (Moje teorie: Kvůli Ježíšovi!) Proč předtím několik desítek tisíc let lidstvo navštěvovali a ukazovali mu mapu hvězdné soustavy (kterou pak lidé malovali na zdi jeskyň)? Nezapomínejme, že to byla mapa soustavy, kde měli zbrojovku, nikoliv jejich domovské soustavy...

To vše ale platí jen pokud věříme tomu, co říká Janek a Ellie, tzn. že na LV-223 není domov Tvůrců, ale jen jejich zbrojovka. Ve filmu není nijak vysvětleno, jak na to přišli (mohl by na to přijít David, který viděl holozáznam na můstku mimozemské lodě, ale ten jim to jistě neřekl). Také není nijak vysvětleno, jak Ellie ještě před přistáním na LV-223 přišla na to, že "Tvůrci stvořili nás". Odůvodňuje to jen tím, že "se rozhodla tomu věřit".

No, to by snad na rozproudění diskuse stačilo. Ale opravdu, čím víckrát ten film vidím (zatím třikrát), tím méně smyslu mi dává...

283 komentářů:

  1. Odpověď zní Lindelof.

    OdpovědětVymazat
  2. Clanek plny spoileru, den pred premierou, to je napad hodny praveho dementa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sám si dement, pokud neumíš číst tak proč nadáváš.. v každý druhý větě na začátku napsáno SPOILER, už sám název o něčem vypovídá..

      Vymazat
    2. Cist bohuzel opravdu neumim, pouze psat, doufal jsem, ze se v clanku dozvim neco o spoilerech, uvazuji totiz o tuzingu sve Skody 120 http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4/7225/7225_2010-07-21_21-29-02_71.jpg.
      Na obrazcich jsem vsak zadne spoilery ani Skodovky nenasel, tudiz je autor dement! Howgh!

      Vymazat
    3. ad Anonymní6. června 2012 20:53
      Ajvingou ty teplaku! Ty si myslíš, že když sem budeš psát jako anonymní, že tě ty demente nepoznáme???

      Vymazat
    4. No a mame tady dalsi howhg...

      Vymazat
  3. peolog som pochopil rovnako, ale nemal fifield nahodou zomriet (kyselina mu rozleptala tvar?) a ten zombie mal byt millburn (dostal sa donho votrelec), vikkersova mala stroj vo svojej kajute asi pre otca (to ma napadlo), este by som pridal ze si elisabeth vyberie z tela votrelca a 5 minut na to ide do akcie a nikdo sa nad tym kurva nepozastavy???? (ani david ktory vedel ze je tehotna? i ked nemoze mat deti???)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zemřeli oba (posádka tam prohlíží obě jejich mrtvoly). Pak se před lodí objeví (cituji) "Fifieldova zapnutá kamera".

      Vymazat
    2. David vedel, ze neni uplne "tehotna" a ze v brise nema dite, ale vetrelce - sam ji rekne ze ji to "netypicke" embryo neukaze a otoci monitor.

      Vymazat
    3. Nad tím jak může okamžitě po operaci běhat, skákat a narážet břichem do zdí jsem přemýšlela po celý zbytek filmu... To jsem tak změkčilá, že jsem se den po operaci nezvládla sama dojít vyčůrat???

      Vymazat
    4. Určitě ano. A jak se jinak chobotničce daří?

      Vymazat
    5. vikkersova mela pristroj pro otce? A ze byla k*rva prekvapena ze zije a jeste vic, ze je na lodi ;)

      Vymazat
    6. Otec ho koupil pro sebe a ona chuděra myslela, že je pro ni.

      Vymazat
    7. Vickers nebyla prekvapena, to si pletes s Elizabeth. Vickers od zacatku vedela, ze veze otce. Proto se i Davida v te scene na chodbe ptala, co otec rikal.

      Vymazat
  4. Tak jsem na to chtěl do kina, ale nepůjdu. Je to škoda, celý vetřelčí svět je tak bohatý, že fakt stačí jen popisovat jakoukoli událost, klidně i příběhy fanoušků, a na film to stačit bude. Je mi to líto, a asi budu plakat nad promarněnou příležitostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vizuální zážitek je ale fantastický. Stojí za to vidět film na velkém plátně (nebo později na BD, to je taky fakt).

      Vymazat
  5. Tak to je megasračka. Bože díky za Sunshine! Škoda že se nenosí, že by to někdo předělal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím tuhle sračku, ne Sunshine - proboha teplákovýho.

      Vymazat
    2. Pro mne zustava hardcore scifi numero uno poslednich 10 let District 9, Sunshine hned v zavesu...

      Vymazat
  6. Proč má David skafandr a přilbu http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/michael-fassbender-david-prometheus.jpg když je to robot?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chcel aby sa ludia citili vedla neho dobre, aby nevnimali ze je robot...

      Vymazat
  7. Miluju ...! Miluju...!
    Miluju spoilery.
    Miluju. Tralala.

    OdpovědětVymazat
  8. Film Prometheus nadväzuje/vykráda knihu H. P. Lovecrafta - At the Mountains of Madness. V českom preklade V horách šílenství - http://www.legie.info/kniha/1394-hory-silenstvi. Černý DNA sliz je protoplazma, ktorú vytvorili The Elder Things/Prastaří. Protoplazma vytvára bytosti Shoggoths - http://en.wikipedia.org/wiki/Shoggoth

    Teraz krátky citát z Wikipedie: "The Elder Things first came to Earth shortly after the Moon was pulled loose from the planet and were the creators of life. They built their cities with the help of "Shoggoths", biological entities created to perform any task, assume any form, and reflect any thought." Toľko citácia z http://en.wikipedia.org/wiki/At_the_Mountains_of_Madness

    Vo filme je viac náväzností na tú knihu. Aspoň vidieť, odkiaľ autori scénara Jon Spaihts a Damon Lindelof čerpali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kai, poslední z Brunnen-G8. června 2012 v 12:48

      To je blbost, každý přece ví, že protoplazma udržuje při životě mě!

      Vymazat
    2. Má to něco do sebe. At the Mountains of madness měl točit Del Toro, ale nedávno, po rocích příprav řekl, že to odložil kvůli Prométheovi, protože rozebírá hodně podobná téma, měli dost podobných kulis a měli i několik stených twistů a scén.

      Vymazat
  9. K tomu prologu, pokud by to byla Země tak to známená, že to bylo před několika miliony let, vzhledem k tomu, že se za ty miliony let jejich rasa vůbec nezměnila a pořád použivaj černej sliz, tak teda nevim:( A taky moc nechápu jestli by jim stálo za to se s náma destítky tisíc let piplat od prvních neandrtálců, lítat sem k nám na návštěvy ke starejm civilizacím v rozmezí tisíců let a pak po příchodu Ježíše nás najednou chtěj vyhladit... Navíc nevim k čemu by jim byla planeta plná vetřelců, to je už přece rovnou snažší vyhladit nevyspělý civilizace (z doby 0 n.l.) než mít planetu zamořenou zabijáckejma predátorama...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to bohuzel jeste horsi, nebot v uvodnich zaberech je Zeme jeste mrtva. Inzenyrova DNA tudiz stoji u vzniku vseho zivota na Zemi. Kdyz testuji hlavu jeho soudruha, tak DNA pasuje se vsim... kde se na freskach vzala hvezdokupa nepozorovatelna ze Zeme, vi cert. Nehlede k tomu jak si nekdo dal do kupy 6 tecek a astronomicke tabulky a vyvodil z toho pozvanku. Cerne goo je asi viceucelovejsi bio-zbran, motivace zustavaji neodhaleny, nebot zijici Inzenyr je vrazdici psychopat.

      Vymazat
  10. Mno takhle... muj puvodni plan byl sesikovat sve blizke geeky a vyrazit na to hromadne. Nakonec mi to samozrejme nedalo a nez ze sebe udelat kretena a presvedcit zname aby vyplazli ctvrt litru za blbost, tak jsem to zjuknul z kinoripu... presneji dvou kinoripu bezicich nad sebou, takze spoilery nevadi, ale u toho dobre zpravy konci. Cely scenar je bohuzel hovadina rozmeru stejne epickych, jako mel byt puvodne podle Hypu film. Nikoliv jedna ci dve chyby, ale hora chyb na sebe navazujicich a do oci bijicich, posmesky vyvolavajicich. Posadka high-tech expedice z konce tohoto stoleti je tvorena mentalne nestabilnimi idioty, jejichz reakce na jakoukoliv situaci jsou prkenejsi nez palubniho androida. Kolegove isolovani bourkou v mimozemske instalaci, konfrontovani zivym vagino-hadem... pfch, jde se pichat blondata estebacka. Alienova hlava exploduje v laboratori s nulovou bezpecnosti, div ze laborandum nestrikaji kusy mozku do nosnich direk... pohoda, nic se nedeje. Hlavni hrdinka prodela zatraceny cisarak, zastupovana sponkami, od paty k hlave od krve nevzbudi ani zdvyzene oboci. Sakra s prefinutejna prisnima svalama se ani nepostavite! Medicina zrejme pokrocila, narozdil od profilovani kosmonautu. Scenarista se patri povesit za hravatu do alieniho vybehu. I totalne beckovy bio-horor Slither mel vic atmosfery a to si postavy z deje delaly otevrene prdel. Cekal jsem jezeni vlasu v zatylku, dlouhe deprimujici zabery, stisnenost a bezvychodnost, krutou bezcitnost a chladny masivni neporazitelny intelekt. Mezihvezdny culture-shock se nekonal, vysla smutna groteska. Tohle nemuze zachranit ani hodina a pul vystrihanych scen. Je to zatraceny Scotuv Avatar, vse proto aby se na to hezky koukalo v kine s brejlema.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravdu díš, byla to trochu parta magorů. Ještě tak do půlky by se to dalo. Nejdřív jsou všichni posraný z nějakejch neznámejch věcí, a pak když jim pochcípá půlka posádku a zjistí co za příšernosti jim hrozí, tak se všichni šmahem uklidní a klidně se s jednim chromym a jednou brokárnou vrácí zpátky...

      Vymazat
    2. Když už hledáš překlepy, tak hledej pořádně, pyčo!

      Vymazat
    3. nejaky podrobnosti k ty pichacce s Charlize? rozhoduji se, zda na to jit, a cumet 2 hodiny na nejakou (byt barevnou a 3d) fantasmagorii beze smyslu me moc nelaka

      Vymazat
    4. Ac bolestive pokusim se scenu priblizit. Cerny cool numero uno pilot na estebacku: "Dame sex?" estebacka: "Za to vas neplatime" Pilot numero uno: "Jste robot?" Blondata postava nepotrebna k deji: "Za deset minut u me v kabine" a strih.

      Vymazat
    5. tak to je fail jak prase, takovej potencial to melo; dik za usetreny prachy

      Vymazat
    6. Jakub Kotyza ma velky recenzentsky potencial.Navrhuji ho aby psal oficialne pro FFFILM takzvanou Druhou Stranu Mince (ctenari bohem zapomenutych cisel casopisu Score jiste pamatuji).Pokud se tak stane, mozna zacnu i prispivat nejakym tim grosem...

      Vymazat
    7. Jj... a geniální na tom je, že měli dva lidi uprostřed bouře ztracený někde uprostřed hory... samozřejmě je nechali kvůli šukání bez dozoru...a ti během tý doby chcípli, když se mazlili se zmutovanou příšerou v místnosti, kam odmítli původně posraný strachy jít (ještě když ani nevěděli, co za zmutovaný příšery tam bude)... a utekli zpět do lodi, kam samozřejmě nedorazili, protože se debilové (oba vědci - biolog a paleontolog neboco) ztratili... a nikomu to nebylo divný, přičemž všichni měli vysílačky a dokonalou 3D mapu celýho místa... a takhle bych mohl pokračovat dokolečka... prostě scenář psali echt fajnšmejkři!

      Vymazat
  11. Celý film je ve skutečnosti snem onoho nebohého slůněte z traileru, které je týráno zlými bezcitnými klauny z Cirque du Soleil, jen aby svým nelidským utrpením mohlo pobavit snobské tepláky k prasknutí přežrané škvarkovým chlebem, kteří dávají najevo svojí zhýralost a citovou vyprahlost, chozením na tato bezcitná a dekadentní představení v ceně více jak 1500,-Kč(!) za osobu v opulentních 02 Arénách, ještě se tímto chlubíce obdobným duševním kastrátům na sítích sociálních, dokazujíce tím svoji domnělou jedinečnost a nadřazenost, ve skutečnoati však pouze zastírajíci svou absolutní duševní prázdnotu a ubohost.

    OdpovědětVymazat
  12. Dejvid tu chěl napsat jak to vlastně bylo s tím drinkem ale musel opsat písmena aby dokázal, že není robot a to ho urazilo,tak z toho sakra nic nebude :(

    OdpovědětVymazat
  13. Von Scott dopředu řekl, že se nechce zatěžovat kontinuitou, takže Prometheus je spíše prequelo-remake. Rozdíl mezi Space Jockeyma nebo planetou je insifnifikantní. Bugy ve scénáři to ale neospravedlňuje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli je tady někdo insifnifikantní tak seš to ty tepláku! A ve scénáři žádní brouci nejsou.

      Vymazat
  14. Což mi připomnělo - Franto, už sis někde nějak sehnal The Cabin in the Wood?

    OdpovědětVymazat
  15. Vážený pane Fuka,film Promeseus jsem,ještě ne viděl,ale tady máte na obrázku slůně zase?Tím myslím to první ne ten co je uschlej.Kdyby,jste mi mohl už říct tak,jetam nebone?Ptal jsemse slušně a je mi líto,že neodpovíte?Někdo se skoro pokaž,dé zeptává na full frontal(což,nevím,co to je?)a řeknete jim to vždycky že to tam je nebo není.Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj petře,

      je velice dobře, že se zajímáš o zvířatka a hlavně o slůňata. když mi pošleš tvoje telefonni číslo, dohodneme si schůzku a já ti ukážu slůně a fullfrontal najednou. a doma nic neřikej.

      Vymazat
    2. Nebud vole pervert, spis kdyby mu uz Fanda odpovedel co s tim slunetem.

      Vymazat
    3. pervert? tady? pošli tvoje telefónni číslo.

      Vymazat
    4. Anonymní z 6.22 pozor. Petr je ve skutečnosti vyspělé třináctileté děvče s rozvitými prsy a pubickým ochlupením.

      Vymazat
    5. proč SPOILERujeŠ tepláku??!! pokazil jsi přijemné překvapení.

      Vymazat
    6. Tož škoda, já mám radši vyspělé třináctileté děvče s pubickými prsy a rozvitým ochlupením.

      Vymazat
    7. Tyvole dokad vrchni kokot Fuka neodpovi Petrovi na to slune tak neposilam ani korunu bulvovnyho! Takhle ignorovat a prehlizet slusnou mladez, to se je tak nevidi. Vzdyt je to budoucnost naroda!
      P.S. Film jsem jeste nevidel, takze mne samotnyho zajima, jestli tam sakra to slune je nebo ne.

      Vymazat
  16. Františku, po tom všem si přesto stojíš za hodnocením 80 %?

    BTW, soudruzi z IMAXu se dnes moc dobře nepředvedli. Půlnoční premiéra musela být kvůli "technickým problémům" skoro o hodinu posunuta a nakonec promítána ve standardním sálu, ne v IMAXu. Úsměvné je, že naštvanému zbytku publika i poté před filmem pustili všechny reklamy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sam Veliky Teplak7. června 2012 v 17:49

      Ano stoji, porad.Dostal jsem zato zaplaceno a delal ktomu titulky...

      Vymazat
    2. titulky:
      We must find them
      Musime za nimi letiet


      To bolo pocas archeologickeho nalezu kde este nebolo nic s cestovanim :D

      Vymazat
    3. Jako ze by za nimi mohli treba jet na kole?

      Vymazat
    4. FF, ludia odkojeni torrentami su skratka zvyknuti na doslovny prepis textu, nieco na styl syndromu "would you mind? / no" :))) boh chran ak tam chyba nejake citoslovce typu "ummmm..." alebo "oh"

      Vymazat
  17. Sou tam spoilery dopyče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to: do pyče.

      Vymazat
    2. Nenávidím Ajvngou, do pyče. Tak je to správně? Je v tomto příspěvku dost nenávisti a vulgarity?

      Vymazat
  18. Film jsem neviděl, článek jsem četl a vůbec nechápu, o čem to ten Fuka píše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film jsem neviděl, článek nečetl a vůbech nechápu o čem to ten Fuka píše.

      Vymazat
    2. zalez teplaku

      Vymazat
    3. Film jsem viděl, článek četl a vůbech nechápu kdo je to Fuka.

      Vymazat
  19. pochopil jsem to správně, že slůňata jsou naši stvořitelé? pokud ano, proč máme jejich hlavy v rozkroku?
    odkud jsou potom děvčátka? jsou ve filmu zubate sněhurky? ukáže robot dávidek své slůně, jako ve filmu o hřebečcích?
    p.s. petře odpiš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. co je tepláci?? to už nerozumíte MEGAMETAHUMORU?? odkaz na čtyři filmy schované v jedno postu.
      vždyť to je Lindelof-LOST-rulez. a nikdo nic. kurva hoši /pátej/ co je?

      Vymazat
  20. Myslím, že to, o čem je scénář Prométhea, netuší ani sám Scott, natož FF;). Smysl filmu už je jinak jasný: použít nové technologie, film zastínit slavným jménem režiséra a vydělat prachy, aby se užuž začalo dělat na pokračování. Vedle AvP tu máme další nezávislou linii, která nějak souvisí s původním Vetřelcem. Doufám, že Scott nedopadne jako pan Wayland, tzv. snažíce se najít nesmrtelnost ve filmové historii, plozením snímků alá Prometheus. Ale třeba jde o tak nadčasový počin, že ho budou opěvovat až naši potomci...
    PS: Nejsem si jistý, jestli tu pyramidu nenavrhoval Giger pro film Dune od Lynche. Na realizaci už bohužel nedošlo.
    PPS: !SPOILER:)! - Herci dostali velmi dobře zaplaceno, aby se až do konce natáčení nedozvěděli, o čem vlastně jejich film je. Jaká krásná analogie s dějem Prométhea, astronauti taky do poslední chvíle netuší do čeho jdou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ted to, zda se, nevedi ani divaci; jaka krasna analogie s libovolnou jinou blbosti

      Vymazat
    2. nj, Duna od Lyncha je boží, nekompromisní výrazný výtvarně neskutečně originální samozřejmě nedoceněný dílo, tak to chodí, mainstream publikum nestojí o art, potřebuje něco jako Aliens, jenže to byla ještě kvalita, jo, ta Duna nebyla možná nejzdařilejší, co se týče dalších věcí, vyprávění, já už nevim, co tomu vyčítali, ale po výtvarný stránce jedna z nej scifi....to samý 1. Alien, ty další věci už zajímavé výtvarně nejsou, Aliens byly epic, ale příliš velkej odklon k takovejm efektnějším dizajnům, jo, pár nápadů tam bylo kůl - steadycam zbraň a tak, ale jinak to bylo takové moc army strohé, vojáci jsou pro mě zelený mozky bez rozdílu, u Promethea se zase zdá, že je posádka plná totálních blbečků...

      Vymazat
  21. S Prometheem to primo nesouvisi, ale sere mi to debilni zelene tlacitko Flatr pod clankem, ktery kdyz se prejede mysi zakreje moznost kliknout na diskuzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mi sere taky

      Vymazat
    2. Já myslel, že tenhle problém pociťuji jako závažnej diskomfort jenom já! Do pyče, mně taky ten Flatr sere, sem v tom s váma tepláci!

      Vymazat
    3. Tak Franto, mas tu 3 nasrany teplaky, budes s tim neco kurva delat neboco?

      Vymazat
    4. se mnou čtyři teplátky, Franta si může otevřít obchod

      Vymazat
    5. Me to sere taky ... nastesti se to da zase zavrati, kdyz se pres to tlacitko prejede kurzorem podruhe.

      Nasiraci to ale je tam jako tak.

      Vymazat
    6. Nás všecky SERE!

      Vymazat
    7. mě taky celkem sere... a né málo.

      Vymazat
    8. Mě sere jak všechny lidi něco sere. Moh bys s tím Franto něco udělat.

      Vymazat
    9. sere....pes :)
      Já bych všechny tyhle Flattry zakázala, beztak každého jenom otravují.

      Vymazat
  22. prostě udělali nějaký dizajnový změny, nevim, jestli k horšímu, tak nový diváci - těch nebude málo ani neví, že byl nějakej Alien, nemějte iluze, nová generace je fakt hodně hloupá

    OdpovědětVymazat
  23. já jsem taky hloupý jako Lindelof...

    OdpovědětVymazat
  24. k tomu androidovi, vzpomeňme si na 1. Ashe, nebyl zlý, jen plnil rozkazy, chvílema mi to přišlo jak Vesmírná odysea, už ten 1. Vetřelec, ale jinak to byla paráda, jak Ash dělal všechno, proto, aby to dostal na palubu lodi, tak se to opáčkuje teda všecko, no, co se dá dělat, možná to chtělo zase jinýho režiséra :), ale tak třeba se zjeví bzry nový AVP nebo něco jako Terminátor vs. Predátor vs. Alien, takovejch komixů je fůra, jo, to bych se vsadil, že někdo jistě chystá, bude to určitě kravina, ale jde hlavně o ty bitky, ne?! Xenomorph, no, kdyby to ale chtěl někdo pojmout jako 1ku, 3ku, pomalý zabíjení, strach a tak, ale holt to nikdo riskovat nebude, dneska potřebujou všichni, aby to bylo "epic"...

    OdpovědětVymazat
  25. Už na srovnávací fotce Space Jockeyů je vidět podstatně preciznější práce H.R.Gigera. Ta novější verze pilota má nejspíš plně digitální původ, kvůli animaci nasazení skafandru (něco takového by bylo v době natáčení Vetřelce nemožné). Přesto mi připadá počítačová animace ještě příliš v plenkách na to, aby rozhýbala Gigerovy návrhy i s toliko potřebnými detaily. Je hezké, že Scott používá osvědčené kulisy, ale ta digitální stránka efektů kazí výsledný dojem.
    Návrh lodi Prometheus nic moc. Trochu mi to připomíná pirátskou bárku ze čtvrtého Vetřelce. Cool možná, originální ne. Navíc tomu musej furt hořet motory. O setrvačnosti ve vesmíru asi nikdo z tvůrců trikových scén neslyšel (ve Vetřelci kupodivu naopak). Interiér Prométhea lepší, ale částečně vykradenej z Vetřelce;).
    Jestli se někdo pozastavoval nad tím, že Vetřelec po vylíhnutí z těla hostitele roste neuvěřitelně rychle, tak v Prométheovi ta chobotnice po porodu musela sežrat v tý místnosti nějaký driáky, že je z ní za chvíli takovej macek:o. Tvůrci Prométhea se sice snažili o jakous takous podobu s chobotničkou z Vetřelce, ta ale měla místo chapadel spíš prsty jako lidská ruka (zase genialita Gigera). A to mě ještě napadlo, že ty přísavky chobotnice z Prométhea, jsou ve stylu Věci od Carpentera (a to včetně prequelu, který už byl víc digitální) nebo filmu Adéla ještě nevečeřela:)). Opět zásadní problém, ty nová monstra z Prométhea mě příliš neděsí, chybí jim nápad!

    PS: Prométheus musel přistát přesně tak daleko od pyramidy, aby herci stihli během dojíždění říct něco filosofského. Ty neustálé přesuny po E55 z lodi do pyramidy a naopak působí dost humorně. Vzhledem k tomu, že sebou výprava nikdy netahala nic těžkýho, mohli přistát hned u pyramidy a dojít pěšky. Pravda, přišli bysme o pokoukání na převratný design vozidel;). Navíc, kdyby Prométheus zaparkoval přesně na tom poklopu, spadl by tomu emzákovi na hlavu a ani by oba nemuseli vzlítat:))).
    PPS: David chtěl osouložit doktorku Shaw, tudíž musel koktejlem vyřídit svého soka. Žádná škoda, ta chemie mezi doktorkou a jejím partnerem stejně moc nefungovala:o.
    PPPS: Scott tvrdil, že největším překvapením bude příběh. Měl pravdu:))).
    PPPPS: Někdo v nějaké recenzi psal, že Prométheus je horší než Vetřelec 4. Osobně považuji Vetřelce 4 za šílené prznění schopného námětu, ale linii Vetřelce je přece jen bližší. Prbní Vetřelec měl vynikajícího scénaristu, designéra, režiséra a herce atd. Poskládejte to dnes a nebude to fungovat. Očekávání fanoušků Vetřelce tudíž Scott nikdy nemůže naplnit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to pozor, o tomhle přemýšlim již dlouho, roste jako z vody, o tom už jsem psal mnohokrát, jenže na to nejsou žádný reakce, v 1. Alienovi se nejspíš dostal do spíže a sežral, co se dalo, dizajn lodi Prometheus vypadá kůl, maj vyřešený to přistávání, je to něco jako ty mdoerní vrtulníkoletadla, jak se otáčej ty rotory, nahoru, či dopředu, dizajn interiéru, je to pěkné, originalita, no, nevim, to bych moc neřešil, musí tam bejt nějaká návaznost na 1ku, nesmí to vypadat o tolik modernějc, ale ježiš v roce 79 nebyly ani barevný monitory skoro vůbec, tedy, monitory začínali u osob. kompů, beztak to muselo vypadat úchvatně...... jo, první Vetřelec to bylo tak všechno freš, xenomorph nebyl uplně vychytanej technicky, ty nohy, v Aliens už to bylo lepší, ale zase působil víc jako zvíře, navíc tam byl takovej mainstream ústupek - totiž, že jim mariňáci dávali dost nafrak, nakonec to dopadlo celkem dobře, protože naštěstí ty zelený mozky skoro vyhladili, ale nečekali, že Ripleyový hrábne... Alien 4 je hodně komixovej, videoherní, já nevim, kravina, kravina, ale ledasco pěkně udělané - vetřelec ve vodě, no a konec je teda pekelnej, návaznost na 1ku taky, bizarní, efektní.......no, je to věc hodně mimo sérii, ale pořád lepší jak desítky jinejch scifi....

      Vymazat
    2. čim míň Giegera, tim hůř, Gieger dělá fakt ponurý, bizarní, zvrácený věci, to je přecijen příliš pro mainstream, je v tom hodně perverze a deprese a jo, je to prostě art a art bejvá velmi často depresivní, lidi potřebujou spíš kýč, kterej je pěknej, může bejt o hnusnejch věcech, ale důležitý je, aby byly udělaný pěkně, takež to nakonec moc nedeptá, toho Giegera omezujou, studio už ho nechtělo v Aliens.....dizajn Královny, kt. neni od Giegera je efektní, jo, bylo to na svou dobu něco nového, ale dneska takle vypadá strašně moc monster, u toho Promethea mám takovej pocit, že řada věcí je tak trochu kýčovitá, něco je úchvatné, ale spousta věcí je na efekt, když se řekně kýč, neznamená to jen srnečky a tak, to je prostě nápodoba artu obecně, kýč si bere jen, co se mu hodí, jde hlavně o to se zalíbit...všem

      Vymazat
    3. Vetřelec v knize (ve filmu tato scéna není, nejspíš ani není natočená) se dostal do spižírny Nostroma a tam se začal cpát, než ho vyrušila posádka a pak zdrhnul ventilací. V počítačové hře AvP2 malý vetřelec zdlabe nějaká zvířata v kleci, aby povyrost. Co však zdlábla ta chobotnice v Prométheovi je mi záhada. V místnosti nic živýho neměla a z toho chlastu, co tam měla Wickersová (nebo jak se jmenuje ta bloncka) to asi nebylo:o.
      Čím míň Gigera ve filmech spojených s Vetřelcema, tím určitě hůř (asi mám Gigero - absťák:)). Nápad Camerona s královnou je ovšem geniální, takže Giger nemusí mít vždy monopol. U Prométhea by si však víc Gigera mohli dovolit, protože ten film bizardní je.

      Vymazat
    4. jak moc bizarní si oběřím dneska, ale Gieger má fakt dost pornovize a to tam určitě neni, královna byla výborně udělaná, všechno, na svou dobu dechberoucí triky - viz, filmy o natáčení, závěrečný souboj best, ale v prvním díle - ALien - divný humanoid, který vraždí, dalo by se říci, aby přežil, protože by ho jistě chtěli chytit, zabít jako prvního, působil chytřejc, v Aliens jsou vetřelci již více zvířecí - hloupí, řídí se instinkty, ovládá je bystrá královna, bezva, ale mě to úplně nesedělo, chtěl jsem Xenomorfy chytřejší, méně jich, ale ať všem více zatápějí..... Gieger biotech šílenosti, všude roury, je to škoda, přeškoda..........

      Vymazat
  26. Ridley Scott objasnuje par veci: http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-18298709 ...hlavne od 2:08

    OdpovědětVymazat
  27. Kdyby se přepsala zhruba druhá půlka filmu, ještě by se to dalo zachránit. V začátku neměl Scott tak špatně našlápnuto.

    Hop a je tu Lidelof!:)

    OdpovědětVymazat
  28. hladat rozdiely medzi tym povodnym Gigerovym space slonom a tym novym z promethea nema vyznam.
    je to ten isty bubak.
    to len niekto mal zjavne ohromnu potrebu vylepsovat, aby to nevyzeralo, ze dostava prachy za nic ;)

    OdpovědětVymazat
  29. Rád čtu články od FF (přestože jsem mu za ně ještě nedal ani kačku na účet) a děkuju mu za ně! Těch 80% za Prométhea mi ale připadá hodně nadnesených.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Puvodne to bylo 60 ale za kazde procento si pripocti tisickovku do Fuxoftovy kapsy a letenka na pristi rok do Japonska je zaplacena chapes?

      Vymazat
  30. Článek jsem nečet, ale nechápu ty obrázky slůňat!! Prometheus byl přece ten blbec, co mu vrána klovala játra.... A vůbec - pochybuju, že by na Kavkaze žili sloni :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu sluneti z Promethea, ale evidentne nekdo ukloval chobutek! Ale to se v clanku samozrejme nedozvime, ze jo, to sou holt tydlencty dnesni jakoze odbornici, tohlecto jakoze filmovy, zejo? A vubec jak rikala moje mama: Driv to byly kurvy, dneska sou to celebrity!

      Vymazat
  31. Všimněte si, že František, po jistých negativních zkušenostech z minula, raději už vůbec nehodnotí prsa hlavních hrdinek filmu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...a ani nespomíná mrtvé syny režiserů...

      Vymazat
  32. Prolog:

    Vznik života na Zemi. Tvůrce vypije sračku, která ho rozloží a tak jeho DNA stvoří na Zemi život.

    Teorie 1: Je možný, že tenhle proces ,,inseminace'' planety je v jejich společnosti dosti ritualizovaná záležitost (bavíme se o civilizaci, která hraje na flétnu jak Link z Ocarina of time, aby nahodila ovládací konzoli), proto musí bejt oběť, která svým zničením stvoří nový život. (Neříká náhodou něco takovýho Fassbender? To create one must sometimes first destroy? Nebo tak nějak).

    Teorie 2: Pan rozpuštěný Jockey je ve skutečnosti zběh, kterej ukradl sračku a použil ji k jinému účelu, než byla zamýšlena (stvořil místo toho aby zničil). Když vidí, že po něm jde Space Jockey Police Department (SJPD), tak vypije sliz a stvoří život. SJPD si řeknou: ,,Fuck it, alespoň uvidíme co s tim tady ta sračka udělá.'' a odletí pryč.

    OdpovědětVymazat
  33. Jakub Kotyza ma velky recenzentsky potencial.Navrhuji ho aby psal oficialne pro FFFILM takzvanou Druhou Stranu Mince (ctenari bohem zapomenutych cisel casopisu Score jiste pamatuji).Pokud se tak stane, mozna zacnu i prispivat nejakym tim grosem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kdybych nepsal v afektu, mozna bych vychytal i preklepy... ale diky :)

      Vymazat
  34. Promethea jsem právě viděl, a ač ve scénáři byly určitě nějaké ty kopance, celkově to byl rozhodně výborný zážitek. Určitě by mě ale opravdu hodně potěšilo, kdyby někdy vyšel úplnější Director's Cut a la Kindom of Heaven, který film zlepšil o dvě úrovně.

    Zkusím odpovědět na nějaké tady nadnesené nejasnosti, podle toho, jak jsem je pochopil.

    - Tvůrce v prologu byl patrně "pověřený" (těžko soudit jestli sám sebou nebo svými druhy) jako obětina, aby z jeho těla vznikl nový život - tedy obdobně jako se bájný Prometheus obětoval, aby mohlo žít lidské pokolení.

    - Celý luxusní záchranný modul i nadupaná med bay jsou pro starého Weylanda, a ne pro velitelku Charlize, jak si má divák nejprve myslet.

    - David mačká mimozemské čudlíky, protože jim zřejmě částečně rozumí (2 roky se učil a agregoval všemožné jazyky), a protože má pověření od samotného Weylanda, neříká to nikomu dalšímu.

    - Výprava má být zřejmě tajná, a tedy s sebou Weyland neveze celou flotilu, ale pouze hrsku pověřených lidí. Ti jsou patrně slušně kvalifikovaní jako posádka věděcké expedice (což má Prometheova výprava podle původních záměrů být), ale ne pro bojové mise. To, jak jednají při setkání s mimozemskou hrozbou navíc nemusí nikterak odpovídat jejich konvenčnímu výcviku.

    Také se nabízí vysvětlení, že posádku vybírala Weylandova dcera, která se taťky evidentně chce zbavit, a tedy záměrně vybrala lidi, kteří nezvládají krizové situace, zatímco ona sama se může zachránit v pětihvězdičkovém záchranném člunu.

    - David se patrně rozhodl vyzkoušet neznámou látku naostro, protože Weylandovi docházel čas, a proto svému androidovi nařídil "try harder". Navrch pokud si to dobře pamatuji, v té chvíli má za to, že samotní tvůrci jsou v tahu, a to černé cosi je tedy jediné, co po nich zůstalo.

    - Vickersové poznámka o "půl miliardě mil" byla patrně úmyslná nepřesnost, obdobně jako když člověk řekne že něco časově náročného je "na tři dny", i když je to třeba jen na pár hodin.

    - Je docela zřejmé, že to "černé cosi" ve vázách rychle a drasticky ovlivňuje DNA organismů, se kterými přijde do kontaktu, a vytváří "nový život" (zase Prometheovská paralela), který ale není tak úplně kompatibilní s hostitelským organismem - což je zase už hodně klasický Aliení motiv. Vzhledem k tomu, že Fifield se v černém slizu celkem vydatně vykoupal, bylo jeho tělo zombifikováno jako mechanická schránka/loutka pro ten nový organismus - k porovnání by se dala využít konec postavy Marka Stronga ve Stardustu.

    - Je také celkem pravděpodobné, že Tvůrci chtěli lidi využít jako pokusné cíle svých biologických zbraní, popřípadě jako laboratorní zvířata pro vývoj jejich nových fází (k čemuž nakonec vlastně došlo - od "zkumavkové verze" přes tělo Charlieho, dělohu Ellie, a nakonec trávicí trakt Tvůrce samotného) - a tedy jim nechali "pozvánku" aby jim lidský genom nakráčel přímo do ohrady...

    - Planeta je to pravdu jiná než v Alienovi - potvrdil to koneckonců i sám Ridley Scott.

    Tak snad to alespoň pár věcí trochu objasní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bingo! Dobré postřehy. Druhá možnost, proč byl „David zlý“, je, že chtěl sám nejprve zničit, aby mohl (už bez otravných lidí) začít tvořit. (Ať už si pod tímto neznámým konceptem představoval cokoli.)

      Vymazat
  35. tipuju ještě tak tři posty, ve kterejch anonymové vymyslej úplně nový věci, který scénaristy nenapadly, ani když si odskočili na velkou (nejlepší nápady z Lindelofa lezou právě tam!), a ten příběh začne dávat smysl!

    OdpovědětVymazat
  36. Space Jockeys z ALI i z PRO jsou IMHO stejní, akorát v PRO nestačili zkamenět.

    OdpovědětVymazat
  37. tak je to vždycky, že komunita věřících (fandů) domyslí vše, co nedává smysl, něčím smyslupným :-)

    OdpovědětVymazat
  38. bude zítra ta recenze na spoilery?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, na zítra je naplánová recenze na Promeseus.

      Vymazat
    2. Bude a myslim ze to ma dostat 70 procent...

      Vymazat
    3. a mohl by to napsat Jakub Kotyza. já někde četl, že ma velky recenzentsky potencial.a taky ho navrhuji aby psal oficialne pro FFFILM Drahé Staré Mince (ctenari bohem zapomenutych cisel casopisu Score jiste pamatuji).Pokud se tak stane, mozna zacnu i prispivat nejakym tim glosem...

      Vymazat
    4. Prvni fanaticky fanousek... to abych si taky zalozil blog. :D Treba mi tam taky zacnou chodit uchylaci na nehezkych drogach.

      Vymazat
    5. né. druhý. a skoč se podívat vedle kde se FF udělal. tam ti taky někdo píše.

      Vymazat
  39. Hlavní Teplák: Promeseus? To uz je dvojka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se to veme, je to prequel prequelu.

      Vymazat
  40. Příspěvek by Jorssk:
    Mno tak na některé věci které jsou tu nejasné mám celkem dobré odpovědi nebo teorie.
    1.) Ridley jasně řekl že to není stejná planeta jako ve Vetřelci a dá se to poznat i podle jejího označení.
    2.) Začátku taky moc dobře nerozumím. Není možné že loď co odplouvá patří tvůrcům oněch Tvůrců? Dost psycho když se nad tím člověk zamyslí co? :))
    3.) Proč dělá David to co dělá. Pokud jste si mohli všimnou, tak David plní úkoly pro dvě osoby, první oficiální je starý Wayland který spal na lodi. Druhá osoba je někdo tajemný, který operuje zvenčí a se kterým se David bavil pomocí helmy na hlavě. Tato osoba mu dala za úkol rozšířit nákazu, později je i vidět jak David usiluje o zachování potvory které má hlavní hrdinka v břiše. Kdo mu dává rozkazy? Musí to být někdo vysoce postavený, vzhledem k tomu že to není Wayland, který je zmražený a ani on sám o tom neví, mě momentálně napadá Yutani nebo někdo z jejího rodu. Všimněte si že společnost se zatím jmenuje jen Wayland a ne Wayland Yutani jako je to ve Vetřelci. Yutani je navíc vidět na konci AvP 2, takže spolu v minulosti už tyto dvě společnosti spolupracovali.
    4.) Jsem tu snad jediný komu je jasné. že je ve Vetřelci jiná loď než zde? Na planetě se vyráběli biologické zbraně a jak je vidět, všechny zbraně Tvůrců jsou na stejné bázy a to organické a fungují tak že mutují nebo si berou něco ze svého hostitele. Odhaduji tedy že černá tekutina a Vetřelci jsou dvě rozdílné zbraně které byli vyvíjeny. Otázkou zůstává jestli na této planetě. Je jasně vidět že v této lodi se skladují nádoby se slizem velice podobně jako vetřelčí vajíčka v lodi z původního Vetřelce.
    5.) Proč má Vickersová drahý modul který je určen jen pro muže? Není to tím, že má na palubě umírajícího Waylanda, který potřebuje každou chvíli lékařskou pomoc? Co jsem pochopil, tak celý ten modul byl právě určen pro něj, ne pro ni.
    6.) Největší otázkou je tedy pro mě to, jak společnost Wayland Yutani věděla o lodi která byla ztroskotaná v prvním Vetřelci. Poslali tam přeci nic netušící posádku aby přivlekli na Zemi vetřelce (vypadá to, že druhé nejmenované osobě šlo v Prometheovi o stejnou věc). Loď v Alienovi na planetě ztroskotala tak, že se opět zbraně Tvůrcům vymkli kontrole, pilot byl nakažen facehuggerem a zabit vetřelcem který z něj vylezl. Takže moje teorie? Druhý díl, který bude opravdovým prequelem k Vetřelcovi. Na planetu z Promethea bude vyslán druhý tým, který objeví další loď, tentokrát tam ale nebude už černá tekutina ale vetřelčí vejce, něco se podělá a závěr bude takový že ona loď s nakaženým Tvůrcem odletí a poté ztroskotá na planetě která je ve Vetřelcovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. slůně!!! chybí ti tam slůně, tepláku.

      Vymazat
    2. David maká jen pro Waylanda a baví se s nim přes neural interface (ta přilba), když je v cryu.

      Vymazat
    3. Ve skutečnosti teorie s Yutani corp. jako nějakou šedou eminencí v pozadí není uplně zcestná. Proč by se David snažil propašovat tajně nějaký mimozemský organismus zpět na Zemi když Weylandovi a) šlo především o vlastní nesmrtelnost b) loď a vše na ní mu patřilo, takže "vzorky" mohl nechat nařídit převézt aniž by někdo zvedl obočí...

      To že David alespoń tušil do čeho jde přisuzuji tomu, že již na zemi dokázal (resp. vědecká mašinérie Weyland/Yutani) lépe rozluštit smysl varování nástěných maleb.

      Ten odfláklej scénář mě štve čím dál víc...

      Vymazat
    4. Obávam se, že už teď píšeme lepší scénář...

      Vymazat
    5. Mne se libi, ze kokoti teplak Jorssk hned pod jmenem jeste napise "prispevek by Jorssk", aby nam vsem doslo, ze to napsal Jorssk.

      Vymazat
    6. co napsal Jorssk?

      teorie s Yutani je úplně vytažená z vybělenýho ánusu, protože z toho filmu je jasný, že David dostával rozkazy od starýho Waylanda a nedělal všechno proto, aby sajrajt dostal na Zemi, ale proto, aby zjistil, jak sajrajt funguje a jestli nemůže přinýst Waylandovi nesmrtelnost. A protože to byl jenom robot, kterýho Wayland naprogramoval a protože mu vědátor řek, že udělá cokoliv, aby rozseknul tu záhadu, díky chladný kalkulaci došel k závěru, že nejlepší bude hodit mu tu černou sračku do panáka.

      Konec teplákovýho přenosu.

      Vymazat
    7. Geek alert

      Tak proč chtěl David těhotnou Elisabeth zmrazit a dopravit na zem (jak sám řekne)? Tím by Weylandovi moc nepomohl.

      Vymazat
    8. Není to tím, že má na palubě umírajícího Waylanda, který potřebuje každou chvíli lékařskou pomoc? Asi jsem videl nejakou jinou verzi nez vy, ale v te moji nemela o jeho pritomnosti na palube ZADNE TUSENI a byla sakra prekvapena, ze a. jeste zije, b. je na lodi ;)

      Vymazat
  41. Proboha, proč by na ten film někdo chodil... vyhození peněz...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, mnohem lepší je vyhonění z peněz. Tepláku.

      Vymazat
  42. Film jsem neviděl, ale podle informací v článku bych si vytvořil asi takovouto hypotézu: Tvůrci měli zbrojovky dvě, ta druhá je Země. Chtějí si vyzjoušet, která zbraň je lepší, proto ta "pozvánka". V prequelu výprava dorazila na špatnou adresu -- opuštěná laboratoř. Ve Vetřelci je už adresa správná a soutěž může začít. Díky Ripley to nakonec vyhrajeme.
    Ale je-li tomu tak, potom místo zbytečné trojky a čtyřky měli rovnou natočit film o tom, jak lidé slouží za absolutní zbraň v emzácké armádě.

    OdpovědětVymazat
  43. Na konci by mel zustat za tim delem Tvurce s dirou v brise, ale v Prometheovi tomu tak neni. Museli byt opravdu na jinem mesici.

    OdpovědětVymazat
  44. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EeZinBCMfAc#!
    Prometheus Viral - "Quiet Eye"

    OdpovědětVymazat
  45. A jak David na zacatku vedel, jak spustit prvni video-hologram nebo otevrit dvere do mistnosti s obri hlavou? A pred cim Tvurci vlastne utikali?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Utíkali před análním bělením, to je snad jasné.

      Vymazat
    2. studoval starý jazyky a přišel na nějakej možnej univerzální....jo, je to rychlý, efektní, ale tak co......co to je vůbec za technologii, jaktože fachá po 2tisících letech, jo, nepřemejšlet, každe film je plnej blbostí, každý scifi, a tom to taky je, to je na tom to hezký.......

      Vymazat
  46. ta "pyramida" je z nerealizované Duny z poloviny 70.let

    OdpovědětVymazat
  47. Zdravim. Predne chci rict ze nebudu resit ty drobne nelogicke veci ktere uz byli xkrat zminovany (treba jak se space jockey dostal z sve lodi do zachraneho modulu bez sveho skafandru masky).

    FF se pta na smysl filmu. Pro me ta hlavni a vlastne jedina dulezita myslenka je spojena ve dvou vetach ktere zazneli v Prometheovi ale samozrejmne vysvetluji nebo mohou vysvetlovat i vetrelce jednicku.
    Ty vety zni: stvorili nas protoze mohli. A nekdy je potreba zivot davat jindy ho brat.

    Pozvanka, malby, nebyli nikdy pozvankou ale varovanim. Budete se chovat blbe, od tamtud prijde na vas hrozba. Ve vsech kulturach stejny vyznam, varovani pred apokalypsou kterou prinesou nebesti jezdci. Vetrelci, neboli velmi adaptabilni substance, tvor schopny spojovat svuj genom s hostitelem a tvorit tak idealniho zabijaka, byli tou hrozbou.

    Je otazkou zda mesic kde pristali je jedinou planekou kde Tvurci meli sve lode, zakladny, kazdopadne ta z vetrelce jednicky je nejspis velmi blizka planetka dle nazvu ale neni charakterem funkci stejna jako mesic z promethea, nikdy tam totiz nenalezli stavby, pyramidy ani jine lode nez tu jednu jedinou ztroskotanou.

    Pro FF: ja vim o spouste mist kde to co pisu hapruje nicmene pro me je tohle zdeleni, ktere RS nam, mozna nesikovne, sdeluje.


    h

    OdpovědětVymazat
  48. 1. pro mě je nejdůležitější zjištění, že Space Jockey není žádný nadčlověk a tvůrce, ale obyčejný emzácký mariňák z vojenské základny, který se zachránil před vetřelci hibernací. Nejrychlejší, ale nikoliv nejchytřejší, není to žádný lumen a proto je jeho reakce trochu rychlejší, když mu dojde, kdo před ním stojí.
    2. Parta Emzáků z tohohle filmu vypadá trochu jinak než ve Vetřelci, protože to je jiná jednotka/armáda/národ a nejspíš spolu bojují a proti sobě vyvíjejí biozbraně – to by vysvětlovalo i jiný dizajn vetřelců.
    3. Proč jsou si všichni najednou tak jistí, že tihle emzáci měli letět na zemi vyhladit lidstvo /vyzkoušet zbraň, k tomu jsem tam nenašel nějakou indicii.
    4. Lidstvo bych viděl jako záložní jednotku ve stylu když to všichni poserem oni dorostou a převezmou náš boj. To by vysvětlovalo i hvězdné mapy s určením vojenské základny a nikoliv mateřské planety. Z tohohle pohledu je Space Jockey z Vetřelce náš nepřítel a Shaw se vrací domů. (btw. - se mi to zdálo nebo jí tam někdo v jedné scéně řekne Lisbeth)
    5. David je nejlepší postava celého filmu, ale bohužel je naprosto nepochopitelná, jeho jednání nemá žádnou logiku, pokud teda neměl nějaké další informace, slyš: „Big things have small beginnings“. Jeho jednání je typicky sračkoidně Lostovské.
    6. Fakt mi vadí, jak si někdo šáhne na emzáka a jeho dna hned začne mutovat, mění se apod. A taky blbosti typu Janek si jde zapíchat a na můstku nikdo není, vzduch je k dýchání, tak hned přilby dolů (chápu, kdyby byli v helmách celý film tak je to o prdu, např. Hunter/Prey s tím má trochu problém.), biolog zdrhá při první známce mimozemského života, navíc se vší technikou a možnostmi najednou zmizí a pak se ukáže, že s geologem zabloudili, ach bože. Takových věcí je obecně spousta, tady to přesně kazí dojem a prudce snižují počet hvězdiček.
    7. Jediný pořádný fullfrontal je vetřelec co sežral emzáka a to je málo. Mimochodem, když z něj vyleze vetřelec jiného vetřelčího dizajnu, tak to ukazuje na to, že tahle základna byla obětí nepřátelského útoku (bod 2.) který se povedl.
    stan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a ještě jeden důležitý moment - pokud je vetřelec zbraň, tak musí mít vypínač. A hledání vypínače je skvělý námět pro pokračování.

      Vymazat
    2. Někde na netu se dá najít sken knihy The Art of Prometheus. Je to concept art z filmu a jsou tam některé scény které ve filmu nejsou a myslím celkem mění význam filmu - zejména přítomnost Super Tvůrce v prologu který podá Tvůrci onu nádobu s tekutinou. Takže nejsou Tvůrci sami pouze jakýsi biologický konstrukt, nejsou schopni sami o nečem rozhodovat a pouze plní něčí úkoly?

      Vymazat
    3. Nerika ji "Lisbeth" ale "Elisabeth", protoze tak se jmenuje.

      Vymazat
    4. az na to, ze je to Elizabeth - "z"

      Vymazat
    5. to je inac dalsia zvlastnost, ako dieta v uvode hovori s britskym prizvukom, ma anglicky znejuce meno aj priezvisko a ako dospela znie dost mixovane a nezaraditelne (pozn. VIEM, ze herecka je Svedka)

      Vymazat
    6. pozor, David je android, co se tváří, že je naprogramovanej a nemá emoce a všecko to lidský, ale ve skutečnosti to má, je v podstatě dokonalejší než lidi, jen to musí tajit, ale občas se to projevuje, dobře, robotů už bylo ve filmu, ale tenhle je vychytanější než nějakje Dat ze Star Treku z 24. století, sakra, ježiš, to jsem zvědavej, kdy tohle lidstvo dokáže, ale jasně, v Blade Runnerovi replikanti, to se odehrává kdy do pytle....za pár let, né.....nevadí, David chce udělat radost tátovi - svýmu tvůrci Wejlendovi, ale lidi v podstatě rád nemá, protože se ho bojí, protože mu dávaj najevo, že je robot, ale on má taky city, na lidi peče, sám jde za poznánim, dobře..je mi jasný, že scénář asi tak vychytanej nebude, že to je rychlomix ledasčeho, ale to mi neva, mě to baví, znám jiný scifi, ve scifi jde hodně o to, dát věcem dodatečně smysl, třeba 1. Star Trek seriál, spousta šílenosti a pitomosti a pak se to v dalších věcech dovysvětluje, proč jsou všichni ufouni tak humanoidní, prootže nějaká prehistorická rasa ufounů rozesela svou dna na různejch světech a tak se vyvinuli lidi, klingoni, vulkánci a romulani - jedno a totéž a další, Star Trek - Next generation, před 20ti rokama, že jo.......

      Vymazat
    7. jo, souhalsim, David je vlastně takový věčný dítě, nj, nj, stvořili ho sice jako rovnou dospělýho, ale je zvídavej, hravej, možná neumí moc rozlišovat, co je dobré a špatné - jako děcka, že jo..

      Vymazat
  49. někde na netu se dají najít skeny z knihy The Art of Cowboys and Aliens, který dávaj celýmu filmu úplně jiný vyznění a říkají, že Harrison Ford je supertvůrce a lidi i emzáci jsou jeho potomky, nicméně jak je starej, tak na to zapomněl. Potvrzuje to i skvrna na ubrousku v pizzerii, do který si Jon Favreau utřel pusu od kečupu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ai tak nějak :) (alepoň někdo pevně s nohama na zemi)

      Vymazat
  50. Já mám z toho spíš pocit, že nejde o žádný prequel, nebo přesněji prequel prequelu, ale spíše o restart. Myslím, že první verze scénáře měla konkrétní návaznost s Vetřelcem, ale pak tuhle ideu zahodili s tím, že radši začnou novou sérii s neomezenými možnostmi sequelů (podezírám studia z toho, že z každého filmu chcou mít ságu, protože to sype neskutečné prachy).
    Tuhle domněnku podle mně potvrzují ty povědomé, ale rozdílné prvky z Promethea: havarovaná Juggernaut / Derelict loď na skalnaté planetě, jeskyně nádob (připomínající vejce), Vetřelec vylíhnutý ze Space Jockeye. Stačilo by tyhle věci jen drobně změnit a mohlo jít o přímý prequel.
    Tak si řekli, že tyhle prvky už ve filmu nechají, jen je trochu pozmění, aby se osvobodili od té kletby věrné kontinuity s Vetřelcem. Myslím, že ani případné pokračování nepovede k ději přecházející Vetřelci. Je to prostě nový vesmír, postavený na podobných základech, jako před třiceti léty.
    Howgh.

    OdpovědětVymazat
  51. Což je ale myslím škoda, neb svět Aliena z roku '79 mi přišel atmosférou a vizuálně zajímavější... Takhle to je z veletemného scifi sraženo na úroveň Avatara.

    OdpovědětVymazat
  52. To co zde čtu, je učebnicovej příklad, kdy se fandové snaží dovysvětlit a tím obhájit logícké nepřesnosti (v případě P. WTF zapáchající rybník) koncového dílka. Bohužel skutečnost je mnohem prozaičtější: Damon Lindelof (Cowboys & Aliens)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film jsem ještě neviděl, ale myslím, že právě tohle vysvětlení je správné. Viz Lost, viz Star Trek. Snažíme se hledat záměr v něčem, co je prostě blbost jednoho trotla, přesně podle toho slavného Feynmanova citátu...

      Vymazat
    2. Sakra, teď jste mne předběhnuli, chtěl jsem napsat že vysvětlení je mnohem jednodušší a to že to prostě někdo napsal tak jak to je bez větších znalostí předchozích filmů a bez toho aby něco nějak moc domýšlel.
      Prostě hele tohle bude cool a tak to tam vrznem.

      Vymazat
  53. Podle mně Prometheus 2 bude vypadat takto: Zvídaví lidé si nedají pokoj, vyšlou k měsíci druhou expedici (financovaná již Weyland - Yutani). Tato expedice vypátrá nějaké nové detaily o rase Tvůrců a mezitím bude čelit rase nových vetřelců, jejichž mamina se vylíhla ze zlého Tvůrce na konci filmu.

    Dále se nabízejí dvě varianty: během tohoto děje se bude prostřihávat na Shawovou s Davidem, kterak pátrají na domovské planetě Tvůrců.
    Nebo..
    Někde v půli filmu přiletí k měsíci zmutovaná Shaw, která buď všechny zachrání (a třeba se obětuje), nebo bude naopak hlavní záporák.

    Co myslíte?
    Damon L.

    OdpovědětVymazat
  54. p.s: Davidův oblíbenej film je Lawrence z Arábie

    OdpovědětVymazat
  55. Film jsem neviděl, ale zatím se mi nepovedlo plně pochopit, proč se to jmenuje Prometheus. Bájný Prométheus ukradl oheň bohům a dal ho k dispozici lidem, za což byl bohy potrestán. Bohové = Tvůrci? Pak tedy je "Prométheus" ten v té úvodní sekvenci (?), ale tady analogie trochu hapruje, protože lidé ještě neexistují, tudíž ať už to, co dělá, dělá z jakéhokoliv důvodů, není to soucit jako v původní báji. Navíc není bohy potrestán, protože se desintegruje sám. Nebo tam někomu orel každý den trhá dorůstající játra? Fakt mi ten autorský záměr nějak nedává smysl... V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prometheus je loď která letí ukrást bohům "oheń", tedy tajemství věčného života. A Prometheem může být chápána i Shaw, která se ve finále nasere a letí si to s tvůrci vyříkat na férovku na jejich domovskou planetu.
      stan

      Vymazat
  56. Přijde mi, že spousta drobných "nelogičností", který tu pitváte, jsou celkem v pohodě - třeba jiný design křesla a skafandru Space Jockeye, je non issue, Fabie z roku 2002 taky vypadá trochu jinak než Fábie z roku 2012, upgrade technologie se děje a dá zvládnout raz dva.

    Mě osobně tahaly za oči a uši nejvíc dvě věci:

    1) Totálně debilní chování posádky Prométhea, všech z nich - byli ve first contact situation a chovali se jako trotlové (sundaváme přilby, bio artefakty pitváme v neizolovaný laboratoři, ošmatáváme kdejakej mimozemskej sajrajt, když už se nakazíme, tak to tajíme; to je absolutně trotlovský)

    2) Debilita scénáře, co se týče času - tam asi Lindelof spolíhal na to, že diváci nerozliší delší časový úseky a že jim je fuk, jestli je něco v tisících, milionech nebo miliardách let. To hlavní - úvodní scéna u vodopádu, za předpokladu, že zobrazovala vznik života, se odehrávala před 3-4 MILIARDAMA LET. Pak skok přes celý to období do let cca 35 000 - 0 před naším letopočtem, kdy homo sapiens maloval po stěnách mapu s cestou na inkriminovaný měsíc a space jockeyové tu museli být (stále stejní po miliardách let) a lidi nevyvražďovali a komunikovali s nimi natolik, že byli schopní na x místech nakreslit přesný hvězdný mapy (proč by to asi dělali). Pokud se kolem přelomu letopočtu rozhodli Zemi sterilizovat, tak proč by desetitisíce let předtím trousili kolem sebe hvězdný mapy s cestou na měsíc s údajně vojenskou základnou a ne s cestou k normálně osídlený planetě? Co space jockeyové dělali ty 3-4 miliardy let mezi úvodem a zbytkem filmu, že se nijak nezměnili, nevyvinuli a nic?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ad 1) mně ty helmy neserou a nechápu, proč všechny okolo ano. Je to běžná filmařská praxe, že se postavy chovají trochu jinak, než by se chovaly v reálu, aby více vynikl jejich herecký výkon, protože bez helmy je člověk prostě lidštější. Nakonec nikomu ve filmu se NIC NESTALO kvůli tomu, že by si sundali helmy.

      ad 2) není řečeno, že úvodní scéna je o vzniku veškerého života na Zemi. Mohlo jít klidně jen o vznik lidského organismu. A vůbec to nemuselo být na Zemi..

      Vymazat
    2. ad 2) Kdyby úvodní scéna nebyla na Zemi, tak by ta kino verze filmu musela být fakt hodně moc prostříhaná, jinak by to nedávalo smysl ani trochu.

      A pokud byla na Zemi, tak musela být v době vzniku života, tj. minus 3-8 miliardy let; jinak by to doopravdy byl absolutně kreacionistickej film ve smyslu, že před 35t let let Space Jockeyové stvořili člověka, ale současně zpětně podvrhli ostatky a zkameněliny všech jeho předchůdců z rodu Homo, aby Darwin a spol. mohli vymyslet svoji teorii (v téhle variantě nesmyslnou)

      Vymazat
    3. Proč si vlastně všichni myslí, že měli letět sterilizovat Zemi????

      Vymazat
    4. a) to tam říkají, víceméně explicitně
      b) to z děje vyplývá (tohle zrovna docela přímočaře)

      Vymazat
    5. Talkron
      Jednobuňečné organizmy na Zemi se taky nezměnily za 3.8 miliardy let a z vyšších živočichů se najde vícero živých zkamenělin, které jsou stejné 400-500 milionů let(tj. většinu doby existence vyšších organizmů). Že evoluce je nějaká vnitřní potřeba organismů je obecně oblíbený omyl, radši by se měl používat termín přirozený výběr. Je to asi stejné proč nikdo nevymýšlí lepší lžičku nebo lopatu, jednoduše protože prostě už lepší tvar vymyslet nejde. My už dnes jsme prakticky zastavili jakoukoliv možnost další evoluce, jakékoliv odchylky, které by něčemu podobnému vést mohly, jsou odstraňované chirurgicky na plodu ještě v matčině děloze. Posledních pár desítek tisíc let se to dělalo stejně efektivně tak, že všechny "podezřelé" novorozence házeli ze skály...Za 200 tisíc let jsme se prakticky nezměnili, kvůli potřebě adaptace na informační explozi jsme třeba schopni zpracovat mozkem víc dat a rychleji(konce se uvádí myslím rok 1967 od kdy začly rodit děti s takovýma schopnostma), ale nemá větší kapacitu než měl před 200 tisíci ( a vzhledem k tomu, že dnes pro přežití nemusíme tolik myslet jako naši předci v jakékoliv jiné době, tak jsme spíš v průměru blbější než oni). Antropologové předpokládají, že naše evoluce už skončila a fakt nemáme tušení jak dlouho můžou inteligentní bytosti existovat...pokud zvládnou mezihvězdné lety(i za cenu třeba statisíce let trvajících letů...na létání rychlostí světla a červí díry nevěřím, to nedává ve fyzice našeho vesmíru smysl...teda spíš by vyžadovalo energie, které jsou mimo jakoukoliv rozumnou míru...dřív nebo poděj by jsme se nedopatřením vypařili i s celou galaxií, kdyby jsme si s něčím takovým zahrávali...mnohem jednodužší bude prodložit délku života do skoro nekonečna nebo nahradit biologická těla nějakými odolnějšími), tak skoro neomezeně...aspoň na ty trilliony let, než vesmír vychladne (máme docela kliku, že žijeme z hlediska trvání vesmíru skoro na úplném začátku :))

      Vymazat
  57. Chcete-li si poslechnout demonizovanyho Lindelofa jak se ke scenari dostal, jak vznikal a proc ho dostal k upravam, tak na videu na tyhle strance se da ledaccos dozvedet. Onehda sem to daval cely skoro tri hodiny, ale to asi neni pro kazdyho :D

    http://collider.com/damon-lindelof-prometheus/99247/

    OdpovědětVymazat
  58. Zklamání. Ani atmosférickej horror, ani pořádné sci-fi, jen mix Dänikenovskejch blábolů a Lindelofského pseudo-intelektualismu a nesmyslů snažících se maskovat neschopnost napsat logický příběh. Určitě nějaká delší verze zalátá ty nejvíc do očí bijící díry ve scénáři, ale nic to nemění na tom, že celej koncept za Prometheem je co se týče hloubky na úrovni Avatara. Proč se nemohl Scott držet nějaké jednoduché premisy alá Alien, vybudovat pořádnou atmosféru a vytvořit postavy které by se chovali alespoń trochu logicky, místo aby se snažil vytvořit nějaký smyslu zcela zbavenej epos...?

    Držím palce Blomkampovi s Elysium. Mezitím si budu pouštět dokola Aliena, District 9, Moon a Sunshine...

    OdpovědětVymazat
  59. Ok, tak moje názory:
    1) vůbec nemusí jít o stejnou planetu, jako tu z Vetřelce 1. Jde jen o stejné mimozemšťany se stejnou lodí. Ve Vetřelci 1 může klidně jít o loď, která na konci Promethea někam odletí (Nostromo pak pátrá po Davidovi a Ellie). Nic přitaženého na tom nevidím, naopak to dopadá jako skládačka zapadající do základních zápletek dalších dílů. To že se Ellie dalšího dílu nedožije a na mimozemské lodi plné potvor skončí leda jako inkubátor, je myslím jasné.
    2) řešit jak vypadají protovetřelci a protokrálovny nemá smysl, evidentně jde o proměnlivou DNA, co se mění díky různým hostitelům.
    3) tvůrci nemuseli říkat pranárodům co mají malovat, stačilo, aby ta informace zůstala zakódovaná v DNA a oni to pak mohli malovat sami od sebe. Aniž by třeba věděli, co malují.
    4) proč byly ty malůvky na stěnách může mít triliardu důvodů. Stejně tak důvody, proč pak ten jeden ufon na planetě neuvítal lidstvo s otevřenou náručí. To co z toho vydedukuje posádka mi každopádně přijde jako hodně slaboduché. Když přiletí ufoni na základě pozvání vysílaného z NASA do Kansasu, a tam se setkají s vidlákem s brokovnicí, nebo když omylem přistanou uprostřed vojenské základny plné raket a chemických zbraní - znamená to, že vysílání z NASA bylo past a že se lidi pokouší ufony zničit? Ufoni z Promethea vůbec nemusí být zlí, jen může jít o shodu špatných náhod a setkání se špatným ufonským vojenským deprivantem.

    xerkon


    xerkon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. spekulace spekulace dohady... proste to smyslnedava.. scenar ocividne napsal ve vytahu behem 5ti minut ...

      Vymazat
  60. Prometheus Artwork from “Art of The Film” Book Hints at Extra Scenes
    http://www.prometheusnews.net/movie/book-hints-at-extra-scenes/
    Taky snad ta DC verze bude, jinak Scott zaslouzi vypleskat osklivymi prsy pres hlavu, vybelit anal a dopredu do slipu nacpat jednoho z Fukovych coklu.

    OdpovědětVymazat
  61. Nemohu se ubránit dojmu, že:

    - tvůrci tvoří, nikoliv samoúčelně, nýbrž ze zcela jasných důvodů - zdroje pro další uplatnění
    - zkrátka zaseli sémě do lůna matičky, aby posléze sklidli produkt letitého zrání

    - zdroje pro syntézu černé kapaliny (viz. domestikovaný dobytek, správně "živený" a ne příliš starý, aby jej šlo optimálně zužitkovat) nebo pro její bioaktivní potenciál (hostitelé z řad homo sapiens poskytují nejvhodnější "xenomorfní" výstup)
    - uplatnění ve válečném konfliktu - proti komu, z jakého důvodu, atd.atd.?
    - civilizace v určitý moment dosáhla optimálního stáří k porážce, ale v ten moment se bohužel něco zlomilo a porážka/exterminace nemohla nastat
    - mezitím si šla svou cestou, sytila formalizovaná náboženství a později i vědu, čili dospěla do fáze nezužitkovatelnosti pro syntézu černé kapaliny/její aplikaci, nemluvě o reálné hrozbě pro stvořitele

    - vrak lodi z Vetřelce 1, je nejspíš vrakem jedné z lodí, která opustila měsíc z Promethea a byla řízena infikovaným Tvůrcem - Dr. Shaw svou chobotnici již vyplivla, ale Tvůrce, který na ní pozdějí zaútočil a ke kterému se přisála právě jí vyplivnutá chobotnice nikoliv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděl jsem "cam", s useknutým koncem, takže je možné, že to s tím nevyplivnutím není tak úplně pravda. :P

      Vymazat
    2. Tvůrce vyplivnul vetřelce... takže tam je... cca pět sekund... ale jak píše Franta, královna to neni...

      Vymazat
    3. tvůrci experimentují, vytvořili nás, když jsme pak jednoho probudili, zpanikařil, že jsme dosáhli takového technického pokroku a stali se jejich možnou konkurencí, že zaútočil, nikam nás nezvali, kdysi dávno asi na Zemi lítali (Deniken), aby kontrolovali, co stvořili, pak se na to ze záhadných důvodů vypekli, 2 tisíce let, chtěli svůj experiment raději zničit, ale jejich biozbraně se vymkly kontrole, sakra??? všude???? více hor, více lodí?? no, celé je to pekelné, bůhví o co šlo, třeba nějaká intergalaktická válka ještě s někým, nejspíš založili více ras, více životů, na více planetách, u lidí je štvalo, že jsou hezčí než voni a tak.....

      Vymazat
  62. Mám tisíc výtek, snad tu tato jedna ještě nebyla, měsíc ve velikosti takřka Země a oni přistáli zrovna na tom správném místě, to je mi ale náhodička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevim, zdá se, že ty stavby byly na více místech, ale jo, taky jsem si řikal, že to bylo moc hrrr, ale třeba to měli předem nějak zmapovaný, víte co..

      Vymazat
    2. Neměli, přece letěli nad povrchem a najednou si toho všimli, nikde není zmínka o tom, že by měsíc předem jakkoliv zkoumali apod..Vlastně si ani neuvědomuju, jak přišli zrovna na ten jeden, ale mám pocit, že zmíněno to tam nějak bylo.

      Vymazat
  63. Osobne si myslim ze to je zcela v duchu Lost .. nebo Inception. Neboli .. udelame spoustu naznaku, a oni si v tom debilkove neco najdou .. bude se o tom klabosit leta, a vejdeme do analu ..

    OdpovědětVymazat
  64. Systém Windows používá aktualizace k tomu, aby se dotáhlo to, co jeho tvůrci nestihli během krátkého procesu tvoření (oni by to třeba rádi dotáhli, ale máme termín, tak musíme něco vyplivnout). No pro filmy něco takového taky existuje, mám edici Alien Quadriology a tam máme i režisérské verze jednotlivých dílů. Překvapivá je snad jen trojka (ona měla vůbec totální návrhové předělávky), zbytek jsou jen víceméně doplněné nepodstatné záběry. Nevím, jestli by Prométheus zasloužil kopu aktualizací. Zatím to tak vypadá. Bojím se, že ale rozšířená DVD/BLU-RAY verze bude jen o těch nepodstatných záběrech. To, že by zodpověděla kopu, ve vzduchu visících otázek, pochybuji (nezapomínejte, že je to jenom hra autorů Prométhea, která nikdy nekončí). A pokud jde o spokojenost diváka něco by se mělo z kinoverze vystřihnout, aby děj neměl tolik slabin a něco přidat, aby se víc zodpovědělo.
    Film jsem podruhé shlédnul s CAM ripu s láhví Chardonnay (v polo-opilém stavu mě to začalo víc bavit, nebo je to tím, že už jsem věděl do čeho jdu, každopádně zážitek byl lepší než při prvním shlédnutí). Zcela vážně uvažuju, že se na to půjdu podívat do IMAXu, kvůli 3D. Naštěstí v láhvi nebyla mimozemská DNA, tak ještě nestraším okolí:). Nicméně až z této diskuze jsem se dozvěděl konec, páč ruský kamerový rip je na konci useklý. Nějak jsem to ale nepochopil, Shaw jede od mimozemské lodi (s hlavou Davida) a pak v ní odlítá? Něco mi ušlo? Nebo jí furt baví kmitat po tý E55?

    Další postřehy:
    - Posádka Prométhea používá mapující sondy, které levitují ve vzduchu. Proč už podobný systém pohonu nepoužívá Prométheus?
    - Mám pocit, že David minimálně 2x řekl doktorce Shaw "Lisbeth" (ke konci filmu, možná se "z":)), nevím). Myslím, že je na to odkaz i ve Viral videu "Quiet Eye".
    - Bilogické zbraně - vetřelci - monstra mají očividně slabost pro tvory, co mají dvě nohy, ruce a hlavu s nosem, ústy a dvěma očima. I když ve třetím vetřelci se museli spokojit s psem (...krávou:o, modří už vědí:)).
    - Ti dva, co se nechali zamordovat kobrou (protože jim nefungovala GPS:)) maj scénář vykradený z filmu "Blbec k večeři":)).
    - Nějak jsem si nevšiml, kde si doktorka Shaw stihla znovu nasadit přilbu, při útěku z mimozemské lodi v závěru filmu. Při dalším shlédnutí si musím dát bedlivý pozor, kde se přilby sundávaj a nasazujou, to je prdel, jako s těma přesunama po E55:)). Docela živě si představuju Scotta, jak na ty herce v režisérským amoku řve: "Kurva, to si nemůžete sundat ty přilby, když to vypadá tak blbě!:))".
    - Nejvíc rozumu z celé posádky má Wickersová. Je zodpovědná a kdyby šla sama do pyramidy, napáchala by míň škody, než celej tým pavědců (když jí rozplácla loď, měla nasazenou přilbu!). Proto ve scénáři ujetého Lidelofa dostává nejmíň místa a v klíčových scénách mizí (možná na toaletu, posiluje nebo má bulimii - to dá rozum:)).¨
    - Skoro celá posádka Prométhea jsou androidi. Dva jejich kolegové jsou ztraceni v pyramidě a nikoho, kromě přiožralého kapitána Janka, který si z toho dělá prdel, to nezajímá!

    Závěrem bych poprosil, aby v zájmu objektivity začal počítat i mimozemské full - frontaly. Vždyť ta chobotnice jí (je) má jak vrata!:)))

    OdpovědětVymazat
  65. V té poslední větě to byla prosba na Františka Fuku (nějak se mi vytratili při psaní písmenka FF). Vím, že čtenáři jeho recenzí, to už dávno pečlivě počítaj (včetně mě:)). Možná i ta statistika o slůnětech by neškodila, alespoň na počest těch 80%;).

    OdpovědětVymazat
  66. Tak pár nápadů Franto... úvodní scéna, řekněme že to byla země... a řekněme, že to nemusel být úplný začátek života... ale díky tý černý věci DNA strašně rychle mutovala... přeci ve filmu... ty věci hrozně rychle rostly... od soulože do císaře to nebyl ani den a už to bylo velký jako "tříměsíční plod" ... ty červíci, který zmutovali ve "svatyni" taky byly podstatně větší, když zmutovali... silnější a s kyselinou místo krve... Proto od stvoření člověka po současnot (v Prometheovi) mohlo uplynout jen několik tisíc let... hodně s etam zmiňuje křesťanství... podle bible svět neexistuje ani pět tisíc let... bůh ho ale Zemi stvořil starou... ten týpek na začátku klidně mohl být Ježíš... ten se v novém zákoně taky sebeobětoval pro lidstvo, aby ho vykoupil... proč by se on neobětoval, aby ho z nějakého neznámého důvodu vytvořil?

    Jiný design lodi na začátku filmu a později... rozdíl v čase... v účelu... Space Jockeys se určitě nějak museli vyvíjet... To samozřejmě by i vysvětlovalo rozdíly SJ v Prometheovi a Alienovi... šlo o jiné lodě, v rámci světa příběhu z jiné doby... trochu jiný design... v alienovi seděl SJ v křesle pilota a vylez z něho vetřelec... (v Prometheovi si tam sednul jen na chvíli, když se snažil odletět)... časově asi někdy před dějem Promethea... (ten měsíc podle rozboru useknuté hlavy byl nejspíš 2k let opuštěný).. což samozřejmě by nedávalo logicky moc smysl, aby se SJ 2k let nezajímali o svojí "vojenskou laboratoř"... pokud ještě jako společnost někde existovali... tedy loď z Aliena pravděpodobně pocházela z jiné doby a přiletěla z jiného místa... a havarovaná loď, která vysílala nouzový signál nebyly zbytky Prométhea...

    K členům posádky... na začátky během briefingu sedí v holografické místnosti šestnáct lidí... osm a osm na každé straně... zdá se 8 členů posádky a 8 vědců... plus ta sexy ženská, která jim k tomu něco vykládá... takže těch sedmnáct lidí tam oficiálně je... pak ještě plus pan majitel, který se schovává v umělém spánku... tedy 18 celkem (nestihl jsme si všechny xichty zapamatovat, drtivá většina jich tam byla zbytečně)... film jsme viděl jen jednou... ale když krabí muž začne zabíjet, tak se mi zdálo, že sejmul víc jak dva lidi, já bych hádal minimálně pět... možná víc... mno a ten operační robot... loď vezla prachatýho strýčka, který měl každý okamžikem chcípnout... a aby nechcípnul, financoval vesmírný let za nějakým přeludem přes půl galaxie, ta věc tam byla pravděpodobně primárně kvůli němu... jinak třeba co se týče vzdálenosti a dvou rozdílných údajů... ta ženská nebyla žádný astronavigátor... mluvila z patra... a řekla jen nějaké hodně velké číslo, aby dodala svým slovům váhu... to mi přišlo celkem ok a uvěřitelný... jinak těch 36 hodin byl docela příjemný fór... a docela mi to sedělo i k postavě Davida... k jeho dětské hravosti... zrovna tyhle věci bych scenáristům přidal k dobru... ale je to sakra málo...

    OdpovědětVymazat
  67. Ještě k těm počtům v článku FF. Řekl bych, že zombie zabil v doku čtyři místo tří. I tak tam ještě chybí jeden, ale při dalším shlédnutí ho snad objevím:) (pokud není v tý prodloužený verzi:o).
    Je zajímavé, že přilby snesou nápor bouře, která odhazuje lidi na metry daleko. Když do nich ale ťukne zombie, prasknou jak skořápka. Bohužel nejsou v Prométheovi žádné scény z pohřbu mrtvých hrdinů (to ve Vetřelci je alespoň jedna).

    OdpovědětVymazat
  68. Myslim, ze to vsichni berete trochu moc vazne...

    OdpovědětVymazat
  69. 1. Na co reagovala každé dvě hodiny sonda u vchodu do lodě?
    2. co měla znamenat sekvence s dívkou hrající na housle a hláška že cosi nejde, nepamatuju si to přesně.
    3. a hlavně proč když se na ně valí obří ufonská loď neběží tak aby na ně nenajela? Tedy pryč s dráhy kutálení?

    OdpovědětVymazat
  70. Nevíte někdo kdy se odehrává Vetřelec ? Není možné že Weyland vyslala několik lodí na různé planety v soustavě nezávisle na sobě ?

    OdpovědětVymazat
  71. Tak jsem prosvištel internet a nesovislost s planetami LV 426 a LV-223 je jasná z tohoto článku z roku 2010

    Někdy je opravdu těžké uvěřit tomu, že některé věci nejsou jen součástí vykolejeného Matrixu, ale reality. Kdo by si byl před pár lety vsadil na to, že sám Ridley Scott jednou natočí prequel Vetřelce - a ještě k tomu dvoijdílný a ve 3D. Jenže přesně to se podle všeho stane.

    ,,Bude to drsný film," slibuje Scott. ,,Bavíme se o odvrácené straně příběhu. O bozích a inženýrech. Inženýrech vesmíru. Byli vetřelci stvořeni jako bilogická zbraň?

    Scott se odvolává na svůj první film a slibuje, že se konečně dozvíme podrobnosti o rase obřích mimozemšťanů, v jejichž vesmírné lodi byli v prvním dílu vetřelčí vajíčka nalezena - a od té doby se této části příběhu žádný ze sequelů nevěnoval.

    Oba díly prequelu by se měly natáčet souběžně a ve 3D podle scénáře Jona Spaihtse, který teď lehce dolaďuje Damon Lindelof.


    Co to tedy znamená to že bude Prometheus 2 a spoustu otazníků snad bude zodpovězeno ve druhém díle.

    Mě nejvice, ale vadilo ve filmu to, že Tvůrci(space J.) používali podle mne nosaté skafandry kvůli vzduchu. Jenže na konci filmu musel tvůrce opustit skafandr ze sedla a přijít k SHAEW bez skafandru tudíž by se podle mě udusil. Podle mě zde je velká chyba filmu.

    OdpovědětVymazat
  72. Omyl, tvůrci používali skafandry jako brnění, zbroj - exoskeleton pro zpevnění těla, ochranu, toho jsem názoru, jako ochranu před konaminací, utíkali před svými vlastními biozbraněmi, když se jim to nejspíš vymklo kontrole, další věc, ten film nebyl vůbec tak špatný jak všichni kokoti všude píšou, je to film, který mě nezklamal, dobře, na konci pitomá chobotnice obrovská a pak..nový slizounek, nu což, jiná realita, prequel-neprequel, proč ne, sakra, škoda, škoda, ale nevadí, jo, z čeho ta chobotnice tak moc vyrostla, to tam žrala nábytek nebo co :) :), drsné to určitě bylo, jen škoda, že trošku ve stylu teenage slasherů, některé vedlejší postavy na pěst, pitomé, pitomé, ale CHarlize rulez, operace bez umrtvení, hm.....no, i to se se párkrát stalo, ale mohla se předem nadopovat trošku víc, mco sebou šila, chodobtnička pak vyrostla, asi se nafoukla, přiběh tvůrce, to si blbec zapomněl nějakou ufolaserovku......nebo střelný zbraně holt neznaj, no, pozvánka, zdáse, že tvůrci lidi stvořili, teda nechali - přizpůsobili se podmínkám na zemi, ufoobi jsou z Planety, kde je nejspíš nižší gravitace, proto nosej ty těžší obleky...díky tý nižší gravitaci než na Zemi mohli tak moc vyrůst, jo, to je starej předpoklad - astrobiologie, Avatar a tak... na Promethea 2 nevěřim, bylo by to fajn, ale nezdá se, to by muselo bejt fkat o její cestě za tvůrcema a to už by byl snad i jinej žánr a ještě by se třeba zamiloval někdo do ní..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale DNA měli stejné jako lidé, a v lodi byl dýchatelný vzduch pro lidi, to znamená že by měli používat mimo lod skafandr

      Vymazat
  73. podle me ten film dojel na stupidni scenar a 1000 a 1 teorie (spekulace) to nezachrani
    tam je tolik dementnich scen az me zarazi jaky "zverstva" jste ochotni tolerovat :)

    mensi vycet

    proc jsme tu? .. naky borci nas stvorili a zanechavaj nam tu pravidelne mapu..Jak jsem na to prisla? jsem vedec..proste tomu verim:) ...tak pristavame.. ou ta nahoda ..hned vedle emzacke instalace..holt jsme borci...
    sakra je tu pekna rovinka..tak pristanem truchu daal at se muzem kraasne projet..potrebujem prece natocit par napinavych uprkovych scen.. a kurva jsme v cizacke zakladne .. pomackame tady par tlacitek a uvidime co se stane.. hle da se tu dychat...ale co kdyz jsou tu nejake pro cloveka smrtici viry? jsme prece vedci..nam se nic takoveho jako nakaza prihodit nemuze ..ok sundame si prilby... a neni to nebezpecne? tahle vyprava stala jen velkej balik prachu s ktrerym by ste umlatili velrybu..cim jste dementnejsi, tim mate vetsi sanci dostat se na palbu..prosim zaslete svuj CV...

    Ok na puste planetce nam tu lezou naky zouzalky..proc ne..... jsme dva srabi a kaslem vam tady na to..mizime spatky na lod... kurva stratili jsme se .. jak to? .. vsichni clenove jasne svitej na interaktivni mape projektovane na mustku lodi.. spojeni s lodi je taky v poho.. proc sme se jim neozvali .. bo proc nas tam nechali? .. nevadi .. preckame jarni prehanku ..no problem... ou cizi forma zivota.... nemeli by sme na to asi sahat ne? ..pockej jen si ji pohladim... co na tom ze sem byl jeste pred par hodinama posranej z "hologramu" a jednoho tela.. kuraaz se mi dobila na max tak dem do toho :.. ou, shit zabilo me to..ja ti to rikal... kurva taky sem chcip..pesek.....

    tak sme si prinesli na palbu cizi emzackou hlavicku... serem na karantenu..sme prece "madrfakr" borci ..ehm alespon cast z nas jsou vystudovani vedci... .. a kurva..nakazil jsem se... jsem vedec..nemel bych to rict ostatnim a nechat se dat do karanteny abych neohrozil misi? ..ale vem to cert ..dem baadat... pozdejc nabehnu pred plamenomet..stejne by mi aspirin uz asi nezabral..... a kurva ti dva tyypci, ktery sme "vedome nechali ztratit" paac jsme banda negramotnych negru... nejak chciipli ... ok ..tak radsi vypadnem spatky na lod.. sakra kamera Fifilda snima vrata nasi lodi ... kurvadrat..nenasli jsme ho mrtviiho? .. nee ..to musela bejt nakaa mejlka..tak v poho ..otevrem a omrknem to.. mame prece spoustu bezejmenych postav ktery nam tu dejchaj nas drahoceny kyslik.. no to me vomej.. Fifilde ? proc jses v poloze "vychazejiciho slunce"?..ze ty si bral hodiny joogy? :) ... no nekecej ze ses sem takhle doplazil.. bo spis mi poves..proc ses takhle poskladal kdyz si sem zrejme normalne dosel..pac takovou vzdalenost by ses asi jentak neuplazzil v tehle vynikajici joginske poloze..... ou..par nas zarvalo.....no nic ..spatky do prace .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pokracovani......................

      sem tehotna ikdyz nemuzu mit deti ..roste to rychle... sup ciisaraacek .. no problemo ..spatky do akce ..sem prece zasponkovana.. diiky bohu za ty zazracny sponky a inekce asi proti bolesti... bo ta doba zotaveni nez bych si vubec mohla sama dojit na zachod ...radsi na to nemyslet... ..no nic.. ty hloupii androidě ..ty ses me pokusil s tim neradem v tele dostat do staze proti me vuli ..viď?..no co .. vsechno dobry..odpoustim ti.. pokracujem dal... .. aa..kapitan a jeho zaver.. tohle neni domovska planeta.. je to jen jejich sklad zbrani a laborator... no neke... a jak si na to prisel?.. to vis ..par nadob s tekutinou, ktera dala vzniknout novemu zivotu... proste to vim dohajzlu, tak se me na to neptej.. dobre verim ti.. v poho kaamo.. .. pan Weyland a jeho touha po vecnem zivote... nasel jsem jednoho prezivsiho "stvoritele" ..to je dobre.. mam tu list otazek, co sem si pro nej pripravil.. tak ho probud.. ok... do haaje proc me zabil? ..ja to vedel..mel sem si vziit jinou vonavku.. to bude tim.. ty roky co k nam litali a zanechavali u nas mapku..holt jsme ho zastihli ve spatny nalade.. bodejt by ne.. spal tolik tisic let ... ten musel ale dluzit na zdravotnim a socialnim.... to by nasralo kazdyho...

      tak jsme toho zmrda sestrelili..a ted utikaame jak dve kraavy.. pockat .. co kdyz udelame par kroku stranou? tak se tee dlouhe padajici veci vyhnem... jsme prece zensky ..neni cas myslet... pobezime tedy rovnobezne stou dlouhou padajici lodi.. je to nase nejlepsi moznost prezit...pokud myslime rektalnim otvorem... .) .... tak sem to prezila.. diky stvoriteli za to.. hmmm v mistnosti v modulu mi vyrostla sakra velka chobotnicka... co tam ta mrska asi zrala ? sem si jistaa, ze pedigree jsem nechala doma... :| ... emzak si de pro me ...oo najednou skafandr nepotrebuje... co na tom ze nase DNA se shoduje.. ..asi dokaze zadrzet dech na hodne dloooouho... :) .. tak letime najit jejich domovskou planetu... musim se jich zeptat proc nas chtej najednou vyhladit... jak jsem na to prisla? celou dobu za nami litaj a ted najednou.. a kdyz uz se tu neco posralo.. proc neprileteli jejich druhove a misto toho je tam nechaj par tisic let hnit... no nic...

      ti, kdoz docetli az sem... berte to s rezervou... :)

      me to prijde vazne tak neskonale stupidni.. alespon kdyby se to netvarilo jako seriozni scifi

      Vymazat
    2. Ano, naprostý souhlas, bylo to tak neuvěřitelně stupidní, že se mi ani nechtělo věřit. Vlastně je dobře, že všichní chípli, protože byli tak debilní, že si to bez zbytku zasloužili.
      P.S. Elizabeth je nejen čerstvě sesponkovaná, ale i úplně na sračky sjetá anestetiky a léky proti bolesti, ale běhá a myslí jak zamlada. Poté co uteče a praští dva do palice se vyoperovaná vrátí a všichni to berou téměř jakoby nic...

      Vymazat
    3. Anonymní 9. června 2012 15:42 má ještě větší recenzní potenciál než Kotyza, ale takhle megaspoilerovat všechny chujoviny ve filmu, to se nedělá. Jen bych upřesnil ty dvě krávy, tam je to jasný a funkční. Bruneta uhne stranou, zatímco bloncka běží furt rovně.To je symbol celýho filmu.

      Vymazat
    4. tak na zacatku uvadim "vycet dementnich scen"
      coz je dle meho jasny indikator spoiler alertu :)

      Vymazat
  74. Doporučuji mrknout na tyhle scany z "making of" knihy - například je tam nakonec nepoužitý Fifield "alien" což svědčí o faktu že scénář se asi hodně měnil za běhu což není moc dobré..
    http://www.prometheusforum.net/discussion/1646/high-quality-scans-from-prometheus-the-art-of-the-film-updated/p1


    "Ty "divné věci v křesle" v Prometheovi a ve Vetřelci jsou si trochu podobné, ale v mnoha detailech se velmi zásadně liší.

    Zřejmě spolu nějak souvisí, ale rozhodně to není tatáž bytost / krunýř. Přitom lodě, ve kterých se tyto dvě bytosti nacházejí, vypadají skoro exaktně stejně.
    "

    Já myslím že je jasné, že to mají být stejné bytosti, to že design nového SJ je trochu jiný je tím, že v Alienovi je to prostě socha z jednoho kusu (udělaná podle ilustrace) v Prometheovi je to už zvlášť postava a zvlášť "dalekohled" aby se v rpaxi mohla postava pohybovat (v Alienovi by to nešlo, což nebylo moc logické) toť vše.



    Mě natom filmu vadí jediné - PROČ proboha to není přímo prequel k Alienovi - stačilo tak málo, aby to byla stejná planeta, a na konci by vetřelec vylezl ze SJ v momentě kdy chtěl odletět z planety, docela dobře by to navazovalo a nějaké detaily už by nemělo tak smysl řešit - (vázy zmutovali ve vajíčka whatever..)

    Proč David dělá co dělá, že je "zlý" - podle mě dostával instrukce od dědka celou dobu, tohle mi ani tak nevadilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Mě natom filmu vadí jediné - PROČ proboha to není přímo prequel k Alienovi - stačilo tak málo, aby to byla stejná planeta, a na konci by vetřelec vylezl ze SJ v momentě kdy chtěl odletět z planety, docela dobře by to navazovalo a nějaké detaily už by nemělo tak smysl řešit - (vázy zmutovali ve vajíčka whatever..)"

      Ridley říkal v jednom rozhovoru, že ta látka Aliena už je vyčerpaná, že o to lidi nebudou mít zájem (podle všeho za to můžeme poděkovat Alien Versus Predator) a že je to prequel prequelu...

      Vymazat
  75. Já k filmu přistupoval s čistou hlavou, neviděl virální videa a neočekával nic alá vetřelčí serie - ikdyž jsem fanda. Celej film na mě dělal dojem vesmýrný odyseje šmrnnutý lacinou vyvražďovačkou...Vlastně sám film neví , co bude vyprávět. Teď , hodinu po promítání ( Cinestar) si z filmu nepamatuju lautr nic....tak jsem začal přemejšlet, čím to zatraceně je?...Kulisama?..ne...efektama?..ne...Scénářem a kontinuitou?....ta by se dala za určitých okolností skousnout...a pak mě to došlo....Filmu (podle mě) chybělo konzistentní TEMPO, EMOCE a určitá SYROVOST.
    Pomalé tempo nijak negraduje...ani jako v odyseje. Zvraty?...nic...spíš pár vyšumělých scén. EMOCE..ty tam chyběj jako koření do polívky. Všechny postavy jsou buď na tripu nebo řvou. Zvraty , chcípání a zásadní životní rozhodnutí přijímají jako kdyby si měli namazat chleba. Jeden za všechny...Doktorka: "tu loď musíme sundat, chystaj se vyhladit lidstvo, teda...aspoň si to myslim". Kapitan: "Stim nemám problém, prostě do nich nabourám a hotovo. Tady chlapi, co tu se mnou seděj řikali, že jim to taky nevadí...co chlapi? " Chlapi: " Jo v poho"
    Jediný , co mě emočně vzbudilo byla scéna kdy si kapitán řekne že teda zdechne po nárazu do mimozemský lodě a kdo chce tak ať neprodleně opustí loď. Charlese Theron se začala smekat aby si nandala skafandr a zmizela z toho mústku a lodě plný šílenců....Týhle jediný postavě sem fandil. Chtělo se jí totiž ŽÍT!!!
    Poznámka o Syrovosti bylo spiš jen takový zbožný přání. Přece na lodi nemůže bejt všechno čistý..Ikdyž tam dvakrát přijede výsadek. Klasická scéna, kdy by šel dodat syrovej efekt do scény byl moment tý šílený bouře a nalodění těch tří astronautů postranním vchodem do lodě. Stačilo, aby měla laespoň "doktorka" (když byla nejdýl v bouři venku) obroušenou bublinu skafandru. To bych si hned myslel že byla v nějaký Motofoko bouři, a ne aby do lodě vpadli všichni jak ze škatulky.
    ..u mě 70% celkově...za řemeslnou práci.nic víc...Vešlo, neuškodilo, nic nezanechalo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tou bouřkou je pravda. Taky jsem tak nějak předpokládal, že když do skleněné (?) přilby narážejí velké kusy křemíku, tak jí to aspoň škrábne.

      Vymazat
    2. to bylo Gorila glass :)

      Vymazat
  76. Myslím, že nad tím všichni uvažujeme, jako by to mělo dát nějaký smysl....

    OdpovědětVymazat
  77. Článeček o několika zajímavých paralelách s řeckou mytologií, a jaké by to mohlo mít implikace pro Prometheovy dějové nejasnosti:

    http://www.hollywood.com/news/Prometheus_Theories_Greek_Mythology_Answers_SPOILERS/30236943

    OdpovědětVymazat
  78. Mal by som poznámku na tému "protofacehugger" a "protokrálovna".
    http://i50.tinypic.com/35d6jaw.jpg

    OdpovědětVymazat
  79. To s tou řeckou mytologií je zajímavé... je pravda, že na artworcích je ještě nějaká jiná postava - "stařec" což je zřejmě nějaká rasa nadřazená SJ ( i když se mi moc nelíbí že je ještě někdo "víc" než SJ, trochu jim to ubírá na váze)

    Ty přilby bych řekl určitě nemají být skleněné ale spíš z nějakého moderního plastu - slo si myslím by nebylo moc prakticeké.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.