17.3.14

Dark Souls 2 is Here!

Před pár dny vyšla hra "Dark Souls II" pro konzole (pro PC zatím nikoliv), takže mám nyní o zábavu postaráno.

Plnohodnotnou recenzi pravděpodobně psát nebudu, protože by se pravděpodobně z devadesáti procent shodovala s mou recenzí prvního dílu.

Píšu "pravděpodobně", protože zatím mám odehráno asi 25 hodin a myslím, že jsem viděl jen velmi malou část hry - všude kolem mě jsou různě blokované dveře a jiné vchody, do kterých zatím nemůžu.

Co se týče rozdílů: Myslím, že dvojka má o trochu horší grafiku (tj. méně polygonů a grafických efektů), ale zato běží téměř vždy v konstantní framerate, bez zpomalování (čemuž dávám přednost).


Inventory a ostatní menu byly zpřehledněny a mnohem lépe se v nich nyní orientujete.

Můžete nyní provádět fast travel od ohniště k jakémukoliv jinému ohništi, kde už jste byli. V jedničce jste to mohli dělat až ke konci hry, ve dvojce to jde od začátku.

Pravděpodobně nejzásadnější a nejkontroverznější změna spočívá v tom, že nepřátelé už se nerespawnují donekonečna. Pokud procházíte stejnou oblast stále dokola, objevuje se v ní postupně méně a méně nepřátel. To se dá brát jako výhoda (ve známé oblasti už se tolik nezdržíte) i jako nevýhoda (nemůžete "farmit" duše na svém oblíbeném místě stále dokola). Existují ale metody, jak to změnit.


Fanoušci se obávali, že tato hra bude příliš snadná (protože něco takového tvůrci naznačovali), ale rozhodně to není pravda. Přestože jsem si hodně užil s "Demons Souls" a "Dark Souls 1", u DS 2 jsem už mnohokráte propadl zoufalství a cítil beznaděj.

Opět platí, že manuál je velmi spartánský a na spoustu věcí musíte přijít sami. Proto mi dovolte aspoň pár rad do úplného začátku, na které byste sami od sebe nemuseli přijít:
  • Několik "mlžných dveří" hned u začátku hry (těsně za prvním ohništěm) nejsou vchody k nebezpečným bossům, nýbrž TUTORIALY! Tudíž se nebojte do nich vlézt. Kdykoliv z nich můžete zase vylézt ven.
  • Po opuštění úvodní oblasti se dostanete k moři, kde je klid, světlo, několik budov, velká jáma v zemi, ohniště a především ženská stojící na útesu. S tou si okamžitě promluvte, protože pouze skrze ni se můžete levelovat!
  • Mnohé tajné dveře ve zdech se otvírají nikoliv tím, že do zdi praštíte (jako v DS1), ale tím, že před zdí stisknete akční tlačítko ("X" na PS3)! Pokud je těsně před tou zdí nápis nebo krvavá skvrna, není úplně jednoduché to akční tlačítko zmáčknout tak, abyste otevřeli tajné dveře, místo přečtení nápisu / přehrání cizí smrti.
  • Poškozená výzbroj a výstroj se vám automaticky opravuje kdykoliv jste zabiti nebo si odpočinete u ohně. Možnost "repair equipment" u kováře se týká pouze opravy předmětů, které se vám následkem používání zcela rozbily (tj. mají nulovou durability).
  • Některé covenanty vám umožňují nechat se v online módu povolávat do jiných světů. Aby to fungovalo, musíte splnit různé podmínky (např. mít na ruce jistý prsten, být živý, nacházet se v jistém místě mapy). Že jste tyto podmínky splnili, to poznáte podle toho, že symbol vašeho covenantu v levém horním rohu obrazovky jemně pulzuje. Pokud nepulzuje, nikam povoláni nebudete, ať čekáte jakkoliv dlouho.
  • Pokud se chcete nechat přivolat do cizí hry a dočkáte se chybové hlášky o přerušeném multiplayeru, může následně dojít k tomu, že najednou hrajete pouze offline (nemůžete používat white soapstone, nevidíte cizí nápisy na zemi). To je pravděpodobně nechtěná chyba a napravíte to tím, že dáte QUIT a hned nato pokračujete ve hře.
  • Pokud zjistíte, že se vám najednou nečekaně změnilo pohlaví vaší postavy, není to bug, způsobili jste si to sami a dá se to vrátit zpět.
A to by asi prozatím stačilo.

PRAISE THE SUN.

11 komentářů:

  1. Hral nekdo jednicku na PC? Jake to je?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://www.youtube.com/playlist?list=PLPkPsKGDeCLL3cftmTa8a-BU-hR2umyB2&feature=mh_lolz

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. https://www.youtube.com/playlist?list=PLfgaKareBrhiopkOxPAZbciMcLoBs_xEb

      Vymazat
  2. Wzorin - já jedničku na PC dohrál, je to dobré. Přečti si recenzi od Franty, akorát na PC to máš v 1080p/60fps, s mnohem lepší grafikou, atmosférou a hratelností (a možností modů). Ale je nutný si tam stáhnout pár megovej DSFix (vygoogli).
    U dvojky taky čekám na PC verzi, na PS3 je to pro mě nehratelný..

    http://24.media.tumblr.com/9c0e8e35e897155a08ec4bc2371a7f19/tumblr_n2b14oGwtr1trem4to1_400.gif

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 60fps mrvi fyziku a zkracuje napr. delku skoku, je potreba cist vse o DSfixu..
      jinak na PC to beha v pohode a za hlavni vyhodu povazuju moznost unlocknout fps a odstranit tim 15 fps propady na nekterych mistech
      nutnosti je joypad

      Vymazat
    2. 60fps funguje bezchybně 99% času. Jen je potřeba nesjíždět žebříky rychle. Ten mnohem příjemnější zážitek za tenhle miniproblém stojí. Dvojka už bude 60fps od výroby, takže tam už snad nebudou problémy žádný.

      Vymazat
    3. ok; zkus nekomu mimo reality distortion field hrani s registrama, "tweakovani" nejakejch konfiguracnich souboru, proste nekomu, kdo treba prijde z PS3, rict "nesjizdej zebriky rychle".. bude na tebe koukat jak na mimozemstana (tozn. jako ja)
      jinak vse, co tvrdis, plati pravdepodobne pro stav, kdy je grafika tak vykonna, ze pod 60fps to nikdy neklesne, pokud ano, projevy pravdepodobne budou jine, napr. nespravne casy, coz u hry, kde je to zaklad herni mechaniky (mrkni na yt na naprosto presne popsane taktiky jednotlivych zbrani/bossu), vnimam jako problem

      Vymazat
    4. Nevím, co je tak těžkýho na tom věnovat tři minuty přečtením readme.txt, obzvlášť pro člověka co hraje Dark Souls, ale budiž. Já jen popisoval svojí zkušenost. A 60fps zvládla v 1080p i moje starodávná gtx560.

      Vymazat
  3. To s tou ženskou na útesu jsem zjistil až po pěti hodinách hraní. Docela fail :) Bug s disconnectem u multiplayeru mě dost sere.

    OdpovědětVymazat
  4. https://www.youtube.com/playlist?list=PLfgaKareBrhiopkOxPAZbciMcLoBs_xEb

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.