31.10.18

Recenze: Dilili v Paříži [Dilili à Paris] - 50%

Paříž, někdy v době Belle Epoque (tzn. někdy koncem 19. nebo začátkem 20. století). Malá chytrá civilizovaná mulatka Dilili se skamarádí s o něco starším poslíčkem Orelem (který vypadá jako mladá verze Davida Bowieho a neumí vyslovit "Mucha") a společně se vydávají odhalit gang, který unáší děti a dělá jiné ošklivé věci. A pochopitelně chce unést i Dilili. A rozvážet různé balíčky.


Tento francouzský animovaný film je především o tom, aby se divák seznámil s Paříží a se slavnými osobnostmi, které v ní tehdy žily. Tedy, "seznámil". Většina filmu pozůstává z toho, že hlavní hrdinové někoho potkají, jsou mu představeni, dvěma větami se dozvíme, čím se dotyčný proslavil, pak se náhodně objeví další stopa, a jede se dál, za další osobností. Je to celkem roztomilé, ale neodvážil bych se tvrdit, že se tím dětský divák něco podstatného naučí, neboť si to nezapamatuje. Občas se objeví náznak něčeho fantaskního, jako třeba verneovská ponorka nebo mechanická labuť, ale jinak se většina filmu nese v překvapivě nenápaditém stylu, aniž by byly využity neomezené možnosti, které nabízí animovaný film.


Totiž, většina scén ve filmu pozůstává buď z velmi jednoduchých, až primitivně stylizovaných pozadí, nebo ze skutečných fotografií Paříže. Na těchto pozadích se pak pohybují postavy, které jsou sice animované ve 3D, ale vypadají dvourozměrně (jsou vybarvené jen plochými barvami, bez jakéhokoliv stínování). A kamera se většinu času nehne, takže film vypadá jako klasická plošková animace minulých desetiletí. Má to jisté výtvarné kouzlo, ale po 30 minutách už je to dost nuda a vzpomněl bych si na nejednu videohru která vypadala stejně či lépe. Docela by mě zajímalo, jestli dnešní děcka může tahle jednoduchá stylizace zaujmout, když na mobilu / tabletu můžou hrát hry, které lépe vypadají a jsou interaktivní.



Film natočil Michel Ocelot, kterému je 75 let, a obávám se, že mu poněkud ujel vlak a že nadále "zůstává svým" bez ohledu na to, co se dnes pro děti ve světě natáčí. A ty děti jsou opravdu nejdůležitější, protože dospělého diváka na tenhle film dostanete velmi těžko, neboť mu nemá co nabídnout.

P.S: Naštěstí jsem film viděl v původním znění s titulky, neboť z česky dabovaného traileru (viz výše) se mi udělala vyrážka. Budou u nás uvedeny obě verze.

34 komentářů:

  1. Jděte do prgele.
    Co je špatného na tom dabingu? K takovémuhle animáku myslím sedí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je afektovaný, divadelní, i dítě pozná, že takhle nikdo nemluví. Velký neduh animáků, zatuhlost v nepřirozeně spisovné řeči.

      Vymazat
    2. Dítě pozná prd, hltá co vidí a slyší a nepřemýšlí o souvislostech. Autisti s tím možná mají problém.

      Vymazat
  2. Dobry vecer vsem, i Dildovi. Nejdu

    OdpovědětVymazat
  3. Tvoje kvičení je rajskou hudbou pro mé uši, Dildo. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tvoje kvičení je rajskou hudbou pro mé uši, Dildo. :)

    OdpovědětVymazat
  5. 16 a více recenzí za měsíc na tomhle blogu nebylo od října 2014!

    Počet recenzí je REKORDNÍ díky Fukově schopnosti, pracovitosti, vtipnosti a úspěšnosti!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten pocit, když už se ti fakt nechce dokončit film a radši děláš cokoliv jiného i když je to taky práce

      Vymazat
    2. Prokrastinace je podcenovana nemoc.

      Vymazat
    3. Tak to by predpokladalo vobec chciet ten film dokoncit, nie len ojebat ludi o prachy. Okrem toho Fukov dokument o zivote v Japonsku pred piatimi rokmi s vizualom zpred desiatich rokov fakt neznie ako nieco co chce niekto niekedy vidiet. Za tie roky post produkcie asi uz aj Fukovi doslo ze je patlal.

      Vymazat
    4. Anonymny zjavne v zivote necital ziadnu recenziu ked tieto Fukove autisticke zapisky povazuje za recenzie.

      Vymazat
  6. Dnes teda bída. Kdo takhle Frantu mučí? No nic, jdu si spravit náladu nějakým pěkným anime.. čau

    OdpovědětVymazat
  7. " dospělého diváka na tenhle film dostanete velmi těžko, neboť mu nemá co nabídnout."

    Otázka je, proč Fuku chodí na filmy pro děti. Jo aha, já zapomněl..

    OdpovědětVymazat
  8. Dvě slušné a odvážné hypotézy, protichůdné, leč obě nepochybně pravdivé:

    1. Leon Bilbo je Hana Fuka Hložková.

    2. Leon Bilbo je Standa By me Hložek.

    OdpovědětVymazat
  9. A ještě jedna hypotéza a jdu ...víte kam. Film natočil Ocelot, Diliny v ukázce jede na gepardovi. Gepard je takový větší ocelot. Znamená to, že Ocelot by chtěl být větší a vozit malou holčičku? Nepochybně ano!

    OdpovědětVymazat
  10. Kirikou nebyl špatný a pokud se nemýlím, obsahoval animované fullfrontaly.

    OdpovědětVymazat
  11. Nechce to někdo hecnout a založit kampaň na hithitu s cilem odjet do Japonska, natočit a vytvořit dokument, dejme tomu do tří měsíců a na začátku i na konci by byly titulky: "Takhle se to dělá Fuko!"?

    OdpovědětVymazat
  12. Chudák Revolver Ocelot, snad se pan Fuka poučí a dokončí svůj dokument tak, aby měl co nabídnout dospělému divákovi, protože děti už na youtube dávno sledujou větší cestovatelské mazáky.

    Jako turistická procházka po Paříži na přelomu století to může pro dospělého být poměrně přežitelný film s dítětem. Narozdíl od spratka zná osobnosti ve filmu a může pak doma dělat chytrýho u večeře, než se potomek po dvou minutách znudí a vrátí se očima k Hearthstone.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje možnost, že bude někdy publikován.