24.8.20

Recenze: Tenet - 70%

Christopher Nolan přichází se svým novým mega-opusem (dvě a půl hodiny!), který opět předefinovává realitu a tentokrát si hraje především s časem. Ale tak intenzivně, že aspoň pár měsíců nemá smysl natáčet další film o časových paradoxech...

Občas v recenzích píšu, že byste si o nějakém filmu měli číst co nejméně a vydat se na něj do kina, pokud spadáte do jisté škatulky. Pokud tedy spadáte do škatulky "Mám rád(a) chytré velkofilmy, především ty od Christophera Nolana", pak se rozhodně na Tenet vydejte.

I vám ale doporučuji, zjistit si o filmu předem co nejvíce, podívat se na trailery, přečíst si základní info o hlavních postavách, atd... Pořád nebudete ani zdaleka tušit, o čem film je, a pokud to neuděláte a Tenet se vám bude líbit, pak ho rozhodně budete muset vidět ještě jednou, pravděpodobně víckrát.

Byl jsem mentálně připraven na mindfuck, ale když se v 90. minutě filmu objevily v jedné scéně současně tři verze téže postavy, z nichž se některé (všechny?) pohybovaly proti proudu času a mluvily pozpátku, skoro jsem měl nutkání vzdát to, kapitulovat, nesnažit se to pochopit, a jen si to užívat.

Aneb, jak říká jedna z postav v úvodu filmu:

"Don't try to understand it. Feel it."

Budou tedy následovat nějaké spoilery, ale doporučuji vám si je přečíst, neboť vám usnadní návštěvu kina...

Hlavní hrdina filmu (hraje ho John David Washington a nikdy se nedozvíme jeho jméno) je supertajný agent, který při nevydařeném pokusu o vyřešení situace s rukojmími zjistí, že po celém světě zuří "nová studená válka", ve které jde o mnohem více, než o jaderné zbraně: A totiž o tok času!

Hrdina se dostane do ještě supertajnější organizace, a tam jsou mu předvedeny náboje, které "mají inverzní entropii", což znamená, že pro ně čas plyne obráceně. Tedy pokud vystřelíte z normální pistole (bez nábojů) do zdi, ve které je "inverzní náboj", tento vám skočí zpět do zásobníku. Pokud nad ležícím nábojem umístíte svou dlaň a upřímně si pomyslíte, že byste ho chtěli pustit z ruky, skočí vám do ruky.

A nejde jen o náboje. Tato supermegatajná organizace (která se pravděpodobně jmenuje "Tenet", ale možná ne) má ve svém držení mnoho dalších předmětů a částí předmětů, které mají "inverzní entropii" a byly tudíž vyrobeny v budoucnosti, odkud "dopluly" proti proudu času do naší současnosti. To všechno se děje proto, že někdo z budoucnosti chce zničit naši současnost, v čemuž mu musíme zabránit.

"Don't try to understand it. Feel it."

To jsem vám přibližně popsal asi první pětinu filmu (tedy 30 minut). A dál je to všechno ještě mnohem, mnohem, mnohem divnější. A hlavně komplikovanější. A tím myslím "komplikovanější pro diváka".

V Tenetu každou chvíli probíhají střelhbité dialogy, ve kterých někdo někomu předkládá velké kvantum nových informací, které zdánlivě mají minimální souvislost s tím, co se dosud dělo, ale které budou za pár desítek minut naprosto nezbytné pro pochopení toho, co se na plátně děje.

Tenet vyžaduje, aby mu divák věnoval svou neustálou a nepolevující pozornost, což je po těch dvou a půl hodinách už dost únavné. O to únavnější, že jeho základní premisa (s "inverzní entropií") dává Nolanovi příležitost používat extrémně složité časové paradoxy, které nedávají smysl (a ani ho dávat nemohou, jak několikrát konstatují hrdinové filmu), ale přesto je potřeba pochopit, co jimi v danou chvíli režisér chtěl říct / naznačit. A o chvíli později může totéž fungovat jinak, "protože paradox". Například když založíte požár s "inverzní entropií", způsobíte tím v normálním časoprostoru mráz. OK, ale pokud to tak je, měly by z toho vyplývat tucty jiných podobných paradoxů. A nevyplývají. Nolan se nesnaží nějak vědecky vysvětlovat, jak někdo může dávat objektům (i lidem) "inverzní entropii". Zaplať Pánbůh. Ale dle mého názoru se mu ani moc nepovedlo pořádně vysvětlit, jak se ta "inverzní entropie" v našem světě projevuje, co je pro ni "normální" a co je překvapivé. Inu, protože:

"Don't try to understand it. Feel it."

Film úžasně vypadá a zní. Jediným zjevným záporem pro mě byla hudba, ve které se Ludwig Göransson strašlivě snaží kopírovat Zimmera, ale nejde mu to a jen z toho bolí uši (při návštěvě IMAXu výrazně doporučuji špunty do uší). I když je vizuální podoba filmu skvělá, je (záměrně) o něco komornější než jiné Nolanovy spektákly. Jeho akční scény jsou snímány téměř dokumentárním způsobem, jako kdybychom sledovali autentické audiovizuální záznamy z těžkého života časových agentů. Obsazení je slušné, avšak nikoliv úžasné, a největší radost mi udělal Kenneth Branagh v roli ruského obchodníka se zbraněmi, který tak strašlivě přehrává, až je to legrační. A Tenet humor potřebuje, protože se místy bere až příliš vážně a snaží se příliš mnoho vysvětlovat. Kdykoliv se může stát cokoliv. A v této souvislosti jsem si také uvědomil, že vzhledem k tomu, co mohou hrdinové filmu provádět s tokem času, jsou některé jejich plány až nesmyslně překombinované. Pokud jsem je tedy pochopil, což nemohu stoprocentně tvrdit...

Je hezké, že se po mnoha měsících abstinence dočkáme v kinech pořádné podívané, která je slušně sofistikovaná. Nebo to aspoň docela úspěšně fejkuje.

Tenet je TimeCop pro diváky, kteří se domnívají, že TimeCop je pro ně příliš hloupý.

P.S: Z Tenetu jsem si odnesl především hluboké přesvědčení, že by Christopher Nolan měl natočit bondovku. Bez časových paradoxů.

81 komentářů:

  1. No fajn, Franto, ale pořád jsem nepochopil, proč cenzuruješ komentáře. Abych tě citoval: "Jsem proti cenzuře v jakékoliv podobě". Ale není to pravda. Čili jak, jsi lhář?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To proto, že Franta používá rétorickou inverzní entropii.

      Smazat
    2. To neni cenzura, to je pokus o spamovy filtr vytrollenych trollu. Vytrolleny troll je neco jako hovno bez zapachu. A co s takovým hovnem?

      Smazat
    3. Je to trapna cezura. Fuka sa predsa trollit nenecha, on bol master troll ked ostatni este nevedeli co je to internet.

      Smazat
  2. Nectu, urcite je tam spousta spoileru, ktere jsou podle frantiska uz v trailerech.

    OdpovědětSmazat
  3. Cili podle Nolana k nam dokument o Tokiu cestuje z budoucnosti nebo uz odcestoval do minulosti. Hmmm.

    OdpovědětSmazat
  4. Frantisek "film reviewer" Fuka siel na film a mal problem ho pochopit. V kalendari sa tento den oznacuje ako pondelok.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem na tom byl ve středu (tedy včera) a mám pocit, že je úplně jedno, který den na to půjdete - je to dobře řemeslně zvládnutá slátanina Jamese Bonda (bez Bonda) a pár dalších sci-fi filmů, která selhává v naprosto zbytečných okamžicích. Když už se pustí někdo do tak odvážné myšlenky a pak ji nedokáže důsledně předvádět (i když se to snaží i vědecky vysvětlovat a né že né), je to smutný.

      Smazat
    2. A dávat hrdinům tak přízemně lidské motivace, když jde o tolik, to fakt budilo dojem hodně levné bondovky. Hlavní záporák může prakticky cokoliv, ale zároveň je to troska bez hlubší životní filozofie, která trucovitě touží "stisknout červené tlačítko" (pomyslně). Nevím - fakt mám pocit, že kinematografie už je trochu dál a tohle jsou spíš motivy bondovky ze 60-tých let. Neříkám, že to není reálný (viz střelec v opavské nemocnici nebo bohumínský žhář, ale je to vlastně nezajímavý a takovýhohle filmu až nedůstojný. Antická tragédie to tedy fakt nebyla.

      Smazat
  5. "Kdykoliv může stát cokoliv". Tahle věta mi roztočila závity víc než samotná časová inverze. Ale chápu: Don't try to understand it, feel it!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ze kdykoliv muze stat cokoliv je Fukuv trademark. Podle jistych zdroju na internetech by Fuka "furt mrdal". Ma to v genech, protoze jak rekla jedna milenka stareho pana Fuky, kdyz ho potkala se zenou: "Fuka mrdat, to jo, ale zdravit (resp. dokoncit projekty u Fuky ml.), to né."

      Smazat
    2. Mám pocit, že si to heslo změnil na "mrdat na to, to jo.."

      Smazat
  6. Oh, niečo sa muselo stať, že Nolanovi prestal(?) komponovať Cimr (a nemám na mysli kolegu Jarda). Inak mám dilemu: Nolan je síce záruka, lenže Drakula zo Súmraku je ako afroamerický penys v konečníku. Nedá sa vyzmizíkovať ako dopadol Kevin Spacey? A mal aspoň na ksichte rúšku? Je to ťažké chalani...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Stalo se jen to, že Zimmer měl moc práce s hudbou k Duně a tak na Nolana neměl čas.

      Smazat
    2. Zimmer neni one man show. Má pod sebou stádo skladateľov, ktorí za neho skladajú hudbu (a on iba konzultuje), ak prod. nemá dostatok $$$. Lenže v tomto prípade sa nedialo ani toto. Možno ten druhý prístup nechcel Nolan, who knows. Lebo Interstellar OST sadol k filmu ako šerbel na zadok.

      Ale aj tak sa mi tento film nejako nepozdáva, veď uvidíme...

      Smazat
  7. Taky se vám plete Tenetu a tinitus?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ne, mně se to plete s telnetem, což je naprosto totál ultra edgy.

      Smazat
    2. Ne, plete se mi to s tetanus.

      Smazat
    3. Teď se mi to začlo plýst s titánus

      Smazat
  8. Nectu. Fuka urcite vyspoileroval nejake zasadni veci jak u Ramba V zvrat v treti ctvrtine filmu s tim, ze je to "hned na zacatku" a nebo "ukazane v trailerech".

    OdpovědětSmazat
  9. Opakovaně nechápu, co si představit pod tvrzením "snaží kopírovat Zimmera, ale nejde mu to". To jako jak, že používá stejný postupy ale výsledek má horší? A není to jaksi úplně normální jev, kdy jeden hudebník dělá horší skladby, protože je míň schopnej, míň invenční? Můžeš mít třeba stejnej školní základ, pustíš se do stejnýho žánru, bude to znít prostě podobně. Tomu se neříká kopírování.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, používá stejné postupy jako Zimmer dost uinikátně použil v Temném rytíři / Inceptionu / Dunkirku, ale výsledek je horší.

      Ano, je normální, že méně schopný hudebník dělá horší skladby. Není úplně normální, že se snaží takhle kopírovat schopnějšího, ale úplně nečekané to taky není.

      "Stejný školní žánr" s tím nemá nic společného, o žánru nic nepíšu. To, co Zimmer skládal pro Nolanovy filmy, se neučil v žádné hudební škole, proto je to originální.

      Smazat
    2. Nejlepsi je pouzivat postupy jako Fuka. Tj. na vse se vysrat a jit hrat hru.

      Smazat
  10. Slovo "uinikátně" neexistuje, zeptej se paní učitelky, kterou máš doma. Předchozí Nolanův film má český distribuční název Dunkerk, ne Dunkirk. To by sis jako překladatel mohl zjistit. A vůbec celá ta první věta je stylisticky špatně. Neumíš česky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A taky má Nolanův film český distribuční název "Počátek", ne "Inception", že jo...

      Smazat
    2. Pozor, pozor, nemáte aktuální informace. František už není překladatel. Překládání omezil již před lety, aby měl více času na dokument o Japonsku. František je nyní kinař. Kinaři jsou lidé co můžou do kina se psama.

      Smazat
    3. Franto uklidni se, jaký bude oficiální název tvého filmu, pokud ho vytvoříš? Nechceš něco změnit? Ten původní trademark je za ty roky docela profláklej.

      Smazat
  11. František byl někdy překladatel?

    OdpovědětSmazat
  12. Franto, můžeš se čertit, jak chceš, ale jednu věc ti řeknu. Byl jsem svého času na projekci filmu Grandhotel Budapešť, v rámci níž byla tiskovka s Wesem Andersonem a dalšími. Ty jsi to tam tenkrát "překládal". Hele, něco tak zoufalýho jsem v životě nezažil. Lidi, kteří na rozdíl od tebe OPRAVDU umí anglicky, se chytali za hlavu, co je to tam za trotla. Většina věcí nepřeložených, část přeložených "tak ňák" a zbytek tvé trademarkové éééééé. Fakt šílený.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nesmysl, tam jsem byl taky a preklad byl zcela v poradku.

      Smazat
    2. Toto je odporna lez, a to hned z nekolika duvodu! Za prve;...no ted zrovna me nic nenapada, ale to neni podstatne! Podstatne je, ze Frantisek umi anglicky naprosto vynikajicne!

      Smazat
    3. Verbal Kint v Obvyklých podezřelích tvrdil, že nejlepší trik, který ďábel kdy předvedl, bylo přesvědčit svět, že neexistuje. Jenže Fuka předvedl ještě lepší trik. Přesvědčil totiž spoustu lidí, že umí anglicky.

      Smazat
  13. Sorry, ale podľa zavedeného medzinárodného konsenzu sa hovorí "don't try to understand it. Fuck it."

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je přesně můj přístup k Nolanovým jakoby chytrým filmům.

      Smazat
  14. Preistotu uvediem politicky korektnú formu: Sorry, ale podľa zavedeného medzinárodného konsenzu sa hovorí "don't try to understand it. F&#k it."

    OdpovědětSmazat
  15. Takže další nabubřelá a rámusem zahlcená splácanina beze smyslu a logiky, jako bylo Inception a ta věc s kosmickýma loděma na přehradě, o které jsem už zapomněl, jak se jmenovala. Kamil Fila z toho byl prej nadšenej - to dělaj ty anabolika, kterýma zahání deprese.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Asi máš na mysli Interstellar. Ten miluju - řezal jsem se při něm smíchy od začátku do konce. Nejzásadnější obohacení mého života byla informace, že červí díra vede do knihovny. Já tam chodím normálně dveřma, červí díru k tomu nepotřebuju. Předpokládám, že v Tenetu budou ještě výživnější fóry.

      Smazat
    2. Tu Filovu recenzi jsem četl a řekl bych, že do sebe musí ládovat ještě něco mnohem silnějšího.

      Smazat
    3. Když bereš antidepresiva jako Kamik, jsi nadšenej ze všeho: z kastrace mužské populace, aby se jim náhodou nechtělo dělat něco se ženami; z rušení americký policie, aby nikdo nestřílel černoušky při krádežích a vraždách; rušení seriálů, kde si někdo dělal srandu z kulturistů, co berou anabolika.

      Smazat
  16. Proč to vlastně dostalo jenom 70 %? To je ve fukoškále nic moc. Kvůli hudbě?

    OdpovědětSmazat
  17. To zni jak hrozna sracka, nejdu.

    OdpovědětSmazat
  18. aktuálně Tenet na čsfd: 86%

    OdpovědětSmazat
  19. Tak sem byl, ale nejak me to neoslovilo. Spis mi to chvilkama pripadalo, jako promo toho, co bych si mel za par mega koupit, dialogy vatozni, par povinnych ftipku. Takova Takova marketingova sracka s casem davam 40%, kdyby to nekoho zajimalo :-)

    OdpovědětSmazat
  20. U Inception jsem usínal - dokonce i u té "Call of duty" sekvence se sněžnýma skůtrama a bunkrem. A ten dlouhý intimní rozhovor Di Capria s manželkou ve chvíli kdy se všechno kolem bortí a šlo o každou setinu vteřiny mě fakt vytáčel. Ale Interstellar se mi docela líbil. Na Dunkirk jsem radši nešel. Jo a Memento je super! Tak to teď někdo zkompilujte a napište sem, jestli se mi bude líbit Tenet, ať vím jestli na to mám jít. Fukovy spoilery číst nebudu. Díky a páček.

    OdpovědětSmazat
  21. viděl sem to včera. je to remake tohohle: https://www.youtube.com/watch?v=AxY9oWBYL5U

    OdpovědětSmazat
  22. Františku, můžete napsat do svého CV, že zvládáte Anj alespoň na úrovni B2?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jestli "Anj" je "Anglický jazyk" a "B2" je nějaká oficiální certifikace znalosti jazyka, tak rozhodně nic takového nemám. Angličtinu jsem se učil naposled na vysoké škole (kterou jsem nedokončil).

      Smazat
    2. Preco nie? Vies dobre ze niesi ani dost pilny a uz vobec nie talentovany na to aby si to dohnal samostudiom.

      Smazat
    3. Rozumí hlavním myšlenkám autentických textů s konkrétními i abstraktními náměty, včetně odborné diskuse o oboru své specializace. Dokáže sledovat delší přednášku, v zásadě rozumí jednodušším filmům a seriálům v originálním znění, se základním porozuměním dokáže číst texty současné prózy.

      Dokáže se dorozumět plynule a spontánně s rodilými mluvčími, a to bez většího úsilí na obou stranách.

      Umí sestavit podrobnější, srozumitelný text o poměrně širokém okruhu témat, vysvětlit a obhájit stanovisko k aktuálním problémům, zdůvodnit výhody a nevýhody různých možností.[1]


      To bohuzel na Frantiska nesedi. Urivne B2 zdaleka nedosahuje a to ani v cestine.

      Smazat
    4. Ano pane Františku, většina zaměstnavatelů to vyžaduje.

      Smazat
    5. Tak v tom případě mě "většina zaměstnavatelů" nezaměstná. A...?

      Smazat
    6. Tak ono je mnohem víc důvodů, proč by tě nikdo nezaměstnal. Ale možná by ses mohl už konečně definitivně přestěhovat do Japonska, tam by třeba tvé "pracovní nasazení" ocenili.

      Smazat
    7. B. My sa nebojime o to kto ta nezamestna ale o to kto ta zamestna.

      Smazat
  23. Vůbec nic si o filmu předem nezjišťujte, proboha, překvapení jsou základem potěšení z filmu. Téma je velmi jednoduše vysvětleno, Nolan sice trochu přitvrdil, takže musíte dávat pozor a nepsat si poznámky do telefonu, neposílat holkám a klukům povadlé penisy a prsy přes WhatsApp. Pokud to někdo nepochopil, protože je starší, doporučuji obrátit se na chytřejší potomky nebo vnoučata, ať vám to vysvětlí po filmu.

    OdpovědětSmazat
  24. Stejna sracka jako inception a interstellar. To radsi znovu martian

    OdpovědětSmazat
  25. Těší mě, Františku a díky za vhled. Co se na to ale čistě pro radost podívat trochu komplexněji?
    "Začnu z uprostřed (z klíčového N oné zpětnovazebně se v čase postupně obousměrně zahušťující sítě (net) lidské existence TE-N-ET – Time Existence Net of Existence in Time): V tu chvíli, kdy se jedna reprezentace Kat z konkrétního bodu v budoucnosti rozhodla zabít v konkrétním bodě minulosti jednu reprezentaci svého muže Andreje Satora, vplétala do příběhu o přežití lidstva od toho bodu dál novou kauzální linku, s otevřeným průběhem a konsekvencemi. *** Pracovat s pevně vrženými kostkami minulosti („co se stalo, stalo se“) je v Nolanově narativu nutné a žádoucí jen tehdy, kdy invertovaný člověk postupuje proti proudu času. Libovolně na ně navazovat lze ve chvíli, kdy z určitého bodu navážete po směru času a vplétáte nový děj (jste tam tedy reprezentováni dvakrát, nebo třikrát, či vícekrát a každá vaše reprezentace má jiné povědomí o ději, jinou interpretaci, jiný obsah znalostí, a ta, která právě ví nejvíc, musí dbát, aby ji - sebe - nepoznala ta méně vědomá "já"). Měnit kauzální děj vplétáním nových kostek a vrhů („Co se stalo, stalo se, ale –“.) lze jak při pohybu proti proudu času, tak po proudu, ale proti proudu je to náročnější, protože pracujete s konsekvencemi, které nemůžete změnit, které proti vám vystřelují pevně dané – můžete ale měnit jejich význam a množit následky (přičemž zhušťujete a zesložiťujete další pohyb proti proudu času každému, kdo se o to po vaší intervenci znovu pokusí, i sobě samému pozdějšímu). *** Nolan se stručně řečeno snaží ztvárnit rozvíjení nelineárně kauzálního děje mnoha multiplikovanými postavami, a to i při vědomí, že lidské narativní a konsekvenční uvažování a chování je striktně lineární a nemůže být jiné - ale přitom si dokážeme do jisté míry představit, jak komplexní nelineární děje (zpětnovazebné, kdy budoucnost ovlivňuje minulost, viz teorie komplexity) probíhají. Vzhledem k tomu budou vůči filmu vždycky vyvstávat i jednoznačně nezodpověditelné otázky (vedle těch jednoznačně zodpověditelných); Nolan tento typ situací buduje na hypotézách, které nemají z naší pozice jednoznačné rozřešení, nicméně vždycky můžeme určit, které odpovědi nezapadají do množiny těch přípustných, čili konstruktivní a inspirativní dialog se nad filmem vést dá. *** S tím souvisí i to, že konec je de facto nekonečně otevřený (vždy se dá kamkoli vplést nová vše zesložiťující linka, pokud jsme dost bystří, abychom se neanihilovali jako nepřípustná, nekonzistentní interference) a nikdy nezjistíme ani konečnou pravdu o tom, kdo je tu ten v nejkomplexnějším pojetí kladný hrdina snažící se překlopit celé dění ve prospěch nesobeckého smyslu a pokračování života (klimatické varování a obvinění z budoucnosti ukazující prstem právě na naši generaci, která to na své lince „nevratně“ zkazila, určuje, že právě za našeho života se vede časová válka o to, jestli a čí život bude mít pokračování a trvání). Ačkoli [...] Víc mi to tu nedovolí publikovat, dočíst lze zde:
    https://www.csfd.cz/film/693159-tenet/komentare/?comment=11492505

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nejdůležitější věta: "víc mi to tu nedovolí publikovat".

      Smazat
    2. Zkoušel jsem někdo pastnout Cibulku nebo zkopaneho, jestli se vejdou?

      Smazat
  26. Čtení tohoto příspěvku jsem nedokončil.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi tu spravne, zde se veci zasadne nedokoncuji.

      Smazat
    2. Já už nedokončuju ani nedokončování..

      Smazat
  27. Františku. Zrychli prosím povolování příspěvků. Nastav si budíka, přidej práva žene nebo napiš jednoduchý program v jazyce Lua. O víc tě neprosím. Humor dodají jiní. Děkuji pěkně.

    OdpovědětSmazat
  28. Súhlasím s tým, že hudba je príšerná. V jednej scéne oblieta okolo troch diskutujúcich chlapíkov stojacich oproti sebe a v tom momente hrá nabušená intenzívna muzika jak keby išlo o kľúčovú vrcholnú scénu filmu. Hudobná "réžia" tohto filmu ma otravovala minimálne tak ako v "Meet Black Joe" s Bradom Pittom a Anthonym Hopkinsom. Škoda. Inak celkom chuťovečka, aj keď s poněkud plytkejším záverom.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jsi vožralej chlebec, nebo co? Píšeš nějak zmateně a s chybama

      Smazat
    2. Zestárlý maďarský Rom se vyjadřuje k moderní elektronické hudbě. No cimbál a housličky to nejsou, Chlebec, ale taky to není film o mrdání bez gumy v maringotce.

      Smazat
    3. Takže si při sledování zacpat uši a číst titulky?

      Smazat
    4. Ale ja milujem modernú elektronickú hudbu a na rozfiel od teba.si aj rád zatancujem Milouši.

      Smazat
  29. V jaké scéně se objevily současně tři verze téže postavy? Nic takového si nevybavuji..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ve scéně, kdy je postřelena Kat, jsou, pokud si dobře pamatuju, tři Branaghové.

      Smazat
  30. Ten cernoch v hlavni roli nebyl dobra volba.

    OdpovědětSmazat
  31. Rádoby intelektuální odpad. 3/10

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Presne tak, dasli prekombinovana radoby mindfuckovina

      Smazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.