11.10.22

Vertical Entertainment: Proč už nerecenzuji tolik jejich filmů

Tento blogpost není recenze a je poměrně dlouhý a klikatý (což je potřebné, aby každý čtenář pochopil mou motivaci, proč tohle celé píšu).

Dalo by se říci, že jsem začal "profesionálně" recenzovat filmy v první polovině 90. let minulého století, tedy asi před 30 lety. Tehdy totiž vyšly moje první recenze v časopise Cinema. Byl jsem na ně tehdy patřičně pyšný a dodnes jsem vděčný tehdejší šéfredaktorce Ivě Hejlíčkové za to, že mě nechala do Cinemy psát a vysvětlovala mi, co mám zlepšit, protože dnes vidím, jak hrozné ty moje tehdejší recenze byly.

Od té doby jsem recenzoval filmy pro různá tištěná, zvuková, audiovizuální i internetová média. Někdy za peníze, někdy pro zábavu, většinou v nějaké kombinaci toho obojího.

Celou tu dobu, od samého začátku, pro mě bylo důležité, abych film hodnotil pouze na základě toho, jak se mi (samozřejmě subjektivně) líbil a aby moje recenze nebyla nijak ovlivněna tím, jaký vztah mám s tvůrcem / distributorem filmu. Tohle je obzvlášť v mém případě značně zrádné, protože v minulosti docházelo (a dodnes občas dochází) k tomu, že recenzuji například film, který jsem překládal (a dostal za to de facto zaplaceno od jeho distributora), nebo film, pro který jsem nějakým způsobem pracoval na jeho reklamní kampani (a ne vždy za to dostal zaplaceno).

Na této své "recenzentské integritě" si velmi zakládám, neboť ji považuji za jednu z hlavních deviz svých recenzí. Když například před mnoha lety vyšel kdesi online článek o tom, že "František Fuka má podezřelou tendenci kladně hodnotit ty filmy, které překládal", úporně jsem se dožadoval příležitosti k reakci a vysvětlení, že jde o záměnu příčiny a následku, neboť si k překládání vybírám převážně ty filmy, které se mi líbí (až poté, co jsem je viděl).

Nemám problém s tím, že moje recenze jsou označovány za amatérské, subjektivní, podhodnocené, nadhodnocené, ignorantské nebo cokoliv jiného. Mám problém s tím, pokud si někdo myslí, nebo dokonce veřejně tvrdí, že jsou moje hodnocení jakkoliv ovlivněna tím, co mi tvůrci / distributoři filmů někdy darovali, jak kvalitní byla hostina na premiéře, nebo jak moc mě někdo z nich nenávidí.

A teď (opět nutná) odbočka trochu jinam:

Recenze filmů vznikají v naší zemičce většinou tak, že se nějakou dobu před zdejší premiérou (několik dnů až několik týdnů, v minulých desetiletích i několik měsíců) koná takzvaná "novinářská projekce", na kterou český distributor filmu nebo jeho tvůrci pozvou novináře, aby film mohli vidět a včas o něm napsat. To, jestli je někdo na takovou projekci pozván, závisí pouze na libovůli toho, kdo ji pořádá. Pokud máte novinářský průkaz nebo třeba vlastníte velký celostátní měsíčník, neopravňuje vás to k tomu, že se můžete zúčastnit novinářských projekcí. A naopak: Na novinářské projekce je zváno i mnoho lidí, kteří novinářské průkazy nikdy neměli a/nebo o filmu už mnoho let nic nenapsali. Název "novinářská projekce" je tudíž poněkud zavádějící, ale je to zavedený název, takže ho budu nadále používat. Obecně ale platí, že pokud distributorovi napíšete a prokážete, že jste někdy něco v jakékoliv podobě napsali o filmu, zařadí vás většinou okamžitě na svůj mailing list a začne vás zvát na projekce, neboť ho to nic nestojí (kino není nikdy plné) a každá publicita se mu hodí.

Za těch třicet let se mnohokrát stalo, že se nějakému distributorovi nebo tvůrci nelíbilo, jak (nebo jakou formou) jsem jeho film ohodnotil (nebo - v posledních letech - ohodnotili společně s drahou polovičkou). Někdy mi to dal na vědomí a chtěl něco jako "vysvětlení", jindy prostě jen došel k názoru, že nechce, abych dál psal o jeho filmech, čehož nejsnáze dosáhl tím, že mě prostě přestal zvát na novinářské projekce. Z historie například vybírám:

  • Intersonic v roce 1995 nechtěl, abych pro Cinemu recenzoval film Mortal Kombat, protože z mé recenze filmu Street Fighter získal mylný dojem, že nenávidím filmy podle bojových videoher (Iva Hejlíčková jim tehdy vysvětlila, že já jsem naopak ten nejvhodnější člověk v Cinemě k recenzi takového filmu). To bylo vtipné.
  • Producent Tomáš Hoffman, Marketing Director Marek Jeníček nebo dramaturg Jaroslav Sedláček (které všechny pokládám za své přátele) mi několikrát dali najevo, že jsem ve své recenzi nějakého jejich filmů zcela mimo. To zcela respektuji a nemohu s tím bohužel nic dělat.
  • Pavel Göbl, režisér filmů Veni, Vidi, Vici (20%), Gorila (50%, odporná prsa) a Kovář z Podlesí (10%), výslovně zakázal mou účast na projekci svého nového filmu Odborný dohled nad výkladem snu. To bylo objevné, protože jsem se až díky tomuto oznámení dozvěděl, že tento film existuje a že je pokračováním nějakého jiného jeho filmu, který jsem také neviděl.
  • Po rozsáhlejší neshodě okolo mé recenze filmu Čtyři Slunce na mě zanevřela PR firma jeho producenta, což vedlo k pikantní situaci, kdy mě tato firma přestala zvát na všechny projekce, které organizovala (i pro jiné producenty), následkem čehož mi tvůrce oblíbené filmové série "Trabantem ..." smutně napsal, proč jsem nepřišel na projekci jeho nejnovějšího díla, nevěda o tom, že mě ona PR firma (kterou si najal pro tento film) dlouhodobě nezve.
A samozřejmě mohlo dojít k mnoha dalším podobným událostem, o kterých dodnes nevím, protože jsem nikdy neměl vyčerpávající přehled o všech existujících českých distributorech, producentech a PR agenturách.

A teď už konečně k tomu, proč to celé tak obšírně píšu

Jedním z našich větších distributorů je společnost Vertical Entertainment, která do našich kin uvádí především filmy od Warner Bros. (např. sérii Fantastická zvířata, DC comicsové filmy atd.). Vertical Entertainment existují mnoho let a mnoho let mě zvali na své projekce (mnoho desítek filmů).

Jediná komunikace, kterou jsem s nimi v posledních letech měl (kromě rutinního potvrzování pozvánek na projekce) spočívala v tom, že jsem je v říjnu 2021, u příležitosti Duny, poprosil, aby na projekce začali oficiálně zvát i mou drahou polovičku (neboť jsme začali na FFFILMu recenzovat jako dvojice, formou dialogu). Což udělali a začali nás zvát oba.

Koncem února 2022 jsem si všiml, že se blíží česká premiéra nového Batmana a napsal jsem do Vertical Entertainmentu dotaz, kdy bude novinářská projekce. Na to mi odpověděli, že projekce už byla. Domníval jsem se zpočátku, že šlo o technický problém s našimi emaily (těsně předtím jsem totiž měnil naše SMTP a POP3 servery), ale na můj následný nechápavý dotaz mi velmi jasně odpověděli, že nám pozvánky neposlali. A neposlali nám od té doby žádné další.

Měl jsem různé teorie, proč nás přestali zvát (jistě vás nějaké taky napadnou, například v souvislosti se změnou formátu FFFILMu nebo s našimi posledními hodnoceními jejich filmů), ale jsou to všechno jen teorie (nebo aspoň tehdy byly). Důvod mi nikdy oficiálně nesdělili a kdybych se aktivně nezeptal, tak by mi ani nesdělili, že nás přestali zvát.

A na tomto místě musím (znovu) zdůraznit, že Vertical Entertainment mají naprosté právo přestat kohokoliv zvát na svoje novinářské projekce a to z jakéhokoliv důvodu, nebo i zcela bezdůvodně, prostě protože se jim chce.

Ale pokračujme (vydržte, už se to blíží):

Takže jsme většinu filmů Vertical Entertainment od února 2022 neviděli a nerecenzovali, s výjimkou těch několika, které nás zajímaly natolik, že jsme na ně šli do normálního kina za normální peníze (např. Elvis, který se nám velice líbil).

No a předevčírem jsem zcela náhodně z přehledu premiér zjistil, že právě Vertical Entertainment budou letos v listopadu do našich kin uvádět Spielbergův film Fabelmanovi, což je jeden z mála titulů, na které jsem se v posledních měsících opravdu těšil. (Dříve jsem to netušil, protože v USA ho distribuuje Universal, nikoliv Warner Bros.)

To ve mně rozjitřilo vzpomínky na Vertical Entertainment a napsal jsem jim email následujícího mírně provokativního znění:



Očekával jsem, že na něj nebudou reagovat, nebo mi (v lepším případě) napíší něco ošklivého, z čehož si budu moci odvodit něco více o důvodech našeho nezvaní na projekce.

K mému velkému překvapení ale dorazila následující odpověď:


Každé psané slovo je možné chápat různými způsoby, ale v tomto případě mě nenapadá jiný výklad těchto vět, než že si Vertical Entertainment přeje, abych o jejich filmu psal pouze tehdy, pokud se mi bude líbit.

Jedna věc je, že zásadně nesouhlasím s tím, že "pokud se mi film nelíbil, není potřeba o tom mluvit / psát". Nejen z důvodu, že bych pak jezdil do kina zbytečně, ale především proto, že takhle moje recenzování nikdy nefungovalo a nechci, aby fungovalo.

Druhá (pro mě ještě zásadnější) věc ale spočívá v tom, že pokud bych za tohoto stavu věcí nadále chodil na jakékoliv projekce Vertical Entertainmentu (ať už by šlo o Fabelmanovy nebo o nějaké případné další), tak bych si už nikdy nemohl s klidným svědomím říct, že moje hodnocení jejich filmů není nijak ovlivněno tím, co si Vertical Entertainment přeje.

A konečně, pokud bych na jejich projekce chodil, a tento jejich email by někdy v budoucnosti jakýmkoliv způsobem pronikl na veřejnost, znamenalo by to znehodnocení mé recenzentské integrity minimálně pro všechny filmy Vertical Entertainmentu od listopadu 2022 a já bych nemohl nijak přesvědčivě argumentovat, že "jsem k tomu jejich emailu rozhodně nepřihlížel".

Takže mi z toho jako jediné možné řešení vyplývá, že na projekce Vertical Entertainment nebudeme chodit, i kdybychom od nich pozvánky dostávali a budeme jejich filmy recenzovat, až když budou v našich kinech nebo se mi poštěstí je zhlédnout dříve někde jinde (což občas legálně jde). Samozřejmě to také znamená, že těch recenzí bude méně (tedy víceméně stejný mód jako poslední půlrok).

P.S: Netuším, do jaké míry jde o rozhodnutí společnosti Vertical Entertainment a do jaké míry o osobní aktivitu marketingové manažerky Ing. Alice H., která byla jedinou osobou, se kterou jsem v posledních několika letech (tedy i letos v únoru) v této společnosti komunikoval (pouze emailem, osobně ani po telefonu jsem s ní nikdy o ničem nemluvil, resp. nevzpomínám si na to). Do struktury společnosti nevidím.

P.P.S: Netuším, jestli něco podobného Vertical Entertainment sdělil i nějakým jiným recenzentům a nechci naznačovat, že se to stalo.

P.P.P.S: Některé části textu jsou psané v jednotném čísle, ale probíral jsem to všechno podrobně s Ilčou a má na věci stejný názor.

Dodatek 13.10.: Po zveřejnění tohoto článku mi Ing. Alice H. e-mailem vyjádřila nelibost nad jeho existencí. Nabídl jsem jí, že mohu pod článkem zveřejnit její připomínky k jeho obsahu. Tohoto návrhu nevyužila.

79 komentářů:

  1. Tvůj email Alici mi připadá stejně pochybný, jako pak byla její odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo. Byť to tak nebylo míněno, vyznívá to trochu jako ´když mě začnete zase zvát, je velmi pravděpodobné, že se mi vaše filmy budou líbit´. Tento článek je nejspíš snahou si to s Alicí H. vyjasnit.

      Vymazat
  2. Aww. Ale nehladiac na tieto trampoty, stastne vyrocie! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nekaz si tymto vyrocie. My tych par holyudskych blbosti ozelieme.

    OdpovědětVymazat
  4. Ak by som písal iba o filmoch, ktoré sa mi páčili, väčšinu času by som musel byť ticho - čo by určite potešilo Anonymních gaylordov, ale rozhodne by to nepotešilo moju dušu. Ale je pravda, že ľudia, ktorí IBA kritizujú a vo všetkom hľadajú chybu, by mohli dostať rakovinu hrubého čreva, aby bol od nich pokoj..

    OdpovědětVymazat
  5. Nechat se zvát na projekce, navíc na vlastní žádost včetně doprovodu, mi přijde dost zvláštní. Je to podobně divný jako dostávat hry na recenze, neřkuli účastnit se rautu na speciálních akcích s dárky. Nutně to musí recenzenta zavazovat. Choďte si do kina na co chcete, klidně s celou rodinou, když si to platíte a pak bude recenze autentická. To mi přijde cennější než "hodně recenzí a dřív, včetně hromady hnoje, na který bych za svoje nikdy nešel"

    OdpovědětVymazat
  6. Tehdy jsi nevypadal spokojene.

    OdpovědětVymazat
  7. Vychadza mi z toho ze by si mal proaktivne napisat tuto otazku kazdemu distributorovi, aby neboli tvoje pevne moralne zasady v konflikte. Pretoze ako sam pises, moze to platit u kadekoho len ty o tom nevies, lebo s nimi de facto niesi v kontakte. A nehovor mi, ze ti ta neistota nenahlodava tvoje poctive svedomie. Zamysli si sa ci ta "nahodou" nepozyvaju zasadne len na tie filmy, u ktorych je sanca ze das vysoke hodnotenie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavé téma (ať už to myslíš jako srandu nebo ne). Pokud mě někdo zve selektivně jenom na gay komedie (například), tak je to zcela v pořádku, pokud je smířený s tím, že o některých z nich napíšu, jak hrozně gay jsou.

      Vymazat
    2. Alebo je to hlavne tym ze gay komedie hodnotis kladne, bez ohladu co o nich napises. Ale vychadzam iba z toho ako si opisal tento konkretny pripad a samozrejme mozem si na zaklade toho robit mylne zavery a predpoklady.

      Vymazat
    3. Mimochodom, s kym si si pisal ked si riesil domnele problemy s mailovou schrankou? Lebo odpoved pani Alice nevyznieva ze by mala problem vas pozvat, bez ohladu na hodnotenie.

      Vymazat
  8. Jéé psaný text. Ani se mi to nechce číst ať si to hned nevyplácám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Původně jsme to chtěli nahrát opět jako podcast, ale pak jsem došel k názoru, že potřebuji, aby to bylo všechno opravdu exaktně formulované. A zabralo mi to přes dvě hodiny...

      Vymazat
    2. Díky za to. Chápu, že je to časově nesrovnatelně náročnější.

      Vymazat
    3. Dvě hodiny života věnované obhajobě vlastní morální integrity jsou užitečně strávené dvě hodiny života. A navíc je dokázáno, že když chceš, dokážeš vyplodit kvalitní text na úrovni krátké eseje (a dokonce bez pravopisných chyb), o čemž tady už mnozí pochybovali.

      Vymazat
  9. Je to zajímavé téma. Hlavně zjištění, že na novinářskou projekci se dostane leckdo, i ten kdo fakticky recenze netvoří. Že bych taky zkusil někam napsat? :-)
    Ještě dotaz - teoreticky, kdybys uváděl do kina svůj film (nebo kdybys distribuoval film nějakého svého kamaráda), udělal bys novinářskou projekci? A víš, koho bys v takovém případě pozval?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud bych nějaký film uváděl do normální filmové distribuce, pravděpodobně bych se velmi snažil (ve spolupráci s distributorem), aby ho novináři viděli a mohl vyhrát různé slavné ceny. Soukromá projekce v menším kině nestojí moc (max pár tisíc Kč) a existují různé složité bartery... Zajímal jsem se o to v souvislosti se svým filmem (stále nedokončeným!)

      Vymazat
    2. Tak to je skoda ze ti premieru v kine skazil covid, ale aspon vies dobuducna.

      Vymazat
  10. Řekl bych že není třeba v tom hledat nic hlubokého :) Já jsem (až skoro ve svých 50 letech) vypozoroval, že naprostá většina populace jsou kreténi, sobci, naprosté hovada, ignoranti a nekompetentní debilové. Že má paní Alice před jménem Ing neznamená že není subjektem této poučky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mm-hmm, všichni "jsou kreténi, sobci, naprosté hovada, ignoranti a nekompetentní debilové", len ty si lietadlo = redflag. Na takých ako ty, si treba dať sakra pozor..

      Vymazat
  11. Na Fabelmanovi bych šel, bez ohledu na recenze...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, Paul Dano is g8.. Netuším, kto boli Fabelmanovi, ale podľa mena sú od nás. Takže sú tiež g8. Aj Spielberg je od nás, takže film bude určite g8..

      Vymazat
    2. Geight? To je nejake narecie?

      Vymazat
    3. G8 = gayed. Příčestí trpné od "to gay [someone]". Příklad: "I gay you" = "já tě zteplím". "Paul Dano is g8 [gayed]" = "Paul Dano je zteplován".

      Film bude evidentně g8 návštěvou Mr Lišky.

      "I gayed your milkshake, boy!"

      Vymazat
    4. Breaking news: "V centre Bratislavy strelec chladnokrvne vystrieľal dva zásobníky na dvoch gaylordov v gay bare Tepláreň." #nojoke #jasomtonebol

      Vymazat
    5. Vieme ze si tam nebol, inac by si bol zastreleny.

      Vymazat
    6. Breaking news: ukázalo sa, že vraždil nejaký zakomplexovaný, frustrovaný 19 r. pomätenec. Takže aj my máme svojho Brejvika..

      Vymazat
  12. Pro nás pomalejší, myslíte, že kdybyste dál chodili na jejich projekce a nehodnotili pozitivně, že by vás přestali zvát? Nemělo by spíš smysl si to nějak jasně vykomunikovat se slečnou, že by vás normálně zvali a nechali vám přitom volné ruce? I když teď už je na to asi pozdě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodili jsme na jejich projekce, hodnotili podle svého uvážení a tento stav jim zjevně nevyhovoval, protože nás přestali zvát.

      Vymazat
    2. A nebylo duvodem, proc vas prestali zvat, ze jste se na projekcich neslusne chovali?

      Vymazat
    3. Nechcem byť hnidopich, ale Alice píše "ráda vás pozvu". Je normálne, aby sa vyjadrovala, akoby jej patrilo Vertical Entertainment?

      Spomínam si na dávnu traumu, keď ma jedna mierne dezorientovaná slečna v banke obťažovala, že mám iný podpis, a preto "mi nedá peniaze". Moje peniaze!

      Vymazat
  13. Já bych se teda chtěl Alice zastat, protože si myslím, že za tou její odpovědí je prostě jen myšlenka, že není potřeba jí dopředu psát, jestli se ti film bude, nebo nebude líbit. Je to samozřejmě dost kostrbatá formulace, ale myslím si, že kdyby na tebe opravdu chtěla apelovat, aby jsi o tom filmu nepublikoval recenzi, pokud by se ti nelíbil, napsala by to jinak. Nehledě na to, že si jako marketingová manažerka distribuční společnosti musí být vědoma, že takový požadavek by byl rozhodně neetický a pokud by se dostal ven, mohl by tu společnost poškodit. Minimálně bych se to s ní pokusil vyjasnit, než bych dělal nějaké radikální závěry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ing. Alice mi pouze napsala, že jsem zrůda a zločinec, nic jiného si vyjasňovat nechtěla (zveřejnil bych to, ale asi nechce). Pokud mi nechtěla vyjasňovat nezvaní na projekce v únoru, asi mi to nechce vyjasňovat ani teď.

      Vymazat
    2. Alica mi začína pripomínať Kristen Bell z House of lies (nech ostaneme pri filme/seriáli). Mám dve NErečnícke otázky:
      1) že si "zrůda a zločinec" ti napísala pred alebo po zverejnení tejto kvalitnej krátkej eseje?
      2) a použila formuláciu "pane Fuko, vy jste zrůda a zločinec" alebo sa na to vysrala a skamarátila sa s tebou (jsi zrůda a zločinec)?

      Vymazat
    3. Nenapsala to přímo těmito slovy, ale smysl byl takový. Zveřejňovat přesné znění nebudu (aspoň zatím), protože mi psala především proto, že se jí nelíbí, že jsem její odpověď zveřejnil. Dokonce tvrdila, že to je protizákonné. :) K obsahu textu se vůbec nijak nevyjadřovala.

      Vymazat
    4. Neviem ako ty, ale ja považujem každý prijatý email za môj majetok. A teda si s ním môžem robiť, čo uznám za vhodné: vytlačiť, pridať do šanónu, preposlať známym, zverejniť na nástenke ap.

      Ale pozitívna správa je, že chodí na tvoj web. Alebo vie, že si chladnokrvná zrůda a zločinec :o) a pre istotu čekla tvoj web. Alebo ťa nejaký smrad udal a napísal jej, who knows..

      Vymazat
    5. Pro "každý email" to neplatí, ale v tomto případě to platí. Radši jsem se před publikováním radil s právníkem.

      Nevím jak často chodí na můj web, ale dozvěděla se o tom článku, protože jí o něm přišel email od nějaké zdejší dobré duše (Leon Bilbo apod.)

      Vymazat
    6. To mi pripomína túto scénu z Fargo:
      https://www.youtube.com/watch?v=BLnlbf1P8Xo

      Tým samozrejme nenaznačujem, že si močil do nádrže Ing. Alice H. Je to len prímer :o)..

      Vymazat
  14. Tys začal cenzurovat komentáře i na vedlejším blogu? Děláš si prdel???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli je řeč o Fukafutokyu blogu, tak na něm jsem už mnoho měsíců nic nesmazal a jeho nastavení neměnil.

      Vymazat
    2. V tom případě mi vysvětli, jak je možné, že po napsání komentáře a kliknutí na ikonku "publikovat" vyskočí hláška,že komentář se objeví až po schválení. A dosud se mi tam ani jeden z komentářů z dneška neobjevil.

      Vymazat
    3. Tak jsem se tam podíval. Nastavení moderování bylo "Comment moderation: Sometimes". Což bylo takhle nastaveno odjakživa. Změnil jsem to na "Never", protože vás mám rád. Kromě toho jsem taky ručně zveřejnil 116 komentářů, které tam byly ve frontě "K moderování" a 190 dalších, které byly ve "Spam". Ale nezaručuju, že to budu pravidelně dělat. Doporučuji najít si k plodné diskusi vhodnější platformu.

      Vymazat
    4. Platforma neIng. Lempl Fuka je zatim pro fukology nejvhodnejsi platformou.

      Vymazat
    5. Nevyhrozuj atomovou valkou jako strejda Putin. Mame zalozni platformu, pokud hlavni selze ;)

      Vymazat
    6. Ty nechces aby sa diskutovalo o tvojom filme?

      Vymazat
    7. Nevadí mi to, ale nebudu věnovat z mého pohledu přehnanou námahu tomu, aby to nadále šlo. Což se týká této konkrétní diskuse na Fukafutokyu blogu. U jiných diskusí za jiných okolností na totéž téma to může být jinak.

      Vymazat
    8. Ty naposledy věnoval "přehnanou námahu" somrování peněz právě na ten svůj film, tak nevykládej nic o nějaký námaze. Ty, kterej celý dny hraješ hry a když se dokopeš k nějakýmu souvislýmu psanýmu projevu, neopomeneš zdůraznit, že ti to zabralo dvě hodiny. A co jako? Stejně se celý dny kopeš do prdele nudou.

      Vymazat
    9. Nech si ty urážky, anonyme. Víš prdlajs, čemu všemu se František věnuje. Kdyby ses trochu zajímal, tak víš, že například píše knížku o programovacím jazyku anebo dělá na programu pro tvorbu hudby. To jsou dost náročný věci. Co jsi dokázal ty?

      Vymazat
    10. Náhodou, zrovna nedávno jsem věnoval dost přehnanou námahu sekání zahrady.

      Vymazat
    11. Nemas nahodou roboticku sekacku?

      Vymazat
    12. Mimo jiné mám i robotickou sekačku. A když tato robotická sekačka seká zahradu, není to pro mě žádná námaha, natož přehnaná. Z čehož by si nejeden člověk vyvodil, že když jsem se nedávno přehnaně namáhal při sekání zahrady, nebylo to sekání zahrady robotickou sekačkou. A tak podobně.

      Vymazat
    13. Anonymní, robotická kosačka znamená, že kosíš ručne a pri tom sa hýbeš a vydávaš zvuky ako C-3PO.

      Vymazat
    14. Ale teraz mas urcite zahradu posekanu tak ze by ti mohol zavidiet nejeden Japonec.

      Vymazat
  15. zajimave je ze pokud bude film subjektivne spatny, tak by se o nem vlastne nemelo vubec mluvit a psat a tudiz nechapu podstatu terminu novinarska projekce. Kdyz nechci aby se o necem psalo.
    A ted off topic - gratulace k vyroci 1 roku bez jakekoliv zminky o nedokoncenem filmu

    OdpovědětVymazat
  16. To že Vás někdo informuje o tom, že není potřeba něco dělat snad ještě neznamená, že si přeje/nepřeje dělat cokoliv i jiného. Navíc si troufám hádat, že psaním takové běžné fráze a analýzou skutečného významemu paní inženýrka strávila podstatně méně času než vy. A i tak jste došel k chybému závěru. Takže bych byl rád, pokud tomu nebudete přikládat velký význam a budete na novinářské projekce nadále chodit a PSÁT o nich recenze. Díky.

    OdpovědětVymazat
  17. A když jsi měl v tom únoru ty technické problémy s emailem, nemohly být důvodem toho, že ti pozvánky přestaly chodit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, to určitě nemohly, protože v únoru mi Ing. Alice H. na můj dotaz odpověděla "Váš email nemá technickou poruchu, pozvánky jsme neposlali." Myslel jsem, že je to z článku jasné.

      Vymazat
    2. Nebolo jasne ze ti pisala ta ista osoba. Asi by to chcelo tri hodiny prace.

      Vymazat
    3. Jestli to není jasné z věty "...marketingové manažerky Ing. Alice H., která byla jedinou osobou, se kterou jsem v posledních několika letech v této společnosti komunikoval", tak to tam teda ještě doplním

      Vymazat
    4. Bolo by lepsie mat tu vetu tam kde je relevantna a nie niekde P.S.

      Vymazat
  18. Mně se ty audiorecenze nelíbí, neposlouchám je. Čili chápu, že už tě třeba nepovažujou za tak významnýho, aby tě zvali na novinářský projekce. Což je jejich věc, jak píšeš. Ale vázat pozvánku na projekci na kladnou recenzi je svinstvo. Slečna Alice je píča.

    OdpovědětVymazat
  19. Fuko, nekolikrat tento tyden jsi napsal, ze v Elden Ring muzes projet pul mapy, aniz bys nekoho zabil. To je naprosto daleko od pravdy toto tvrzeni. Asi v 25 procentech mapy narazis na sealed branu a potrebujes klic. Hned za ni je vejtah na Altus Plateau, kde potrebujes dve pulky talismanu. Oboji potrebujes vybojovat nejak. Az pak se da rict, ze mas pristup k polovine mapy. A myslim, ze talisman/klic k sealu je nasobne tezsi ziskat nez rybarsky prut v RDR2. Podle ceho selektujes vlastne tyto tve pozadavky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přesně tomu všemu před tím výtahem (t.j. včetně Caelidu a přístupného podzemí) říkám "Polovina mapy". Ty tomu říkáš "25 procent" asi proto, že se domníváš, že severozápadní zamrzlá oblast je tak velká, jak se tváří na mapě. Není. Do dvou třetin té oblasti nemůžeš vůbec vstoupit. Stejně tak skály kolem Altus Plateau jsou jen kosmetická grafika na mapě, nedá se do nich vstoupit. Kromě toho se navíc domnívám, že v Liurnii, Limgrave a Caelidu je mapa značně "hustší" a že se na ní vyskytuje více zajímavých věcí a postav na 1 m čtvereční, než za výtahem. A dále nemáš pravdu s klíčem a výtahem, z Liurnie na Altus Plateau se můžeš dostat oklikou přes doly, aniž bys navštívil Grand Lift a potřeboval klíč (medailon). Ale potřebuješ na konci dolů zabít ještěráka, takže ano, omezuje to tu "úvodní bez boje přístupnou oblast" skoro stejně jako ji omezuje výtah.

      Vymazat
    2. Ze tys tam s nenulovou pravdepodobnosti travil vic casu poflakovanim a nicnedelanim a na detailni pruzkum zbytku hry ses vykaslal (paralela s dokumentem?) jeste neznamena, ze ty oblasti tvori 50 procent hry. S Caelidem po sejmuti Radahna asi ano, ale to uz je midgame-late game, kde je spousta veci za lockem, pripadne mas problem, pokud jsi underleveled. Ano, muzes tam zkouset klickovat mezi draky a projektily kouzelniku, ale kdyz te jeden trefi, mas problem - nevim, nakolik je toto pro tebe zabavne, pro me tedy rozhodne zabavne neni klickovat v nezname oblasti plne tezkych monster, kdy se spousta veci zpristupni az po zabiti hlavniho bosse Caelidu, ktery je brutalne tezky na levelu pod 70 treba.

      Vymazat
    3. Sorry, fakt nerozumím. Do Caelidu se můžeš dostat velmi brzo (klidně na levelu 1) a volně se tam procházet bez boje, ale podle tebe se to nepočítá, protože se tam moc těžko bojuje?

      Vymazat
    4. Do Caelidu se dostanes bud pres bednu s kourem a okamzite se odtamtud snazis zmizet, protoze je to moc tezke, nebo muzes projet Limgrave a dostat se tam, pravda, ale opakuju, pokud nerozumis cesky, ze spousta veci se odemkne az po pokoreni Radahma (krater v Limgrave vznikne po jeho smrti napriklad), v tamnich bazinach te na nizkym levelu sejme kde co/poison effect, v horni oblasti te one hitne kdejakej drak, v kouzelnicke vesnici te sejme jedinej navadenej projektil a podobne. Rozhodne ten game design v teto oblasti neni takovej, ze te tam na levelu 1 vita s otevrenou naruci. V RDR2, ktere jsi kritizoval, nejsou levely a po uvodnim tutorialu v horach a vytvoreni prvniho kempu u Valentine muzes jit doslova kamkoliv na mape, aniz bys riskoval smrt od nahodneho tezkeho nepritele a muzes treba lovit vzacna monstra ci chytat vzacne ryby (pote co dostanes do inventare prut skrze tutorial s postavickou, u ktere sviti ikonka ryby - podle tebe problem).

      Mas proste double standards, u jedne hry tvrdis, ze muzes cestovat pres pul mapy (i kdyz to i s Caelidem pred smrti Radahna proste pulka neni - uz jen samotnej boj s nim probiha na otevrene plani, ktera je schovana za teleportem a zabira podstatnou cast Caelid mapy, ale nebudu to vse merit presne metrem). A i tve tvrzeni, ze v ostatnich oblastech je nahusteno mene contentu, je naprosto liche. Mimochodem i nejake lokace jsou zamcene za bossem v tech dalsich lokacich, ktere jsi zminil, napriklad uplny sever, pomerne rozlehly, za tim strasidelnym legacy dungeonem s chodicima rukama se otevre pouze po zabiti bosse v teto lokalite. V teto lokalite pak dostanes 3 questy, ktere se poji s odkrytim podzemni mapy pod Limgrave (coz ano, necelou pulku muzes nahodne objevit, velke podzemni mesto se ale otevre az po zabiti Radahna).

      No, proste ti jen nerozumim.

      Vymazat
  20. Františku, častokrát se chlubíš, že tvoje manželka je B. Ano to písmenko, které se vyskytuje v označení jisté komunity lidí (LBGT). Just saying ohledně tvého posledního Mastodon tootu. Kterej je fakt na poblití.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Být na tvém místě, nahlásil bych to a nechal smazat (po poblití). A je to "LGBT", ne "LBGT".

      Vymazat
  21. Ano, její mdle korupční poznámka byla nemístná, jakkoli vzhledem k její profesi zcela pochopitelná (viz Mlčení jehňátek "něco chceš, tak za to nějak zaplať"). Že však blockchainový milionář, proslulý svým sociálním autismem, takhle písemně podlézá marketérům, aby ušetřil za dvě vstupenky, a maskuje to rádoby vtipnou "žádostí", pak takto mimoděčně nalezené rádoby investigativní hovínko bez skrupulí zveřejní, a stráví dvě hodiny úzkostlivým popisem ničemného okamžiku svého bezcenného přežívání, to je neuvěřitelné! Nula sebereflexe, žádná empatie, nic než prach v prach...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje hlavní motivace k nasání toho emailu byla zjistit, proč nás přestali zvát. Že to bylo kvůli negativním recenzím, to byla až do její odpovědi jen dost nepravděpodobná teorie.

      Vymazat
    2. No dobře, ale u všeho zvažujme co a za jakou cenu, ona důvěřivě nadhodí téměř dětinský deal "omerta za projekci", nad to se přeci může silný muž povznést, o tom jsou přeci všechna ta sociální dramata a vypjaté westerny, že hrdina mlčky čelí i případným (v tomto případě velmi nepravděpodobným) následkům tím, že vezme na svá bedra kříž slabého a chybujícího zbytku světa, ne? Nebo proč vlastně chodíme do kina, abychom si odtamtud neodnesli žádné poučení?

      Vymazat
  22. Ak mali Vertical Ent. nejaký problém s Frantou a jeho recenziami, príde mi to od Alice ako dobre premyslený text, ktorý je prvoplánovo ústretový a kamarátsky, v druhom pláne potenciálne zdiskredituje FF a vedie k tomu, čo už sa dlhší čas deje, t.j. neúčasti na novinárskych projekciách, ale teraz už z jeho rozhodnutia. (koniec konšpi teórie :)
    ruky sú umyté

    OdpovědětVymazat
  23. FF, má tento příběh nějaké pokračování? A nemáš v úmyslu udělat jednu/obě z následujících věcí?
    - obeslat své kolegy s dotazem/informováním o tomto jednání. Třeba by bylo možné docílit hromadným nátlakem nějakou změnu (vyhazov píči).
    - napsat to V.E. mail na jinou (vyšší) pozici s dotazem, zda předmětné jednání (všechny maily píči) vyjadřuje oficiální stanovisko a přístup V.E. k recenzentům a zda je to dle nich v pořádku. Třeba by se tam někdo chytnul za nos a napsal píči, ať své chování přehodnotí, případně pokud je dle ní v pořádku, ať zváží své setrvání na té pozici.

    OdpovědětVymazat
  24. Alice Hubová je vypatlaná kráva, která nemá o filmu ani ánung. Prodávala nějakou kosmetiku a teď se bohužel dostala na pozici, kterou vůbec nezvládá. Vertical Ent. patří Rumunům, kteří ji platí, protože asi netuší, jak je neschopná, nebo je jim to fuk. Čím míň Hubová něčemu rozumí, tím víc se do toho sere. Jako Snaživec z té písničky od Kocába.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.