8.3.23

Audio recenze: Vřískot 6 [Scream VI] - 30%

Opět se to drží zcela stejného schématu. Není to originálnější, není to vtipnější, není to krvavější než předchozí díly. Není to vyloženě nepodařené, je to pořád totéž a už je to bohužel hrozně nudné.

24 komentářů:

1. Ahoj Franto, Tvoje recenze jsou čistě Tvojí resp. vaší záležitostí, na druhou stranu sem můžu napsat komentář, nebo otázku... tak Tě poprosím. Sleduju Tě od dob časopisu cinema, ale samozřejmě po těch letech si nevybavuji všechny Tvoje recenze. Já nevím jak ostatní, ale moc by mě zajímal váš pohled na filmy jako Kmotr, Lawrence z Arábie, Angry Men, Sunset Blvd., Vertigo, The Thing atd. prostě takovou tu klasiku nebo cult. Budete někdy dělat nějaký special, kde byste některé tyhle filmy projeli, nebo třeba nějaké tv shows jako Dexter, House M.D., Breaking Bad, Better Call Saul, Hercule Poirot, Mindhunter, Succession atd.? Díky D.

1. Můžu jednoznačně odpovědět na druhou polovinu otázky: Z těch jmenovaných TV seriálů jsem žádný neviděl a skoro určitě nikdy neuvidím. Pořád mám dost filmů k dohánění (např. jsem porád neviděl celého Kmotra a 12 Angry Men) a TV seriály jsou pro mě ještě o stupeň méně zajímavé. Jinak: Lawrence moc dlouhý, Sunset Blvd. a Vertigo fajn, ale dneska už moc staré, The Thing pořád nadčasová a super.

2. "TV serialy jsou pro me o stupen mene zajimave" - mene zajimave nez co? Filmy? Pokud tedy jsou pro tebe filmy "malo zajimave" a serialy jeste "mene zajimave", proc na to vubec koukas ty joudo? Jinak serialova tvorba je dnes uz jinde nez v devadesatkach na Nove Fuko. Uz to vypada podstatne lepe nez Xena princezna bojovnice nebo Walker texas ranger.

Napriklad zmineny Mindhunter ma dve pomerne kratke serie, obe naprosto vyborna zalezitost postavena na realnym interview s masovym vrahem Edem Kamperem (prakticky slovo od slova co rekl ve skutecnosti zazni v serialu). Zkouknuto doslova za vikend

Better Call Saul pak ma podle me naprosto luxusni kinematografii, lepsi nez v kinech. Herecke vykony a zapletka taky top. V dnesni dobe se proste ta nejlepsi filmova tvorba, nejlepsi napady a kreativita objevuje na streamovacich sluzbach a kdyz se podivam na ty vase "recenze" jen mi to dava za pravdu. Vriskot 6 je urcite mene snesitelna podivana nez kvalitni novodoby serial.

Paklize jsi narazel na Kmotra, ze je pro tebe "malo zajimavy", tak by ses mel asi na lurkovani kolem filmoveho prumyslu vykaslat uz uplne a radsi si uz jen hrat hry na gauci.

3. The Thing je trapný, nudný, vyčpělý béčko.

4. Nevim, Xenu ani Texas Ranger jsem nevidel

5. Chtel bych se opravit - Ed Kemper, seriovy vrah, nikoliv masovy, psal jsem ve spechu no.

Filmy dnes stojej za nic. Chodit na cokoliv ceskyho je podle me teprve ztrata casu a chodit na Vriskoty a komiksy je uz to same. Uz temer nevznikaji puvodni filmy s puvodnim scenarem a rozpoctem dejme tomu nad 50 milionu dolaru, pokud nepocitame Tarantina. Jen pokracovani, remaky, komiksy, animaky. Fabelmans melo rozpocet 40 mil, kdyby nekdo hledal. Proste toto obdobi je nejhorsi na filmy, co jsem zatim kdy zazil. Posledni vybornou podivanou, co neni vyse zminene a dal bych tomu plnou palbu byl film Dragged Accross Concrete s Melem Gibsonem a Vincem Vaughnem.

6. Ahoj Franto, děkuji za odpověď. Myslím, že seriál Breaking Bad je opravdu dobrý a pokud někdy nastane možnost se na něj podívat, tak nebudete litovat. Líbil se mimochodem i (tuším) oblíbenému herci Tvojí přítelkyně - Hopkinsovi (což není nijak směrodatné). Na Hercula jsem také narážel v souvislosti s Tvojí přítelkyní. V jednom z podcatů řekla, že na Sucheta nedá dopustit. Ještě jednou děkuji za to, že jsi si udělal čas na odpověď. D.

7. Neber si do huby Xenu buzno!

2. Ti trollové jsou dnes čím dál důmyslnější. A ty jim, Františku, pořád skáčeš na špek...

1. František má trolly rád. Klidně i bez špeku ...

3. The Thing je naprosto genialni kousek ty homobuziku nademnou. Prakticke efekty prvotridni jakosti, cool Kurt Russel a genius John Carpenter, ktery tvoril elektronickou hudbu jeste predtim, nez Frantisek zacal litat na kalkulatorech na mesic. V The Thing je ale minimalisticka pecka od Ennia, ted si nevzpominam, jestli tam zazni primo neco od Carpentera. I tak je ale dle me Carpenter dost nedocenenej genius.

1. Souhlas. Jak nekdo jen muze napsat, ze The Thing je blbost? Jak rika pan Frantisek, je to nadcasova zalezitost. A podle mne ten film predbehl dobu.

2. Souhlas. Takhle má vypadat správný remake. Mimochodem o filmu Věc jsem před čas narazil na zajímavý dvou-článek

3. No vidis, ja ani nevedel, ze to ne remake. On je totiz remake a remake. Kdyz se remakuje film, o kterem jsem nikdy neslysel a ten "remake" se stane klasikou, tak za me v poradku. Podstatne horsi uz to je, kdyz se po deseti, dvaceti letech remakuje nejaka klasika, viz Total Recall, hned 3x Spider-Man, slysel jsem, ze chtej remakovat Kmotra a nebo Pana prstenu - naprosta silenost. To takovej Scarface je taky remake, jenze puvodni cernobilej film skoro sto let starej nikdo poradne nevidel.

4. Souhlasim, ze dnes uplne prestali existovat dobry vysokorozpoctovy filmy. Proste jen hovadiny. Ale ty serialy na streamech to nahrazuji. Vlastne uz radsi koukam z novy produkce jen na serose, filmy jsou posledni roky mizerie.

1. Je skoda, ze mlada pritelkyne pana Frantiska nenaucila na ty serialy koukat, aby zustal pan Frantisek relevantni se zoomerskou generaci, a aby zase po dekade treba i videl neco dobreho. Koukat v sedesati letech na Vriskot 6 nebo Avengers 23 - Pady Novych Mrakodrapu, to uz by me take moc nebavilo. Pritelkyne pana Frantiska musi mit ohromnou trpelivost.

2. Mladá manželka, bratře tepláku, manželka!

3. Určite sa niekedy hrajú, že je len priateľka ;)

4. Paráda, ja som sa so sestrou o 5 rokov mladšou hral na Jánošíka - mlátil som ju uterákom, aby prezradila, kde je Jánošík. Boli sme dohodnutí, aby kričala, že nevie - čo nás motivovalo pokračovať v tejto hre. Veľmi sme sa pri tom nasmiali.. #nojoke

5. Súhlasím s Anonymním (09.03.23 11:48). Treba rozlišovať medzi seriálmi na Nove, Prime (Monk, CSI bullshit) a Seriálmi, ktoré dnes majú porovnateľnú kvalitu s filmami. Filmový priemysel je momentálne v recesii aj vďaka postfaktuálnej dobe t.j. dojenie emócií; neustála potreba šokovať (zase sme pri emóciach); odpor k tradícii ~ úchylná potreba vymýšľať nové, šokujúce.. ale aj vďaka progresívnym pičovinám Pirátov (povinné kvóty na černochov, gaylordov, dominantnej muženy a submisívneho ňoumu a bačkora).

Na rovinu napíšem, že nemám úchylku počítať zle zrendrované pixely. A hovoriace veľké angličáky ma nikdy nezaujímali. Morbídne obéznu verlybu som si pozrel a 90% by som jej nedal ani keby ma producent mučil penisom do zadku.

Preto my - menšina s dobrým vkusom - sme donútení presmerovať pozornosť na kvalitné seriály (ideálne mini-seriály). A často sa to vyplatí: 1883, True Detective, Terror, Night Of, Narcos/Mexico, Mindhunter, House of Cards, Genius, Fargo, Crown, Chernobyl, Caliphate, Boys..

6. Trosku off-topic ale dakujeme firme Google za neunavny management lokalneho filmoveho projektu.

1. Já jsem četl, že Google upozorňuje na závadný obsah víceméně namátkou (hraje roli počet příspěvků a jejich nárůst za určitý čas např. takže od určitý velikosti obsahu to přijde každýmu) a neblokuje nic nakonec. V podstatě se dá říct, že je to takovej mechanismus na správce, aby je přimělo se svýmu blogu pravidelně věnovat a dělat nějaký moderování. Není třeba to brát vážně a cokoliv mazat.

2. Tak hlavně co může Google udělat nejhoršího, asi jen zablokovat tu stránku ve vyhledávači, ne? Což třeba nějakému blogu, kam chodí jen pár štamgastů, může být úplně šumák.

3. Nejhorsiho muze udelat to, ze cely blog smaze, protoze bezi na Google sluzbe blogger.com.