31.5.12

Recenze: Prometheus - 80%

Pozemšťané se vydávají dvouletou cestu na daleký měsíc na základě "pozvánek", které nalezli v pozemských vykopávkách. Chtějí zde objevit vyspělou rasu, která jim ty pozvánky zanechala, ale objeví něco poněkud jiného.

Upozorňuji, že tato recenze předpokládá, že jste přibližně sledovali reklamní kampaň, viděli jste trailery (a tudíž pro vás není spoilerem to, co je v nich ukázáno), a také že jste viděli prvního Vetřelce a víte, že s ním Prometheus má cosi společného.


Nejsnáze se píše o tom, že Ridley Scott stále bravurně zvládá filmařské řemeslo. Dokáže budovat napětí. Dokáže vyděsit. Dokáže správně měnit tempo a rytmus filmu. A dokáže i záběry, které jsme viděli stokrát, sem a tam prošpikovat něčím inovativním. Například první záběr kosmické lodě Prometheus, která v tichosti letí přes obrovské plátno plné hvězd a je v HD rozlišení velká asi pět pixelů (takže na DVD ripu nebude vůbec vidět). Také velmi potěší, že většina kulis vypadá jako něco, co bylo fyzicky postaveno, a nikoliv jako třímetrová prázdná místnost s digitálními dokreslovačkami (viz nové Star Wars). Zkrátka, ve filmu je mnoho záběrů a scén, při kterých se budete radostně tetelit.

Potěšila mě i skutečnost, že ačkoliv je film ve 3D a jeho značná část se odehrává v šeru nebo ve tmě, neměl jsem s přílišným šerem problémy. Na druhou stranu jsem ale většinu filmu vůbec nevnímal, že je ve 3D, a nepřipadalo mi, že by mu třetí rozměr dával něco navíc.

Zdaleka nejzajímavější postavou filmu (ale opravdu zdaleka) je android David v podání Michaela Fassbendera. Není to tím, že by byl nejlepším hercem, ale tím, že má nejzajímavěji napsanou postavu, ve které tušíme nějaké motivace a konflikty, ale nevíme přesně jaké, a zajímá nás to. Náznak něčeho podobného je ještě u hlavní hrdinky (vědkyně Noomi Rapaceová), ale všechny ostatní postavy jsou jen o málo víc než rekvizity. Dokonce ani není jasné, kolik postav vlastně na palubě Promethea je (v úvodu je jen jedna scéna, ve které je velmi zběžně vidíme všechny pohromadě), a ve třech čtvrtinách filmu jsem byl překvapen, když se najednou do děje zapojili nějací dva chlapíci, jejichž přítomnosti na palubě jsem si během předchozích devadesáti minut vůbec nevšiml.

Většina problémů filmu pramení z toho, že scénář nebyl dobrý (je od lidí, kteří předtím napsali filmy Černá hodina a Kovbojové vs. Vetřelci, jejichž demence byla nadčasová). Oceňuji to, že po zhruba 10 minutách filmu už jsme ve vesmíru, posádka je rozmrazována a blížíme se k inkriminovanému měsíci, takže neztrácíme mnoho času nezáživnými úvody. Ale pak...

Sledujeme osudy špičkového specializovaného vědeckého týmu po dvouleté cestě na měsíc, kde se očekává přítomnost mimozemského života. A vidíme, jak jeho členové naprosto pohrdají nejběžnějšími bezpečnostními zásadami, včetně toho, že se nekontrolovaně ztrácejí v rozlehlých podzemních chodbách, náhodně mačkají neznámá tlačítka, sundavají si přilby, protože "podle přístrojů to vypadá, že se tady vevnitř dá dýchat" a neberou si s sebou zbraně, protože "jsme přece vědecká expedice, tak plamenomet necháme na palubě".

Neříkám, že takový přístup ke sci-fi látce automaticky znamená nekvalitní film (viz Star Wars), ale je to na hony vzdálené atmosféře Vetřelce, který dodnes působí tak úžasně strašidelně. Ve Vetřelci byl samotný vesmír hrůzný. Prometheus působí jako space opera o pánech vesmíru s občasnými pomalejšími filosofickými vsuvkami a pseudonáhodně roztroušenými odkazy na prvního Vetřelce, které pokládají více otázek, než zodpovídají.


I když ignorujeme všechny ostatní díly ságy a soustředíme se jen na původního Vetřelce (i divákovi po lobotomii musí být jasné,  že pan Weyland z Promethea nemůže být pan Weyland z Vetřelce vs. Predátora), stejně spousta věcí nesedí. Nebudu spoilerovat, ale měsíc, na kterém se Prometheus odehrává, rozhodně nemůže být planeta, na které se o 20 let později odehrává Vetřelec, a to z mnoha důvodů. Ta věc v traileru, která vypadá trochu jako space jockey ve Vetřelci, rozhodně nemůže být space jockey z Vetřelce. Pokud spolu planety a space jockeyové nějak souvisí, rozhodně není vysvětleno jak (tedy není to vysvětleno ve filmu, nevím jestli se to nepíše někde na oficiálních internetových stránkách). Ve filmu je mnoho záměrných odkazů na prvního Vetřelce (podobný manévr při vstupu do atmosféry, podobný závěrečný monolog, podobná scéna s vyhýbáním se dekontaminaci, podobná scéna "něco někomu leze z břicha"), ale působí spíše jako prázdná gesta a návnada na něco, co se nakonec nedostaví. Ani vám vlastně nejsem schopen říct, jestli ve filmu je nebo není bytost označitelná za Vetřelce. A je mnoho dalších věcí, které vám nejsem schopen říct.

Na počátku filmu je několikaminutový prolog bez dialogů, odehrávající se na Zemi před desítkami tisíc let. A kdyby divákovi náhodou nedošlo, co je citováno, tak úvodní titulky pro jistotu začínají stejným záběrem jako 2001: Vesmírná odysea. Na rozdíl od Kubrickova filmu jsem se ale po Prometheovi necítil intelektuálně stimulován, ale trochu podveden. Ta úvodní scéna nezačala po skončení filmu dávat smysl. Nezačalo ani dávat smysl, proč vyspělá civilizace před mnoha tisíci lety nechala na Zemi právě pozvánku na tento konkrétní měsíc (naopak to po závěrečném zvratu filmu smysl dávat přestalo). Nezačalo dávat smysl, že v jednom okamžiku je délka cesty velmi jednoznačně udávána jako "327 bilionů kilometrů" (opravdu bilionů, tj. 10^12, ne miliard), a v jiném okamžiku jako "půl miliardy mil". Nezačalo dávat smysl, že hibernace trvala přesně "2 roky, 4 měsíce, 18 dní, 36 hodin a 15 minut." Nezačalo dávat smysl, že nejzásadnější odhalení pronášejí postavy zcela náhodně, aniž bychom tušili, jak na ně přišly.

Něco z toho může souviset i se skutečností, že film byl řádně prostříhán a zkrácen na dvě hodiny (což není jen můj dojem, ale objektivní konstatování, protože jsem viděl interní číslování jeho titulků). Všimněte si také internetové adresy a data na konci závěrečných titulků. Odvážím se tvrdit, že odkazují k vydání DVD / BluRaye, kde bude film nejméně o půl hodiny delší.

Před pár lety jsem ohodnotil film Sunshine 80 procenty a byl jsem tehdy příjemně překvapen tím, že vznikla draze vypadající, docelá působivá sci-fi, která není pro dětičky. Prometheus je velmi podobnou draze vypadající, docela působivou sci-fi, která není pro dětičky. Ale narozdíl od Sunshine tím nejsem příjemně překvapen, nýbrž poněkud zklamán.

Přespříliš ukecané trailery, obsahující i záběry, které měly zůstat šokujícím překvapením. Masivní reklamní kampaň, obsahující témata a podzápletky, které ve filmu vůbec nejsou (například takto vypadající pan Weyland v něm není ani na sekundu). To vybičovalo očekávání fanoušků ad absurdum, na naprosto nereálnou úroveň. Doufám, že se mi touto recenzí podařilo snížit vaše očekávání natolik, že v kině budete nakonec příjemně překvapeni.

V diskusi prosím nespoilerujte. V nejbližších dnech vydám další, velmi spoileroidní post o tomto filmu.

204 komentářů:

  1. Františku, když už zmiňujete film 2001: Vesmírná odysea - jaky je na něj Váš názor?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to klasika žánru, revoluční film, jistě, dlouhý, náročná, nepochopitelný, ale bez 2001 by nebyl Alien, 2001 byla taky trochu strašidelná záležitost, na svou dobu, no, do kina se lidi moc nehrnuli, nebyla to Barbarella, ono i ten Alien je víc diváckej, první Alien měl jednoduchou story, ale jak to fungovalo, sice to už hrůzu nanahání, první pojetí Vetřelce nebylo ještě uplně vychytané, zase v Aliens byly Vetřelci spíš jako zvířata řídící se instinkty a Královnou, hlavně dostávali děsně na frak, Vetřelci jsou sice hustě udělaný, ale je to o něčem jinym, spíš se mi líbí něco jako první ALien a Alien3 (nedoceněná).....

      Vymazat
    2. ty jsi František?

      Vymazat
    3. Tomáš Janeček31. května 2012 v 11:10

      Ještě k té Odysee .. Všimli jste si, že v prvním dílu Červeného Trpaslíka s názvem "Konec" je parádní odkaz právě na Kubrickovu Odyseu?

      Samozřejmě těch parodií a odkazů je všude spousta.. dokonce mám pocit, že musí existovat nějaká zvrácená povinnost, podkreslit všechny záběry na opice oním Staussovým tématem. :)

      Vymazat
    4. Když Janeček tvrdí, že Staussovým, tak kurva Staussovým, pýčo!

      Vymazat
    5. Strauss, Also sprach Zarathustra

      Vymazat
    6. Tomáš Janeček31. května 2012 v 12:09

      Straussovým

      http://www.youtube.com/watch?v=hs7gOC4EQ5k

      Vymazat
    7. Ještě by taky bylo vhodné vědět, že se v Německu nosí takzvaná fornámen a neplést si bratry Štrauzovi Johana a Richarda.

      Vymazat
  2. Fajn. Takže jako nyní už skoro dycky - im waiting for DVD rip. :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěl jsi napsat BluRay Rip 1080p, ne?

      Vymazat
    2. tohle si zaslouží DVDrip, prostor na 1080p přísluší lepším filmům

      Vymazat
  3. Tesim se, az si za 20-30 let prectu na FFFilmu.name retro-recenzi na Promethea, urcite bude stejne skvele napsana jako ta na Aliena a Aliens. Tenhle dnesni vyblitek ale akorat potvrzuje Fukovu recenzentskou impotenci a neschopnost napsat neco srozumitelnyho a aniz by pritom neprozradil obsah celyho filmu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím, kromě toho konkrétního jména, já bych to zapytloval na všechny kritiky a z vlastní zkušenosti vím, že čím hůř dopadl film u kritiků, tím větší pecka to je pro skalní fanoušky a že se to nelíbí širokému publiku, které má omezenou kapacitu představivosti? Dobře jim tak a zrovna sunshine je teda film, kterej si znovu nepustím... jednou stačilo

      Vymazat
    2. Neni tak uplne pravda - Avengers chvalej jak kritici tak hardcore fanousci.

      Vymazat
    3. Za Sunshine bych se rval do krve. Pokud Prom bude aspoň trochu tak smyslově strhující, tak budu spokojenej..

      Vymazat
  4. Ja nevedel, ze je dneska patek...

    OdpovědětVymazat
  5. Ne ne, žádné čekání, jdu se na to podívat, když je moje očekávání redukováno :-)

    OdpovědětVymazat
  6. A 80% tomu Franto teda dáváš proč?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protoze vsichni uhodli ze da 70% tak musel srabacky 10% prihodit...

      Vymazat
    2. Presne tak, je to ted pro nej takova mala moralni vyhra nad svymi inteligentnimi navstevniky.

      Vymazat
    3. To taky nechápu, podle recenze bych čekala tak s bídou 60%.

      Vymazat
  7. Kdyz si ctu tu recenzi, tak nechapu tech 80%. Pusobi to na me jako velky zklamani.

    OdpovědětVymazat
  8. Ano, velké zklamání to je, protože jsem (podobně jako mnozí ostatní) očekával, že tomu dám 120 % a příštích 5 let se nebudu koukat na jiné filmy, jenom pořád dokola na tenhle. Ale 80 % tomu dávám, protože je to podobně kvalitní sci-fi jako Sunshine - což tam ostatně jasně píšu. V Sunshine taky letěli do Slunce aby ho zažehli atomovou bombou, ale překousnout se to dalo, že...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sunshine by taky byl na 120%, kdyby to neposrali tim Freddy Krugerem, pak uz to slo do hnoje.
      Taky tam bylo skvele vystizeny to(a na mne to hodne zapusobilo) jak cela posadka letela s tim, ze je to nejspis letenka jen jednim smerem a byli ochotny kdykoli bez reci nasadit zivot pro uspech mise.
      Nektery sceny jsem si pustil uz nescislnekrat, podle myho je to navzdory chybam jeden z nejlepsich sci-fi filmu vubec.
      Kdo jeste Sunshine nevidel, tak URCITE shlednete!

      Vymazat
    2. Akorat ten namet byl tak trochu ve stylu filmu Jadro(The Core), rozmazanej Fredy "PG-13" Kruger taky nic moc no, ale vizual moc hezkej, atmoska taky gut, doporucuje 10 z 10. solarek ;)

      Vymazat
    3. SUNSHINE ve ctyrech minutach...

      http://www.youtube.com/watch?v=ordR7PDWoYc&feature=related

      Vymazat
    4. Sunshine bylo na 120%! Kurva Franto, tebe uz docista jebe.

      Vymazat
    5. Sunshine je film pro lidi, co říkají atmoška.

      Vymazat
    6. Tomáš Janeček31. května 2012 v 11:17

      To:VS

      Asi nejvtipnější koment dneška..

      Mehehehehee.. to se mi to hezky kucká. Jsem se málem udusil snídaní.. pozdní snídaní.

      Vymazat
    7. Ale treba brat ako fakt to, ze scenar bol prepisany aby mohol byt premietatelny aj maldsim divakom, preto si myslim ze to neni na 120%. Keby sa drzali povodneho scenara, mozno by si tomu udelil 120%

      Vymazat
    8. To nebyla atomová bomba, ale bomba z podivné hmoty (fyzikální terminus technicus, na rozdíl od rudé hmoty z posledního startreku).

      Vymazat
    9. Je fakt vtipné, jak na filmech, které se vám nelíbilo, hned najdete jak nelogické a ne vědecké jsou. Napřed. V sunshine nesmyslne přestává svítit slunce a hrdinove ho leti zažene ut atomovou. O co menší blbost je Alien, který popírá zakon zachování hmoty a roste a roste a roste? Na filmy se chodím koukat kvůli zábavě. Kdyz chci zábavu a poučení , tak si vezmu knížku ( zájemcům vysvětlím o co se jedna). Např. Hanu rajanieni, nebo Stephen Baxter pisou pekne scifi celkem vědecky podložené. Nebo aspon založené na zajímavých objevech

      Vymazat
    10. Tomáš Janeček31. května 2012 v 14:23

      Bezva scífko v knižní podobě je třeba Kulhánek..kterákoli kniha. Vlastně bych si strasně přál, aby něco od Kulhánka natočil Bay...

      Thíííívole to by byla onanie...

      Vymazat
    11. Kulhanek pise sracky, je to tak. Nevim, jestli neumi lip psat, nebo je to od nej vypocitavost.

      Vymazat
    12. Tomáš Janeček31. května 2012 v 15:41

      To je asi dost subjektivní.. samozřejmě, že se můžu začít ohánět prodanými kusy, ale to taky není úplně relevantní ukazatel.

      ..ale v kategorii "céčková braková litratura" je to prostě jednička..
      Líbila se mi Planeta Terror, líbí se mi Machete, řval jsem smíchy u Toxic Avenger ( the best scenes z toxika http://www.youtube.com/watch?v=jOtFZHYNPQ4)
      ..nemůže se mi nelíbit kulhánek.

      Ale chápu.. není to pro každýho.

      Vymazat
    13. nebylo natočeno víc podobných filmů s tématikou vyhasínajícího slunce, které je potřeba znovu "zapálit"? sunshine jsem neviděl, ale film s úplně stejným námětem ano, ale už je to spoustu let a na název si nevzpomenu.

      Vymazat
    14. Já nějak nerozumím, co na tom Sunshinu všichni vidíte. Do kina jsem šel s obrovským očekáváním a první třetinu filmu kdy atmosféra houstne, jsem byl opravdu spokojenej. Jenže pak to upadá v divnofilm a místo velkolepýho finále tam začne pobíhat nějakej sluneční démon či co? Možná jsem to jen nepochopil, ale zhruba od půlky, kdy už člověk zjistil, že se žádný zvrat nekoná, jsem se začal slušně nudit. No a druhý pokus mě donutil film přepnout už v půlce. Za mě je to tak na 50% a to jen kvůli tomu, že je to můj oblíbený žánr a snesu i mnohem horší (béčka), jen když je tam pár vesmírných záběrů.
      Co se týká Promethea, věřím, že to bude supr. I když do očí bijící nelogičnosti mi dokážou zkazit film víc než třeba nemastní/neslaní herci. No snad tam není moc patetických scén, to bych byl opravdu nerad.

      Vymazat
  9. Tak nechtěné ač trochu s nelibostí očekávané (a odmítané) zklamání máme za sebou, teď to příjemné překvapení. Osmdesátku jsem ještě ignoroval, ale z textu cítím šedesátku. Když Františku napíšeš, že to má špatný scénář, je to pro mě dokonce skoro synonymum ještě horších ocenění. Tak díky za to upřesnění výše.
    Sunshine se mi líbilo a posledních pár let koukám skoro pořád dokola jenom na něj, protože nic lepšího (tohoto typu) nebylo dlouho předtím a dlouho potom.
    Eh, stejně škoda, doufal jsem, že vytřeš zrak skeptickým sedmdesátiprocentním anonymům :-/. Resp. že to udělá Ridley and company. Budu si k tomu lepší scénář muset trochu domyslet.
    Což mi připomíná opačnou situaci se vzkříšeným vetřelcem ve čtyřce, kde jsem si ho nemusel domýšlet, ale mohl jsem si ho díky tobě přečíst.
    Hezkou noc přeji. Jdu snít o vesmíru, který je nebezpečný sám o sobě, lidé jsou v něm křehcí jak embryo na suchu a je v něm ticho a mráz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 60% ses zblaznil, by mu soudruzi z Hollywoodu roztrhaly recenzentsko-prekladatelskou legitimaci, neasi.

      Vymazat
    2. a co Moon? nebylo to tak pompézní, ale tak to docela šlo, což?

      Vymazat
    3. Pravda, Moon byl taky dobrej.
      Ale je taky fakt, že u něj nemám nutkání pouštět si ho opakovaně, když už znám pointu, což u Sunshine jo.

      Vymazat
  10. v Sunshine bylo pár hustejch věcí, ale jinak se přiklánim k těm, kteří ho mají za nelogickou šílenost, ale tak zlý scifi jako Jádro to nebylo, určitě ne, trocha originality a spousta hovadin, spoleh na to, že diváci nechoděj do kina moc přemejšlet, že scifi filmů se netočí mnoho a že si nikdo nic ze základky už nepamatuje z přírodních věd, jinak u Promethea se to začalo vyjasňovats přibejvajícími trajlery a obrázky a spoilery, že to teda nebude takový, však taky, kdyby tvůrci věděli, že maj pecku, tak nebudou toho vypouštěť tolik, ale tady prostě klasická taktika, je třeba velkej hype, nalákat, zklamat, slabší recenze a moc lidi se dál nehrne, kdyby to byla pecka, netřeba tolik vrážet do marketingu.......ale těším se na to poctivé triky: dekorace, modely, kostýmy, je fakt, že film je plnej příliš pěknejch ksihtíků, což byl problém i trošku SUnshine, ale v budoucnosti bude svět plný krásných, chytrých a odvážných lidí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sunshine bylo skvělý do první poloviny. Pak asi vyměnili scénáristu nebo se zbláznil producent a zbylá část filmu byla akční slátanina...

      Vymazat
    2. Jedna z nejdelsich vet, kterou jsem videl.

      Vymazat
    3. to si necet Macha a Sebestovou

      Vymazat
    4. Talkron.Jo v Sunshine byli ti astronauti moc mladí, podle psychologických testů NASA je optimální věk na astronauta 40-60 let, fyzička je ještě dostatečná a lidi v tom věku napřed myslí a pak teprve jednají. Labilním dvacetiletým frajírkům by osud lidstav svěřil jen šílenec. Navíc hezcí lidi budou pravděpodobně mnohem méně spolehliví, než průměrněji vyhlížející osoby, protě tak psychologie funguje, předřečník má plnou pravdu. Vzpomínám si jak nějaký náš voják ze zahraniční mise říkal, že kulturisti se v boji vždycky poserou strachy a situaci musí zachraňovat takový ti nenápadní drobci :).A na to jak se tvářili seriózně tak v Sunshine bylo spousta strašných fyzikálních nesmyslů (to nahazování Slunce bylo asi tak pravděpodobné jak spuštění termonukleární reakce sponkou na vlasy):loď která musí půl roku urychlovat a stejně dlouho brzdit, se náhle zastaví kus od cíle jakoby nic. Blbost je i okamžité zmrznutí ve vesmírů (ve vakuu nic není, takže to teplo ani nemáte čemu předat)...a sposta nesmyslných detailů(jako to okýnko, před kterým se můžete lehce omylem zuhelnatit...). Jenže hard SF je tak málo, že člověk byl rád i za tohle.

      Vymazat
    5. Proboha, jmenujte mi hollywoodský scifi film,který by byl víc hard scifi a míň mrvil fyziku než sunshine...
      Vychvalovaná vsmírná Odyssea ve které danikenovsti mimozemstani nastartují evoluci cloveka (jako clovek smrncnuteho biologickym vedami pri tomto davam ociv sloup), pocitac odezira ze rtu a chce zabit posadku, pruchod do dimenze stroboskopovych efektu, kde je hotel, promena hl. hrdiny v embryo mutanta letajiciho vesmirem...atd.
      Matrix- pekny film o povaze skutecnosti, nez se tam vsichni zacnou kopat jako sileni klokani a to navic scenaristum dojdou ve dvou tretinach napady a prijdou s originalnim- Ty jsi vyvoleny. Plus pavědecké znásilnění tentokrát druhého zákona termodynamiky.(to jsem se v kině uchechtnul)
      Dobré SCIENCE fiction existuje jedine jako knihy. A to jeste opatrne s vyberem. (muj- Baxter, Bear, Stephenson, Rajanieni,Chiang)

      Vymazat
    6. Stephensona mam moc rad, ovsem ze by v jeho knihach nedostavala fyzika na prdel, to se ric vskutku neda

      Vymazat
    7. Anonymní 18:19 "blbost je i okamžité zmrznutí ve vesmíru .."
      Pokud má lidské tělo teplotu 37,5 °C a okolní prostor mínus 273 téhož, jak dlouho si myslíš, že by ses tam procházel jenom v tričku?
      Nehraj si na experta na fyziku, pokud jsi vystudoval jenom vyšší dívčí - obor háčkování a krajky.

      Vymazat
    8. Já čet Kryptonomikon a Barokni trilogii :-) jo a vlastne kdysi davno Diamond Age. Tam je to hodně fantasticky, to je fakt, ale ze by tam vyloženě porušoval nejaky zakon fungující v nasem vesmíru, o tom nevím ( myslím principiální věci jako prvni a druhy termodynamickou vetu h jako vetřelec a matrix. ) jeji fakt, ze ve scifi hledám spis to, jestli autor naporusuje vlastni pravidla. Vždycky je tam nejaka prémisa, která je dana a o které se nediskutuje. Např. V Diamond Age- nanotechnologie!!

      Vymazat
    9. Abych to shrnul. Pokud chcete číst tzv dobrou fyziku, nejlepší je pořídit si učebnici fyziky. Proboha nechodte do kina a nečtěte beletrii!!! A pak o tom neflamujte a threadcrapujte na netu!!!

      Vymazat
    10. jistě, drtivá většina sci-fi obsahuje něco v podstatě fantasy, né ve všech sci-fi jsou mladí a krásní lidé, ale ono to platí i pro jiné filmy, diváci prostě chtějí idoly, SUnshine vypadalo zezačátku výborně, atomovky (ale fakt silný) by Slunce sice nejspíš nerozhodily, přiblížit se moc blízko nedá, ale to neva, tragicky nelogický byl děj a hlavně chování postav, jen si vzpomeňte, letí zachránit svět, z ničeho nic kapitánovi rupne a jde zachraňovat předchozí loď, čimž misi totálně rozhodí, co nás asi čeká v Prometheovi, asi celá řada takovejch šílenejch rozhodnutí, většina astronautí psychicky selhává, dobře velkej stres, ale ve filmech selhávaj brzo a ještě se do toho tahaj vztahy, no, četl jsem, že se ve vesmíru už stalo ledasco, někde na ruskejch lodích, já nevim, tam jako sebou berou zbraně, ale scifi jsou fakt hodně scifi, z doby, kdy už se na všecko peče, astronauti se na lodi spíš flákaj a všecko fušujou, Vesmírná odyssea špatná nebyla, astronauti to zvládali slušně, žádný nervový kolapsy - což je samozřejmě divácky atraktivní, ale tak, první Vetřelec mi dával víc smysl, že te loď nebyla vědecká ani vojenská, ale komerční, takže byla posádka plná celkem obyč. lidí...

      Vymazat
    11. jo, k Vesmírný odyssee, počítač odezíral ze rtů, a co, pár lidí to taky dokáže, jestli uměl počítač, co lidskej mozek proč ne, já nevim, jestli s tim někdo už experimentoval, bylo by to sakra složité, ale to si myslím, že není nemožné, ve Vesmírný oddysee byl mimochodem koncept ipadu, něco na ten způsob, vlastně tam měli monitory hodně na vejšku, což je trošku divné, tenkrát to měli asi za velkou inovaci, ale moc praktické to fakt neni - viz, tv zprávy, co tam pak běžej ve formátu na vejšku - jakože to tak fakt vysílaj, ale jinak třeba to s tou gravitací, docela pěkné, to, že je konec nepochopitelnej, no a co, na yt je pár pokusů o analýzu, interpretaci, hlavně to bylo vizuálně přelomové, ta psychedelie ke konci mi příde hustě udělaná i na dnešní dobu, až na nějaký ty nepříliš povedený odrazy, ale jinak je to epický-komorní scifi s dizajnem, kt. hodně ovlivnil celej žánr, ještě tam byly u různý skutečný dizajny - nabýtek, po všech stránkách přelomová záležitost, i teď mi příde Prometheus skvělej hlavně, co se týče designu, což je škoda, že tu nikdo neřeší - asi se nikdo moc nezajímá a řeší furt jen story a maximálně tak hudbu, co třeba kamera atd., né, filmy jsou o spoustě věcech, je to týmová práce, dělá na tom spousta lidí a příběh - scénář pro mě osobně není všecko - to si můžu číst knihy, jak někdo správně zmínil, ve scifi literatuře toho ještě je, hustší nápady, jen problém s realizací.......filmy jsou audiovizuální - emotivní díla...hlavně...

      Vymazat
    12. druhy zakon termodynaminky a matrix? wtf?

      Vymazat
    13. Anonyme 31. května 2012 21:59, když o fyzice nic nevíš tak se prosím zdrž podobných komentářů. Je sice pravda že teplota mezihvězdného prostoru se udává cca 3K (pomíjím že to není -273K ale -270), to ale to je spíš energie přenášená ionizujícím zářením než "teplota hmoty" která se tam jaksi nenachází. A už vůbec to neznamená že člověk vystavený tomuto prostředí zmrzne, protože není kolem těla jaksi není hmota (např. vzduch) která by by energii od těla efektivně přejímala. Vedro ti tam nebude ale rozhodně nezmrzneš ...

      A obdobně ani neexploduješ, jak je ve filmech mnohdy prezentováno. Sice ti prasknou plíce ale nějaké efektní výbuchy se taky konat nebudou ...

      Vymazat
    14. Tomáši Vondro, ve vakuu se sice teplo nepřenáší vedením (není na co), ale není problém tam ztrácet teplo sáláním.

      Vymazat
    15. Bože, co je to tady za panelákové astrofyziky. Podle současných teorií je mezihvězdný prostor (slangově vesmír) vyplněn temnou hmotou, které se přisují zajímavé vlastnosti, tolik k vakuu kde nic není. Podle dalších teorií dokáže trénovaný člověk, na hambato, přežít ve vesmíru 30 sec a pak, wait for it,umrzne, blbky nade mnou, mimojiné, nepochopily princip entropie. Pro anonymního z května 2012 20:39, který má problémy s 2001 snad jen několik poznatků. Evoluce nastartovaná mimozemšťany blbost? Stále nám chybí jeden článek ve vývoji člověka, dost prostoru pro spekulace všeho druhu. Počitač který odezírá ze rtů....to je opravdu takový problém pro tvoji palici, takový stroj by mohl být sestrojen už dnes. Že se chystá vyhladit posádku, z tvých keců je vidět,že jsi vůbec nečetl knihu, kde je vše jasně vysvětleno, HAL jedná logicky, na základě naprogramování, problém je že dostal protichůdné příkazy, ze kterých vyhodnotil, že pro úspěšné zakončení mise je třeba zbavit se posádky, jak říkám, perfektně logické. Průchod do dimenze stroboskopických efektů? No jsem rád, že už jsi procházel do jiné dimenze a víš jak to vypadá, navíc tohle je pouze režisérská invence a navíc se nejedná o průchod do jiné dimenze, ale Dave je nahráván do monolitu, což bys tupoune věděl, kdyby si....ano, četl aspoň jednu knihu v životě a nebyla to bible, ty vole. Hotel, embryo, mutant, tyto výkřiky už nechám bez povšimnutí, snad jen jedno heslo do gůglu: vesmírné dítě.

      Vymazat
    16. Anonymní 1. června 2012 20:53: Lidské tělo vyzáří cca 1000J/s (tj. výkon 1kW) - to není ani 1 kalorie/s. Přitom např. 1g karbohydrátů má nějakých 16kJ a tělo např. při fyzické námaze vydá klidně 1000 Cal/h. Ano, vedro tam samozřejmě není a ale na okamžité umrznutí to není ... Zkušenost z prostředí kde je médium které relativně efektivně vede teplo na to moc přenášet nejde. To podtlak bude daleko větší problém, když se uváží jaký problém je např. dekomprese.

      Anonymní2. června 2012 9:16: Vakuum je samozřejmě (jen) model. Nicméně tahat sem temnou hmotu, což je celkem teoretický konstrukt s cílem vysvětlit nesrovnalosti mezi hmotnostmi a mezi gravitačními efekty objektů, to je celkem odvaha. To už do toho můžeme rovnou zatáhnout teorii strun ...

      Nevím co myslíš tím "podle dalších teorií" (kterých konkrétně?), ale podívejme se co k tomu říká např. NASA: http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/ask_astro/answers/970603.html, a nebo detailnější pojednání na http://www.geoffreylandis.com/vacuum.html (prolinkovaný i přímo z toho NASA článku). V obou se jasně říká "you will not freeze" s tím že cca dvě minuty se dají s trochou štěstí přežít bez trvalých následků (s tím že při vědomí je prvních cca 30 vteřin).

      Narážku na entropii jsem nepochopil - nikdo netvrdí že člověk nebude teplo ztrácet, řeč byla o okamžitém umrznutí tj. rychlosti jakou se to bude dít. A o tom entropie nic neříká..

      Vymazat
    17. ... Bruce Sterling ...

      Vymazat
  11. Mam vážený pane Fuka,dotaz? Podle obrázku na tom treileru jak ho,tady máte jsem si myslel že to je,film o nejakm slůněti?To není?Vipada to jako že bych se bál a,žádné slůně jsem v tom filmečku když jsem si to pustil pak neviděl.Jak to, je, ten Promeseus není to vystrašující?A líbilo se vám to i kdyby,tam slůně nakonec ani nebylo?Nevim jestli, tamje nebo,ne,ale kdyby ne?Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slůně tam není, ale je tam velká mluvící chobotnice, a to je vo mnoho lepší!

      Vymazat
    2. Tomáš Janeček31. května 2012 v 11:24

      Další..(snídaně po celém monitorů) kurva to mě chceteš fakt zabít?? Tomu já říkam komentář... Prosím, Prosím napiš recenzi na Promethea, ovlivněnou svým rozhořčením z absence sůlůňat.

      Vymazat
    3. no tak u tohohle jsem se pobavil hodně

      Vymazat
    4. ano chceme zabít PhDr. Tomáše Janečka CSc,

      Vymazat
    5. PhDr. Tomáš Janeček CSc31. května 2012 v 14:45

      Nerozmyslíme si to ještě?

      Vymazat
    6. http://25.media.tumblr.com/tumblr_m4v2h0qdis1qih6k6o2_500.jpg

      Vymazat
    7. Scífko se slůnětem má nejlepší atmošku!

      Vymazat
    8. kdy se bude konat to zabití Janečka?
      vezmu si volno v práci a pořádně velikej banán ..

      Vymazat
  12. Dopyče, kdy bude ta recenze na Promesea?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chci videt Promesea se slunetem aale hlavne! kolik tomu Franta da %
      Treba se to dovime pristi ctvrtek, ehm patek.

      Vymazat
    2. Hele chytráci nedějte si s Promesea prdel. Že "th" se čte jako s už nám potvrdil i Franta v Fak jů, Ou tů. Senk jů

      Vymazat
  13. Frantisku, nevite jestli bude Prometheus v IMAXu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. diky :-) budu checkovat rezervace.
      ja jim psal a nejaka poloautomaticka sekretarka mi odepsala, ze netusi.

      Vymazat
    2. Jo a nevite jestli to v IMAXu bude dabovany nebo s titulkama?

      Vymazat
  14. Zopár ľudí sa sťažovalo na nekvalitné CGI, teda nekvalitné v rámci toho, koľko film stál. Čo je na tom pravdy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyz vy Slovaci nikdy nejste spokojeni. My si pustime Saxanu a hned pochopime, ze jakekoliv CGI je lepsi nez ceske CGI.

      Vymazat
    2. Kto konkrétne?

      Vymazat
    3. napr. včera tento týpek http://www.reddit.com/r/movies/comments/uc08o/so_i_just_saw_prometheus_heres_a_quick/

      Vymazat
    4. aha, nevím, viděl jsem ukázky v HD, triky mi přišly víc než slušné, ikdyž dobře třeba ten Space jockey působí poněkud uměle, ale zase na rozdíl od jiných scifi jsou tam poctivé dekorace a modely - což je lepší, to asi stálo nejvíc, dobře, jestli někdo třeba považuje za kvalitu Transformers 3, Bitevní loď nebo co, resp. překombinované triky - fyzikální nesmysl, umělé exploze a hlavně velkou nepřehlednost v obrazu, čimž se dá spousta nedokonalostí zamaskovat.......no, já jsem z nových blockbusterů nadšený moc nebyl, něco působí věrohodně, ale občas se sahá k digitálním animacím postav a hnedle má člověk nepříjemnej pocit....

      Vymazat
  15. Dobra volba hlavni herecky...i kdyz fanouskove ji jeste dlouho budou videt jako Lisbeth :)

    OdpovědětVymazat
  16. PODVOD! Bylo slíbeno, že recenze vyjde až v pátek, dnes jsem to tudíž nečekal a při návštěvě stránky utrpěl psychickou újmu. Doufám, že se mi ozve kompetentní zaměstnanec FFFilmu z oddělení péče o zákazníky, aby se mnou probral kompenzaci. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane rezisere, vcera jsem vam zrovna volal.

      Vymazat
    2. Někde ve vesmíru je teď pátek.

      Vymazat
    3. ano, nicméně správný teplák, používá-li v komunikaci se čtenáři časové údaje, měl by tak činit v rámci standardizované formy časového určení a místně příslušné časové zóny, aby zabránil případným nepokojům a demonstracím pramenícím z uvedení čtenářů v omyl, v tomto případě tedy středoevropský letní čas +2 GMT.

      Vymazat
  17. Napsal to ten kretén Lindelof, kterej posral Lost. Pokud někdo čekal, že bude mít Prometheus kvalitní scénář, buď neviděl Lost nebo je extrémně naivní.
    Je to škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lost je ale parádní seriál! Bylo přece navýsost napínavé sledovat, na kterou stranu bude mít Sawyer sčesanou ofinu nebo jaké frekvence hlubokých nádechů a výdechů dosáhne Jack po kratším sprintu okolo tábora...

      Vymazat
  18. Tak třeba bude director's cut na 100% hodnocení. I to pitomé Království Nebeské bylo na dívku mnohem líp koukatelné a snad o 30 minut delší. Robin Hood tak samo.

    OdpovědětVymazat
  19. 1, geniálnímu Americkému gangsterovi dal Franta taky jen 80%
    2, úžasnému Sunshune dal jen 80%
    3 je to prostě o tom známém nevstoupíš dvakrát do stejné řeky (a Ridley do ní vstoupil) + velký očekávání, který jsou s tímhle filmem spojený

    OdpovědětVymazat
  20. Franto, je znát, že je film tvrdé R ze kterého si cvrnknu do pemprsek nebo má spíš blíž ke korektnímu PG-13 pro malé fakany?

    Mimochodem Sunshine je můj top5 film, nejvíc kvůli tomu audiovizuálnímu nářezu, ze kterého si pak musím dlouho zvykat na nudný reálný svět když se příležitostně kouknu z takové té věci, okno se tomu myslím říká...

    OdpovědětVymazat
  21. Takže jako Robin Hood s Costnerem..

    OdpovědětVymazat
  22. Scénář podle všeho nakonec dotáhl sám Damon Lindelof (mimochodem taky jeden ze scénáristů Lost).
    Rozhovor k Prometheovi:
    http://www.youtube.com/watch?v=mSNTXHljeeM&feature=youtu.be

    OdpovědětVymazat
  23. no, recenze mi zní jako "je to kravina, ale protože je to vetřelec 4, teda vlastně 0, tak tomu dám z úcty 80 %"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je vidět, že hodně blbě posloucháš... Recenze je na úplně jiný film.

      Vymazat
  24. "V diskusi prosím nespoilerujte" Co se stalo tepláku, žes najednou tak citlivej na spoilery? Závěrečná scéna Promethea: http://www.youtube.com/watch?v=Sh1exCwGiY0&feature=player_detailpage#t=34s

    OdpovědětVymazat
  25. Já jen nechápu proč to Ridley furt dělá - pustí do kina film s tím, že je zkrácenej a k plnému vychutnání, si budeme muset počkat na DVD/BD, kde bude lepší verze, která bude dávat smysl. Asi nejhůře v tomhle ohledu dopadlo Království nebeské. A výmluvy o zlým studiu už moc neberu, protože je snad Ridley PAN režisér a pak hlavně se hlavouni studia chvástali,jak tomu filmu věří a nebudou nijak ustupovat.

    OdpovědětVymazat
  26. Co se to v tom holyvůdu sakra teď děje, že točej nádherně načančané filmy s podělanou logikou? Před tejdnem Sněhule a lovec, která bejvala mohla být konečně akční fantasy, a teď tohle. Aspoň že ty Avengers se povedli, ale to je zoufale málo - jeden slušnej filmík na deset nablblejch.

    OdpovědětVymazat
  27. Už mám FF prokouknutýho - včera jsem v předchozí diskusi na základě zahraničních recenzí předpověděl u Franty 80% a ejhle, je to tady :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  28. Já doufám, že těch 120% s tím 5-ti letým koukáním získá alespoň Nolanův TDKR.

    OdpovědětVymazat
  29. Připomíná mi to recenzi na Saxánu

    OdpovědětVymazat
  30. něco takového jsem čekal - navnadí nás "kapkou vetřelčí krve", obrázky space jockeye, "vetřelčími" vejci a bůhvíjakými odkazy na vetřelce a pak je z toho jedno velké WTF! :-( Stejně jako LOST - dáme tam kupu záhad, tajemství a odkazů, která ale vůbec nedávají smysl a necháme diváky, ať si to každý domyslí, jak chce. Bohužel v tomto případě je to k nasrání a ne ku prospěchu věci - čekal jsem, že to Scott ukočíruje a ne že udělá atmosférický snímek, který vlastně jenom blafuje...

    OdpovědětVymazat
  31. SPOILER Víte, že scénáristou Promethea je Damon Lindelof, který posral Lost?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, to teda nevime, protoze jsme necetli ty dva prispevky nad tebou, kde se o tom mluvi, ale cekali jsme az na ten tvuj, ty spasiteli.

      Vymazat
  32. Teprve poslední komentář mě dneska pobavil (i když zatím nic neprskám). Je něco špatně? Skvrny na Slunci?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drží se celonárodní geekovský smutek za 120%-ního Promethea..

      Vymazat
    2. ty jo a já se tady zatím tak snažím...

      Vymazat
    3. co čekáš? Franta dal najevo, že je víceméně zklamán, tudíž je den smutku a truchlení.
      každej, kdo si bude dělat srandu, zkoukne za trest 100x Saxánu!

      Vymazat
    4. ...a nesmí masturbovat při scénách s Petrou Černockou

      Vymazat
    5. ... a musí masturbovat při (všech) scénách s Petrou Černockou

      Vymazat
    6. Pro recidivisty povinná masturbace u scén s Jiřinou Bohdalovou!

      Vymazat
  33. je lepší jít na dabovanou verzi ve 3D(nepředpokládám, že by 3D verze měla titulky)
    nebo na 2D verzi s titulky?

    OdpovědětVymazat
  34. Tochu jsem tapal co je to ten Space Jockey, na http://avp.wikia.com/wiki/Space_Jockey to vypada, ze je spise podobny tomu z Alien Versus Predator.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autorem props a designu Space Jockey interieru neni v tomto pripade Giger, I kdyz pusobil jako konzultant, ale jakysi rusky 3d grafik Gutalin {da se vygooglit} \, ktery zije z toho ze kopiruje Gigera.

      Tudiz i jina podoba Space jockeye je uplne jina oproti puvodnimu alienovi. Proste to vzalia udelali si s tim opet co chteli bez jakehokoliv respektu k puvodnim navrhum Gigera.

      Vymazat
    2. hm, tak to byl problém už u Aliens, který mě po výtvarný stránce trochu zklamaly, protože Xenomorfové byli sice vylepšeni - dotaženi, ale začli působit víc jako zvířata, než zákeřní humanoidní ufouni, nebyly tam úžasné gígerovské dekorace - jako v 1ce, královna se nehodila moc ke Xenomorfům, ale závěrečnej souboj byl parádní, sice krátkej, ale parádní, lidi teda milujou víc Aliens, protože jsou tam mariňáci a tak, ale pro je to už blbější mainstream, sice jeden z nej, ale...nemá to atmosféru jedničky, nevěřil jsem Ripleyový tu proměnu v ještě větší a ještě lesbičtější vojandu, prostě u Aliens Giegera nepřizvali, je to ostudné, ale tak to chodí, jestli nepřivzali ani teď, prostě peníze, jde hlavně o peníze, žádnej art...

      Vymazat
  35. Jsem presvedcen ze cely fail ma na svedomi Lindeloff. Film ma v sobe brutalni mnozstvi nakousnutych temat a tajemstvi ke kterym se uz nikdy nevratite. Lost jsem nikdy nesledoval a sledovat nebudu, protoze si myslim ze cely pocin jako Lost urazi divaka ktery cetl alespon Honzikovu cestu.

    Zda se mi ze i Prometheus trpi Lindeloffovym syndromem ala, tady v tom rohu bude lezet televizi ubity vlk a z prdele mu bude couhat banan. Mozna se k tomu vratime za par dilu abychom si nechali otevrena vratka. Cele to pusobi dojmem ze Lindeloff nedokaze vytvorit uceleny a logicky pribeh bez vnaseni trapnych tajemstvi, ktera muze ale nemusi objasnit.

    Puvodni scenar mel na svedomi John Spaiths, ale FOX prizval Lindeloffa kvuli jeho televiznim uspechum aby celou vec mirne prepracoval. Jenze Spaiths se utrhl z retezu a Scott ho v tom nezastavil. Ale co je to jeho duchovni dite.

    Navic jako fanouska Aliena mne zklamala i cela dalsi spousta naslibovanych veci, ktere ve finale naprosto zabili. Mrdat. Docela dobry prumerny sci-fi, zadna bomba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u Lost byla dobra prvni serie, pak nevedeli co s tim a totalne to posrali......

      Vymazat
    2. Chyba *Lindeloff se utrhl z retezu :D

      Vymazat
    3. On to totiž Lindeloff totálně posral, víte? Pak se nemůžete divit, neasi.

      Vymazat
  36. Kdy už konečně napíšeš tu recenzi na Líbáš jako ďábel ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až Scott natočí toho opravdového 120% Promethea.

      Vymazat
    2. Líbáš jako Promeseus Poledňáková!

      Vymazat
  37. Lindeloff je očividně gauner nejhrubšího zrna a měl by být análně vybělen (banánem)

    OdpovědětVymazat
  38. Škoda, že se ve filmu nevyskytují odporné prsy (nebo ano??) nebo 4 slunce (nebo ano??). Po vzoru jeho předchůdců by se zde jistě objevil pan Lindeloff s výzvou Františku Fukovi na duel v klavírní kompozici....

    OdpovědětVymazat
  39. Nechapu tu zamilovanost k Sunshine. Ja mel dost co delat, abych to vydrzel az do konce. Pitomosti a klise tam bylo jak v Armageddonu a nemelo to zadny drive. Nemluve o prisernych hercich....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechapu tu nenavist k Sunshine. Ja mel co delat, abych vydrzel nejit na to znovu. Skvelych scen a efektu tam bylo jak v Armageddonu a melo to skvelou atmosferu. Nemluve o vybornych hercich....

      Vymazat
  40. Volal jsem režisérce Poledňákové a na scénářích k Líbášům se prý podílel Lindelof.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A odkaz na prvního Vetřelce je tam kde? Ha?

      Vymazat
    2. Odkaz je v celem filmu ty teplaku. Lindelof to namixoval se scenarem 4., 8., 15., 16., 23. a 42. dilu Lost a s posledni patnactiminutovkou puvodniho Aliena. Kaiser hraje vetrelce a Holubova Ripleyovou ve vysluzbe. Vse se odehrava v paralelnim vesmiru pripominajici Tatooine, ale ve filmu prejmenovano na Maroko, kde na sebe vetrelci berou lidskou podobu a vsichni za sebou maji leceni v protialkoholni lecebne. Takze priste davej kurva trochu pozor!

      Vymazat
  41. Mně se to celkem líbilo (i přes to, že jsem měl v kopii spoustu copyrightových textů :)

    ...nevím, proč píšete o dvou hodinách, když délka Promethea je 2:38 minut (bez titulků)...

    ...já bych tomu dal taky 80%, ale "mých" ;) 80% je u mě perfektní hodnocení (možná existuje tak 5-10 filmů, kterým bych dal více než 80%...
    ...bez ohledu na žánr... Ronin, Falling Down, The Fugitive, Enemy at the gates, Le temps qui reste...)

    ...je to celkem pěkně udělané sci-fi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cely film (vcetne titulku) ma sest a pul kotouce, takze ani zdaleka nemuze mit "2:38 bez titulku". Ma kousek pres 2 hodiny.

      Vymazat
    2. Anonymní zřejmě během filmu usnul, zdálo se mu o teplácích a Marii Poledňákové a zaspal konec filmu. Proto tak vysoké hodnocení...

      Vymazat
    3. Přiznávám se, že jsem dostatečný ignorant, takže vůbec nevím, co jsou "kotouče" (jo, vlastně, vím, na Accorda stojí jeden kotouč asi 6.000 Kč), ale tady máte screenshot té scény, o které píšete, že tam "ani sekundu" není.
      http://web.iol.cz/pages/storage/pro.jpg

      Vymazat
    4. Ne, tento zaber je v nejakem internetovem viralnim videu, ale ve filmu rozhodne neni. Film se odehrava o 70 let pozdeji, evidentne jsi ho nevidel. A "jeden kotouc filmu" muze mi maximalne 19 minut. PROMETHEUS jich ma sest a pul, vcetne titulku.

      Vymazat
    5. každý si to může stáhnout a kouknout se, je tam uveden release, za 90 minut to máte na VDSL "doma", proč se hádat... :)

      Vymazat
    6. a hlavně už nesahej Frantovi na kotouče!

      Vymazat
    7. Noli turbare circulos meos! Nerušte mé kotouče!

      Vymazat
    8. Záhada Archimedova rozluštěna - již ve 3. století před Špagetovým monstrem věděl, že Prometheus bude právě na !6 kotoučích...

      Vymazat
    9. Wallpaper FAIL!

      Vymazat
    10. Rath převzal 7 Kottoučů. Tak kde je pravda?

      Vymazat
    11. Tak co, uz mate vsichni stazeneho toho Promethea co ma delku 2:38 a je v nem mlady Guy Pearce? :)

      Vymazat
    12. jo tak!
      a mě bylo hned podezřelé, co dělá v prometheu ta blbá prezidentova dcera ...

      Vymazat
    13. je to zajimave, ten film ma skutecne 2:38:30, ale neni to REVELATION nybrz IMAGINE, na toho Gaye Piercinga jsem se nedival, protoze se na to chci podivat od zacatku.

      Vymazat
    14. No to je fakt jednoduche, pokud ten film ma 2:38, tak je o 30 minut delsi nez Prometheus, ktery za tyden pobezi v nasich kinech. Tudiz gratuluju!

      Vymazat
  42. Hned v úvodu filmu bylo napsané varování, že film není určen pro plešaté homoklády s brýlemi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak na něj raději nechoď

      Vymazat
    2. Pokud to mela byt narazka na pana Fuku, takse moc nepovedla, Pan Fuka se pouze odiva dle poslednich modnich trendu:
      http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=fvwp&v=15S0g8pG6HU

      Vymazat
  43. captcha me zacina stvat... za chvili tam misto textu nebo cisel budou vyfocene teplaky..a co tam pak mam psat? Franta Fuka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zalezi jestli budou radioaktivni, nebo ne.

      Vymazat
  44. Je šance, že prodloužená verze bude scénáristicky - dějově - logicky snesitelnější? Nebo mám jít spamovat Lindeloffa...

    OdpovědětVymazat
  45. Prodloužená verze Líbáše má být logicky nesmírně konzistentní, veškeré pochybnosti budou zažehnány.

    OdpovědětVymazat
  46. Přátelé odporných prsů, vygoogluje si nahou Noomi Rapace a sdělte mi Váš odborný názor. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  47. Doufám, že se v posledních hodinách vtipnost diskuze vyhoupla alespoň do pásma průměru a baví se i jiní než Dr. Tomáš Janeček.

    OdpovědětVymazat
  48. Ještě dosud nezodpovězený obligátní dotaz - kolik full frontalů je v Prometheovi? Prosím samostatně za Noomi Rapace, Charlize Theron, ostatní ženy, muže, androidy, space jockeye a ostatní emzáky.

    To anonym ze 14:44 - Noomi Rapace má odporně malá prsa, viz Daisy Diamond.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. charlize theron prý ukáže svoji sněhurku ..

      Vymazat
    2. Jo, ale az v dalsim dile, na jehoz scenari uz Damon Lindelof pilne pracuje...

      Vymazat
    3. Sigourny ve Vetřelci taky nemá postavu Pamely Anderson. Myslím, že to je záměr. Mně se na fotkách z Daisy Diamond libila, prostě ženská, no. Nestáhnu si jí na pozadí monitoru, ale na do kina na Promethea bych s ní klidně zašel.

      Vymazat
  49. Mezi řádky tak nějak vidím, že Franta dá v pátek Prometheovi 80.

    OdpovědětVymazat
  50. A kam že to ten Prometheus vlastně letěl, do Lidic? Najít v nich vetřelčí vejce by byl vskutku povedený kanadský žertík, se kterým je třeba se pochlubit večer klukům v hospodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Lidicích objevili vetřelčí vejce, ale náckové jich většinu stihli spálit ještě před vylíhnutím. Ty, u kterých to nestihli, pak zlikvidovali společně s jejich nositelema. Celý to pak zakamuflovali jako odvetu za Heydricha, kterýho ve skutečnosti zabil face hugger.

      (z děje filmu LIDICE RELOADED)

      Vymazat
    2. Konečně film, kterému dá Fuxoft 90%.
      Tedy pokud ho nebude režírovat Marie Poledňáková.

      Vymazat
  51. SPOILER: v břiše Noomi Rapeface je Fukův pes ve slipech.

    OdpovědětVymazat
  52. Damon Lindelof posral diskuzi k Promeseovi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Damon Lindelof to posral!

      Vymazat
    2. ja nechapu proc scenare musi psat nejaci kokoti, proc to nedaji zabehanym
      sci-fi/horror spisovatelum, to by pak dopadlo 100x lepe.

      Vymazat
    3. Já nevim, školy nemám... ale psaní scénáře je jiná kategorie, než psaní románu nebo povídky. I sebelepší autor sci-fi může napsat scénář, kterej bude naprosto nekoukatelnej.

      Vymazat
  53. SPOILER: V brise Noomi Rapace je Marie Polednakova a predvede ve svych 70 letech takovy full frontal, ze jeste s laskou budete volat v kine po Frantiskovych osklivych prsou.

    OdpovědětVymazat
  54. A ja se ptam...hraje tam Sigurni Wivrova ? A jestli ne, TAK PROC NE?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Bisop tam taky beztak neni, ja tomu davam 15 procent maximalne a to sem to ani nevidel.

      Vymazat
  55. kdyz uz musel nekdo v diskuzi o prometheovi nekdo zminovat full frontal tak mam strach, abych nebyl
    v kine zklamany a nedockal se i analniho beleni.

    meli udelat film absolutne bez lidi, jenom space jockeyove jak vyvijeji vetrelce a potom jak jim to
    ukradli predatori a jeden space jockey spadnul na lv-426, to by bylo zajimavejsi!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nech toho, nebo to Lindelof opravdu napíše a posere to

      Vymazat
    2. Teda, Lindelof to nemůže neposrat. Je to ta příslovečná Achillova pata všeho na co šáhne.

      Vymazat
  56. mě se filmek líbil :) zklamání jen velmi mírné.. ale srovnání se sunshine je skoro kacířství pro mě..
    3D bylo velmi příjemné, nejsem fanda 3D, a tady bylo naprosto nerušivé.. a to je myslím účel.. jen v některých akčnějších scénách nepůsobilo moc dobře, hlavně kvůli šíleným střihům..
    no, každopádně si teď jdu pustit space odyssey :)

    OdpovědětVymazat
  57. Všichni tu melete o Sunshine a přitom tu je daleko lepší fil a to Horizont události....

    OdpovědětVymazat
  58. pratele -az konecne predelaji odysseu do IMAXu tak se z toho radi pokakame do plnejch - nevim proc si nejdriv vybrali titanic § howgh

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, a mame tady dalsi howgh...

      Vymazat
    2. Nebude howhg, dokud prvnímu anonymovi nikdo neřekne něco ve stylu "pokud opravdu používáš slova jako filmek, měl by ses nechat vyšetřit a vybělit". Kristovanoho, a taky slovosled... bla bla bla je skoro kacířství pro mě? To vám přeložil google překladač?

      Vymazat
  59. Franto, mohl bys prosím napsat pár vět k Prometheově hudbě?

    OdpovědětVymazat
  60. Včera jsem si ještě říkal, že Frantových 80% nemusí být žádná pohroma. Večer jsem ovšem měl tu čest shlédnout Sněhurku a lovce, které Franta před pár dny udělil procent 70. A moje obavy ohledně kvalit Promethea značně vzrostly. :-( Jediná pozitivní věc na Sněhurce je Charlize Theron coby zlá královna. Hraje skvěle, dobře vypadá...škoda, že nemá ve filmu víc prostoru. Ale jinak tedy!?! Šel jsem na titulkovanou verzi, proto mě celkem překvapilo, když postavy spustily česky. Nevím jak vypadají dialogy v originále, takže těžko soudit, zda je problém v překladu nebo zda dialogy byly tak ukrutně dementní už v originále. Dabing je tentokrát opravdu děs a hrůza. Lovec jako správný "vidlák" mluví nespisovně a rádoby drsně. Ovšem hlas herce, který ho dabuje k postavě vůbec nesedí a výsledek působí spíše směšně než drsně. O příběhu netřeba hovořit, škoda že scénaristé nenašly dost odvahy se více odchýlit od původní pohádkové linie, která film svazuje až příliš. Triky docela ušly, i když žádný zázrak se také nekoná. Popravdě jsem po shlédnutí trailerů očekával více. Mno...a Prometheus má jen o deset procent více. :-( Vzhledem k tomu, že Sněhurce a lovci bych dal maximálně tak padesát...nezůstává mi než jen doufat, že Franta měl v tomto případě díky mega očekávání mnohem přísnější metr. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snehurku nam pousteli s titulky a o existenci dabovane verze jsem nevedel…

      Vymazat
    2. Buďte rád Františku! :-) To byste si smlsnul. Jen by mě zajímalo...působily dialogy v angličtině taky tak přitrouble, nebo to jde navrub překladateli?

      Vymazat
    3. Buďte rádi že jste neviděli dabované Muppety... TO je peklo!

      Vymazat
  61. Právě sem se vrátil z kina a jako souhlas Františku.

    OdpovědětVymazat
  62. Po zdrcujících recenzích na moviezone mi to přijde krajně podezřelé - Scott by snad nenatočil takovou sračku. Stále doufám, že se jedná o nový druh marketingu (jak jinak taky překvapit v dnešní přehypované době). SPOILER někdo pochyboval, že Fassbender bude špatný?
    SPOILER SPOILER SPOILER Šukáš jako kráva Spáčilová - Olmer (abych se taky vyjádřil k tématu diskuze)

    OdpovědětVymazat
  63. po přečtení recenze nechápu tvé hodnocení

    OdpovědětVymazat
  64. a jak je to s tou Lindelofovou DNA? Je v tom filmu nebo není?

    OdpovědětVymazat
  65. Na Prometheuse se teprve chystam do kina. Jsem velkym fanouskem serie "Alien/s". Neocekavam od toho mnoho, rekl bych, ze dnesni filmy by vypadali mnohem lepe, kdyby se to nechalo jen na reziserech. Driv nikoho nezajimalo, ze film bude od 18+, proste se tak stalo. Dnes, kdyz chce nekdo neco natocit, tak to proste musi byt 13+. Co vim, stejne dopadl i R. Scott, ktery chtel nalepku 18+, studio mu to proste zatrhlo :-(. Co potom chcete teda natocit pro 13+? Jediny, co muzete, jsou Telletubies se samopaly :D

    OdpovědětVymazat
  66. Tvoje věty: Dokáže budovat napětí. Dokáže vyděsit. Dokáže správně měnit tempo a rytmus filmu.

    Tak v tomhle filmu fakt ale fakt nedokáže. Vždyť je to parodie.

    OdpovědětVymazat
  67. Cain Pullo
    PROMETHEUS - PRVNÍ A POSLEDNÍ DOJEM
    Podařilo se nevídané, nejenže Prometheus je sračka (nebrat jako lacinou nadávku, ale terminus technicus), ale zároveň se zničila i atmosféra tajemna Aliena z 79. Pozitiva Promethea? Film naštěstí po 124 min. končí. Negativa: kde začít... Největší průser je scénář, jak v rovině příběhu, tak v motivaci a chování postav a samotných dialogů. Nemá cenu abych zde vyjmenovával jednotlivosti, oni to ani jednotlivosti nejsou, jde o proud a přehlídku WTF momentů, kdy se divák nechtěně směje, tedy v lepším případě. Jasný kandidát na zlatou malinu. Bohužel herecké výkony jsou dalším hřebíčkem do rakve zapomění, v čele ve vší úctě k Noomi Rapace s její "hl. postavou" která byla místy až nesnesitelná. Jediný kdo si zachoval tvář je Michael Fassbender v roli Davida co by fanouška Lawrence z Arábie. Nejhorší ale ze všeho je samotnej R. Scott, který natočil film horší G.I. Jane. Smutné... p.s.: Teď mne omluvte, jdu si pro napravení chuti zapařit DEAD SPACE 2 (http://www.youtube.com/watch?v=jAPf2iawXxU)

    OdpovědětVymazat
  68. http://filmserver.cz/clanek/3762/prometheus/
    Najdi 10 rozdílů... brutálně opsané

    OdpovědětVymazat
  69. Vcera jsme si doma pustili Aliena na osvezeni pameti, a ponekud me nemile prekvapilo, ze trpi zrejme stejnymi neduhy jako udajne i Prometheus - posadka se rovnez chova naprosto idiotsky...Predpokladam, ze kdyz FF toto kritizoval v Prometheovi, muselo to prerust umernou mez.

    OdpovědětVymazat
  70. Hlavni prinos Promethea pro me je:
    Je to dokonala ukazka toho, jak je u filmu dulezitej scenar. Kdyz ma z celyho ansamblu co hrat jen jeden herec (android David), kdyz jsou prehrsle napadu jen vykriknuty do tmy a nejsou dotazeny, tak muze bejt vsechno ostatni dotazeny na 100% a stejne nezbyva nez prevalovat po odchodu z kina pachut po jazyku.
    Na druhou stranu nechci o Prometheovi tvrdit, ze je to nedustojny prirustek do Alien univerza. Ve srovnani se tretim a ctvrtym dilem Alien sagy, nerkuli po epizodach Alien vs. Predator je to porad nadprumer.
    Pro ty co se ohaneji Sunshinem: Ja bych navrhl jiny filmy. Moon nebo Ikarie XB1. Oba byly stejne jako puvodni Vetrelec v podstate komorni dramata-horory v omezenym prostredi a s malym poctem postav. A fungovaly skvele. Skoda, ze se Prometheus nerozhodl navazat na tenhle koncept uvodu Alenlegendy a misto toho se rozplyzl do vzduchoprazdna.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.